dziwne odgłosy spod maski

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote="krokodyl"][...]Ów hałas pochodzi gdzieś od strony pasażera. Co znajduje się w plastikowej obudowie przy głowicy? Jak patrzy się od przodu to po lewej stronie. Podejrzewam, że jakiś pasek? Bo tak jakby stamtąd ów hałas się wydobywał....ehhhhh[/quote]

Kolego zdejmij plastikową osłonę paska rozrządu i sprawdź co się tam dzieje. Rozrząd to bardzo delikatna sprawa, gdy się przestawi lub urwie robi poważne zniszczenia w silniku. Może rozwalić tłoki, głowicę i korbowody. Prawdopodobnie przeskoczył ci pasek a to chrobotanie to stukanie zaworów w tłoki. Sprawdź po znakach czy się pokrywają ścięty ząbek na zębatce wału korbowego ustawiony pionowo do góry pokrywający się z wypustem na karterze oraz wytłoczona kropeczka na kole wału rozrządu pokrywająca się z plastikowym wypustem obudowy paska. Wyłączony silnik przekręcaj ręką (da się spokojnie) za pasek alternatora aż pokryją się znaki. Sprawdź stan paska i jego naciąg.
Awatar użytkownika
conan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 259
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:30

Post autor: conan »

ponad 3 tyś obrotów to nie tragedia dla tego silnika, obstawiam ze przeskoczył pasek rozrządu skoro był nie wymieniany, mógł też lekko się przesunąć i ociera o plastikową obudowe rozrządu stąd ten dymek. Lepiej to sprawdź jak najszybciej.
k
krokodyl
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2009, 13:41
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krokodyl »

Witam ponownie...

Byłem dzisiaj u mechanika. Sciągnał osłonę paska rozrządu, stwierdził, że pasek nie przeskoczył, że wszystko tam jest ok. Mówił, że jakby to był rozrząd to bym auta nie odpałił a odpala praktycznie na dotyk. Próbował podłączyć do kompa ale ma jakiś średni sprzęt bo nie dał rady...Powiedział mi, ze to może być od przepustnicy?? że nie wytrzymała ciśnienia? Jest to możliwe?? Jest sens podłączać auto pod komputer? Wykarze coś na kompie? Zapomniałem dodać, że ten terkot przy wyższych obrotach podczas jazdy pojawia się kiedy mam wciśnięty pedał gazu, jak puszczę ustaje...może to coś pomoże w Waszych wnioskach....
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Jesli obroty faluja to napewno komputer cos wykaze. Masz AEX nie ma problemow zeby sie z nim polaczyc, no chyba ze nie masz napiecia w gniezdzie diagnostycznym. Druga sprawa to ze rozrzad Ci przeskoczyl o jeden zabek nie robi tragedii samochod powinien zapalic i jezdzic normalnie. Kolejna sprawa to czy silnik zachowal dynamike? Zmulil sie choc troche? Zdejmij filtr powietrza i odpal silnik, przegazuj go na lince, jesli to "cos od przepustnicy" bedziesz na bank to slyszal (uwazaj zeby Ci nic nie wpadlo do przepustnicy jak bedzie bez filtra). A powiedz mi masz moze LPG, jesli tak to mogles miec wystrzal i cos sie wylamalo.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
k
krokodyl
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2009, 13:41
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krokodyl »

Nie nie, nie mam LPG. Auto do kompa była już podłączane w inny6m serwisie przy adaptacji przepustnicy także myślę, ze ten mechanik miał jakis sprzęt do d... Jeżeli chodzi o dynamikę to boję się sprawdzić, nie chcę podczas jazdy wchodzić na wysokie obroty, martwi mnie ten hałas. Na postoju jak go gazuję czuć dziwne drgania... nie wiem, tak jakby się dławił...i dzisiaj od tych wachań na luzie zgasł dwa razy (nie poderwał się)...
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Te podwyższone obroty na jałowym mogą wskazywać na aparat zapłonowy a dokładniej czujnik halla. Skoro pisałeś że coś się tak jakby łamało to może poleciały łopatki pompy wody - a nie przegrzewa się silnik?
Das Auto.
k
krokodyl
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2009, 13:41
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krokodyl »

Obroty na jałowym są podwyższone przy odpalaniu ale potem spadają i zaczynaja wariować. Czy się nie przegrzewa? Nie wiem, mam zepsuty wskaźnik temperatury. Wczoraj jak dojechałem do domu faktycznie biło od niego straszne gorąco ale chodził wentylator, także....

