[6N] ABS

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

A no tak potem wygląda opona jak dobrze zapnie "heble" na dobrych hamulcach a uszkodzonych czyjnikach.
http://img706.imageshack.us/i/oponka.jpg/
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Ja czujniki na przód kupowałem w zeszłym roku po 10zł sztuka (Siemens) i sam wymieniałem. To tak w razie czego.
I tak jak napisali poprzednicy - VAG i wiemy o co kaman. A temat z jakimś konkretnym hamowaniem to zabieg na bardzo krótką metę.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""_edi""]taki zabieg to raczej krótkotrwała poprawa stanu rzeczy[/quote]
Niekoniecznie. Będąc kilka miesięcy temu w trasie zaświeciła mi się kontrolką i pomimo kilku rozruchów silnika i przejechania kilkludziesięciu kilometrów z różnymi prędkościami i po różnej nawierzchni nie chciała zgasnąć. Dopiero gdy po powrocie przeprowadziłem ten "zabieg" problem zniknął i od tego czasu mam juz święty spokój.
[quote=""Dziadek13""]jeżeli czujniki uszkodzone to opony do wymiany bo przy dobrych hamulcach zetrze ci opone w jednym miejscu jest wtedy jajo z opony[/quote]
OK, ale kto Ci powiedział, że trzeba to robić na asfalcie przy prekości 60 km/h lub większej :?:
Ja tak zrobiłem na ubitym piachu przy prędkości ~20-25 km/h i wystarczyło. ;)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

ABS dziala od predkosci 7 km/h. Zauwazcie ze podczas badania technicznego hamulców na stacji diagnostycznej na rolkach nie uaktywnia sie abs. Spowodowane jest to tym ze predkosc kół wynosi 5 km/h. Coprawda sa rozne generacje absu ale predkosc od ktorej dziala jest taka sama. Pierwsze absy mialy do 7 impulsów na obrót kola a dzisiejsze powyzej 20( np mercedesy klasy S) takze abs absowi nie rowny a do tego dochadza rozne systemy pochodne ESP itd.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

A teraz takie pytanie mamy dobre hamulce i sprawny ABS jadąc blokujemy wszystkie cztery koła to skąd czerpie impulsy czujnik ABS rozumiem że jak by przynajmniej jedno koło sie kręciło to wtedy ABS zadziała tak więc ten knyf z tym zahamowaniem to fake a czujnik przynajmniej jeden musi mieć impulsy żeby zadziałał ABS bo z prędkości wiatru nie ma pomiarów.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

ciezko jest zblokowac wszystkie kola o ile mozliwe. Co by nie bylo to wszystkich 4 kół na raz nie zblokujesz. Zawsze jest jakis moment tego blokowania- ulamek sekundy itd.
A
AdiEdi
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:33

Post autor: AdiEdi »

Miałem taki problem i było podobno coś urwane przy kołoach od absu, mechanik niby przyspawał to bo juz fabrycznie nowa część możę być popsuta. Tak mi powiedział przynajmniej...
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeśli chodzi o czujniki to tak jak mówi wesol nie ma szans aby zahamować wszystkimi kołami na maksa i je zablokować przy sprawnym ABSie, już przy świecącej kontrolce można spokojnie zablokować przód.
Hamulce przednie biorą na siebie najwięcej masy na hamowanie a te z tyłu bębnowe tylko pomagają,
wystarczy sobie porównać zahamować na maksa hamulcem roboczym oraz zahamować samym ręcznym do zblokowania
Okaże się że droga hamowania tyłem będzie o wiele dłuższa niż hamulca roboczego.
Na przeglądzie widziałem nacisk na każde koło przednie to ~300 kg/koło a na każde z tyłu tylko ~200kg co potwierdza też tę teorię.
civic r18a2/407 1,6 HDi
R
Rafałbb
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 20 sty 2010, 7:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rafałbb »

