[all] czym usunąć smołę z lakieru?

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

d
desingforyou
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 12 gru 2011, 8:27

Post autor: desingforyou »

Smołę z lakieru najlepiej usunąć poprzez glinkowanie nalezy umyc auto i na mokro myc specjalna lakiernicza glinka nie zostawia ona zadnych rys czy maz jak w przypadku nitra
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

z reguly robi sie to nfta lub innymi środkami do tego służącymi, glinka poprawić

po 2 ale kotleta odgrzales :)
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Ze swojego doświadczenia mogę podpowiedzieć, że w miarę świeże kropki ze smoły można zmyć Decabitem (dostępny na Orlenie). Stare kropki asfaltowo-smołowe niestety musiałem potraktować papierem ściernym 2500 na mokro i później polerka. Benzyna ekstrakcyjna może dać radę, jak również zwykła Pb95 ale u mnie nie zdała egzaminu.

Nitro na lakier :eek: no comment
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""madmax""] Stare kropki asfaltowo-smołowe niestety musiałem potraktować papierem ściernym 2500 na mokro i później polerka.[/quote]
raczej nie była to w takim razie smoła, a bardziej jakaś farba bo decabit bardzo skutecznie usuwa nawet wielkie kropy wewnątrz felg
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""Borek""]raczej nie była to w takim razie smoła, a bardziej jakaś farba bo decabit bardzo skutecznie usuwa nawet wielkie kropy wewnątrz felg[/quote]
Wiem, że jest skuteczny - pomógł mi przy pracy w autach "rodzinnych" ale u mnie na masce i błotnikach przednich nie dało rady i pewnie masz rację, że to jakaś farba. Auto zakupiłem już takie i wydawało mi się, że jest to niemiecki asfalt dlatego taki mocny :crazy:
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
sebeq
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1128
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:39
Lokalizacja: Nowe n/W

Post autor: sebeq »

tylko benzyna i zwykła z cpn :grin:
[size=12px]http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=19398[/url]
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

sebeq a słyszał kiedyś o tar removerach? Nie żyjemy już w PRLu, że trzeba na każdym kroku improwizować, są preparaty specjanie przeznaczone do usuwania smoły z aut, benzyna wypada blado przy nich. Jak już koniecznie chcemy coś z półki w castoramie to lepiej naftę oświetleniową
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

:amen:

Wspominany tu Decabit daje sobie swietnie rade.
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

Nie dawno robiłem zwykłą benzyna ekstrakcyjną, zeszło idealnie
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

zejdzie, ale benzyna szybko wyparowuje, trzeba się uwijać no i użyć troche siły. Tar removery oparte są głównie na nafcie dzięki czemu można spryskać element, zostawić na 10 min i kropki same spływają, wystarczy dosłownie dotknąc je szmatką
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Mogę polecić Preparat Prestone Bug & Tar Remover, który w zeszłym roku kupiłem za niewielką kasę w realu. Szybko i dokładnie usuwa zwłaszcza smołę i robale.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

ja kupilem kiedys i mam nadal w Carfurze za chyba 8 zl w spreju wystarczy popsikac poczekac okolo 30 sekund wszystko schodzi, jak odpisze nazwe dam znac
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 15:59 przez MarioGTI, łącznie zmieniany 1 raz.
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Na smołę to margaryna lub masło :crazy: mówię poważnie schodzi i mamy preparat bez rozpuszczalników czyli bezpieczny i każdy ma w domu :grin:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
P
Paweł1
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 cze 2012, 13:07

Post autor: Paweł1 »

A na żywicę (z drzew) można użyć to samo co do smoły?
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

[quote=""Paweł1""]A na żywicę (z drzew) można użyć to samo co do smoły?[/quote]

Na smołe i na żywicę polecam preparat Sanesolv Extra.
Bezpieczny dla lakieru, nie jest tak tłusty jak nafta i benzyna ekstrakcyjna, no i przedewszystkim nie śmierdzi tak jak inne "zamienniki".
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”