Czy pompa wody mogłaby spowodowac takie objawy jak ja mam??
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Ale podlaczales je w innym serwisie po tym co sie stalo. Zrob jak tak Ci napisalem zdejmij filtr albo jego obudowe tak zeby bylo widac przepustnice. Sprubuj gazowac samochodem czy tez bedzie piszczec. Hmm moze Ci lozysko na alternatorze wpadac w wibracje tak samo pompa wody. Kumplowi w AEX cos dzwonilo jak dodawal gazu ale to bylo dzwonienie, okazalo sie ze pompa wody byla do wymiany. Zdejmij ta pokrywe, i sprobuj poruszac kolami pasowymi od alternatora, wspomagania oraz pompy wody, moze ktores miec luz.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

jak ty jezdzisz bez sprawnego wskaznika tempretatury nie kapuje ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Też nie rozumiem jak można jeździć z zepsutym wskaźnikiem temp. Raczej czujnik masz walnięty w obudowie termmostatu. W 6N wentylator na pierwszym biegu chodzi tak cichutko że ze środka go nie słychać. Wczoraj jak odgrzybiałem układ nawiewu to miałem tylko wrażenie że chodzi a usłyszałem go dopiero gdy przyłożyłem ucho do grila.
A ile masz czujników temperatury, dwa - niebieski i czarny czy jeden np. żółty z 4 kabelkami?

A z tym dymkiem to mi się kojarzy jak padał mi napinacz paska wieloklinowego. najpierw gwizdał, potem terkotał a na końcu stanął i przecierał pasek.
Das Auto.
k
krokodyl
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2009, 13:41
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krokodyl »

byłem dzisiaj podłączyć Polę do kompa. Najpierw wskazywało na przepustnicę, diagnosta ją przeczyścił i błędy zniknęły. W każdym razie przepustnica pracuje tak jak powinna, komputer ją widzi, pokazuje odchylenia itp. Kazał przywieźć auto i zostawić do kompleksowej diagnozy. Podejrzewa, że coś się stało w silniku jak to określił. Mógł strzelić jakiś zawór? Coś czuję, że nie mały wydatek mnie czeka. Wyszła też sprawa paska wielorowkowego alternatora. Mechanik, który tam był stwierdził, że to może być przyczyną tego terkotania podczas jazdy. Co o tym myślicie??
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

W kazdym razie nie daj sie naciagnac, niech pokaze Ci zuzyte elementy po naprawie.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
k
krokodyl
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2009, 13:41
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krokodyl »

witam ponownie,

Sorry, że znowu odświeżam temat ale byłem już u 3 mechanika i dalej nic. Jedyne co jest pewne to przepustnica jest ok. Zamontowali inną i silnik zachowuje się tak samo. Podczas jazdy jedynie mnie uspokoili, że ten dziwny dźwięk to nie z silnika, tylko z tłumika? Możliwe, że z katalizatora?? Co do obrotów na jałowym, dalej jak spadną poniżej 1000 zaczynają wariować. Silnik podczas jazdy jest dynamiczny. Czy możliwe aby to był problem z elektryką? Zmierzył napięcie na akumulatorze i pokazało 13,8, stwierdził, że to minimum jest i że wszystkie czujniki pracują na 14,3??

pomóżcie Panowie...

Może ktoś z Wrocka chciałby rzucić okiem?
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Koles chce Cie naciagnac na regeneracje alternatora, mowiac ze czujniki pracuja na 14,3V. Jak wyczyscisz chocby klemy napiecie powinno wrocic do normy. Swoja droga silniki zachowuja sie normalnie gdy alternator nie pracuje, bo cos w nim padlo, wiec Ci cos wkreca, zebys uwierzyl w co kolwiek, bo sam dalej nie wie co jest grane (nie ukrywam ze sami nie wiemy).
Jak czyscilem przepustnice, robilem adaptacje. Niby zrobiona byla ok, ale silnik troche dalej falowal na obrotach z czasem sie to uspokoilo. I jest spokoj, zachowuje sie elegancko. Mozna by sprubowac rozpiac wydech tzn jesli srodkowy wydech nie byl spawany, to powinna sie znajdowac tam zwykla zlaczka. Moze sprubowac wyjac wydech i wtedy sluchac. Swoja droga jesli powiedzial ze cos z wydechu to nie bral samochod na kanal i nie sprawdzal, nie sluchal? Podjedz w takim razie do jakiegos tlumnikarza moze on cos wykarze innego. Szukales informacji o tym zjawisku na innych forach?
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Moze sprobuj nagrac telefonem filmik i wskaz moze moment kiedy ten dzwiek jest slyszalny.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”