I jeżeli czujniki abs dobre to nie ma problemu ale jeżeli czujniki uszkodzone to opony do wymiany bo przy dobrych hamulcach zetrze ci opone w jednym miejscu jest wtedy jajo z opony
no kolego to teraz pojechałeś, <rolf> a załóżmy jak nie było aut z abs i zdarzyło się przymusowe hamowanie z poślizgiem to opona też była do wymiany??

a np jak na parkingu w czasie postoju kręcę kołami aby zaparkować to z opony też jajo się zrobi?? przecież też się ściera...

kolego za dużo F1...F1 to nie droga
195/50 R15 - 5.5 ON
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Rafałbb""]no kolego to teraz pojechałeś, <rolf> a załóżmy jak nie było aut z abs i zdarzyło się przymusowe hamowanie z poślizgiem to opona też była do wymiany?? [/quote]
Przypuszczam że tak a raczej na pewno no chyba że na lodzie pisząc twoim tokiem myślenia.
[quote=""Rafałbb""]a np jak na parkingu w czasie postoju kręcę kołami aby zaparkować to z opony też jajo się zrobi?? przecież też się ściera...[/quote]
Kolego czytaj cały temat ABS a nie wyrywkowo i nie pisz bzdur o parkingach tylko co napisał "ragiern" i do tego sie odniosłem.
[quote=""ragiern""]Z własnego doświadczenia wiem, że gdy pojawi się taki problem, to warto gdzieś na uboczu rozpędzić się i mocno zapiąć "heble".[/quote]
i co powiesz wtedy o oponie? na pewno znajdzie sie na giełdzie jako dobra używana a ten co kupi to będzie jeździł jak na dzikim koniu.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Żeby być zupełnie obiektywnym, muszę poniekąd przyznać trochę racji koledze Dziadek13.
Niemniej jednak aby się tak stało, musi być bardzo twarde podłoże np. asfalt i dosyć znaczna prędkość. Stąd podczas hamowania z prędkości 20-30 km/h na szutrze nic złego nie ma prawa się stać, a taki właśnie przykład wcześniej opisałem.
[quote=""Dziadek13""]... na pewno znajdzie sie na giełdzie jako dobra używana a ten co kupi to będzie jeździł jak na dzikim koniu.[/quote]
I tutaj masz 100% racji. Swego czasu nawet natknąłem się na taki "okaz". ;)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
p
przeszkadzajkarz
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 24 maja 2010, 19:39

Post autor: przeszkadzajkarz »

Panowie pomocy potrzeba.

Dzisiaj wyjechałem po raz pierwszy na śnieg moim polo z letnimi oponami.
Chciałem sprawdzić czy ujedzie, czy nie ma szans - ujedzie, ale...

Sprawdzałem też ABS i... pedał pulsował, ale po chwili usłyszałem dziwny wysoki dźwięk i... abs przestał działać... na śniegu... myślicie, ze to pompa? Ile kosztuje naprawa/wymiana? Czy komputer będzie wiedział co to dokładnie jest?

POzdro i dzięki z góry za pomoc.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""przeszkadzajkarz""]myślicie, ze to pompa? Ile kosztuje naprawa/wymiana?[/quote]
uzywana pompa na allegro gora 200 zl + ok. 100 zl za wymiane. Wazne aby pompa i sterownik mialy ten sam numer co zamontowane teraz jest.
[quote=""przeszkadzajkarz""]Czy komputer będzie wiedział co to dokładnie jest?[/quote]
jakies wnioski na pewno wyciagniesz
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

dokładnie. najpierw sprawdź co powie VAG.
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Może naszło wilgoci w jakiś czujnik i tyle? Czasami wystarczy poczekać nawet kilka godzin i przejechać się z prędkością powyżej 20 km/h. Wymiana pompy to opcja raczej ostateczna. A jak już to pompa wcale nie musi mieć DOKŁADNIE takiego samego oznaczenia. Ważne żeby dała się przeprogramować VAGiem. Ale o tym było na forum już nie raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”