[86c2f] Gaśnie, obroty za nisko spadają, brak mocy.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

spoko :) chcialem tylko uswiadomic kolegow :) ja mam podobne problemy i walcze juz z nimi dlugo i nawet temat zakladalem i niestety nie udalo mi sie wyeliminowac jak na razie gasniecia na rozgrzanym przy schodzeniu na wolne i luki w gazie po gwaltownym nacisnieciu z wolnych jak jest cieply ... jutro wsadzam krok oryginal z boscha a w przyszlym tyg. przyjdzie komputer i zobaczymy ... jak nie to zostanie mi w silniku do wymiany tylko lambda bo wtedy calutki osprzet bedzie juz nowy :/
m
matGT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:22
Lokalizacja: Wsk.

Post autor: matGT »

Mocus, a jak wyglada Twoj czujnik Halla? U mnie poza gasnieciem wystepuje problem falowania obrotów. Kable wymienione, swiece raczej dobre. Wszytsko wykluczone, poza Halla.

P.S.- wiesz może jak prawidłowo ustawić przepustnice? Bo ja grzebałem troche w tych srubkach i teraz mi strasznie dużo pali i nie mogę dojsc do fabrycznych ustawień ;/ ratuuuj! :P
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

halla wymienialem na oryginal sprowadzany w serwisie seata dla poprzedniego wlasciciela halla ktory mial ibizke i tir skasowal mu pupe wiec mi odsprzedal zatem hall odpada u mnie. Z reszta jak pisalem mam wszystko zrobione i kazdy element podejrzany w silniku juz jest nowy zatem zostaje mi krokowiec (bedzie jednak w poniedzialek) i daje oryginal BOSCHA, potem przyjdzie paczka z komputerem i tez zamontuje bo komp jest podejrzany a jak nie ustana objawy to kupuje lambde i wtedy juz leje na wszystko bo mam caly silnik praktycznie nowy :)

odnosnie ustawiania przepustnicy (TPS) tu masz linka do forum golfa gdzie jest wszystko opisane tylko przeczytaj do konca na spokojnie caly temat bo po lebkach mozna sie zamotac

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=882609

a tu masz linka do mojego starego posta od ktorego zaczela sie walka z moim gasnacym polo i mam nadzieje ze w tym miesiacu sie juz skonczy :)

viewtopic.php?f=19&t=9148

pozdro
m
matGT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:22
Lokalizacja: Wsk.

Post autor: matGT »

Chodziło mi o poprawne, najlepiej fabryczne ustawienie kąta wychylena przepustnicy, bo grzebałem w tych srubkach regulacyjnych. :P
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

ty masz polo gt na pelnym wtrysku?? w mono nie ma innej opcji ustawiania jak sposob opisany w podanym linku - TPS musi byc zgrany z krokowcem i srubka regulacyjna na prepustnicy wiec jesli w pelnym wtrysku sa jakies regulatory to powinien sie wypowiedziec ktos kto ma GT
m
matGT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:22
Lokalizacja: Wsk.

Post autor: matGT »

Ja mam GT, ale pod względem wyposażenia :P Silniczek mam zwykłe 1.3 na jednopunkcie.
Obecnie ustawiałem TPSa, i nie zgadzają sie tylko wartości przy otwarnej przepustnicy - zawsze brakuje im kilka setnych do tablicowych wartości. Odstep mw. 0,5 mm między stopką krokowca a trzpieniem od przepustnicy ustawiony.
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

przy otwartej tez mam niewielkie roznice w napieciu ale mysle ze wazne aby na zamknietej bylo idealnie a ktokowiec nie stykal sie na pelnym wsunieciu ze srubka regulcyjna w przepustnicy - jesli wszystko ustawiles ksiazkowo to powinno byc ok a jak nie to moze faktycznie masz problem z lambda skoro duzo pali :)

i ciesze sie ze jednak przeczytales post ktory ci poradzilem i ustawiles jak trzeba :)
m
matGT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:22
Lokalizacja: Wsk.

Post autor: matGT »

Witaj. Po przeczytaniu kilku artykułów wpadłem na genialny pomysł jak prawidłowo ustawić przepustnicę.

Skoro TPSa ustawia sie dzieki przepustnicy, to dlaczego nie można ustawić TPSem przepustnicy?

Widze to tak : podłączam do pinów 1-4 woltomierz (ponieważ te scieżki odpowiadają za wychylenie przepustnicy 18 st.-90 st.) otwieram całkowicie przepustnice ustawiam TPSa na 4,9 V , następnie przełączam woltmierz do pinów 1-2 (odpowiadają za otwarcie przepustnicy od 0 st - 24 st.) i srubką regulacyjną cofam przepustnicę, albo podkręcam by uzyskać 0,20-0,25 V .

Co Ty na to? A propos naszego przerywania polecono mi sprawdzić cewkę, kable WN, świece, moduł zapłonowy, kopułkę. Raczej isc w stronę zapłonu, niż innych rzeczy.
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

zrob test wedle swojego pomyslu i sprawdz a moze okaze sie to dobrym patentem tylko powiedz jedno czy po tych ksiazkowych ustawieniach tps resetowales komputer?? trzeba reset zrobic zeby wykasowac wczesniej zlapane bledy i dac sie komputerowi zaadaptowac na nowych ustawieniach...

odnosnie przerywania to jak pisalem u mnie w poscie i tutaj mam juz wszystkie elementy w silniku nowe: uszczelke glowicy, swiece NGK, kable Sentech, kopulka i palec EPS, czujniki temperatury EPS, czujnik halla Siemens, zaplon ustawiony na lampe, byly 2 krokowce zamienniki ale jutro wsadzam oryginal BOSCH, uszczelke pod monowtryskiem TOPRAN, przepustnica czyszczona, TPS ustawiany ksiazkowo, nowa obudwa termostatu, nowy termostat, nowa chlodnica, wszystkie weze cisnieniowe wymienione lacznie z tym laczacym wtrysk z serwem hamulcowym, odma czyszczona, nowy akumulator, filtry, oleje, rozrzad i pompa wody, docierane zuzyte zawory, wymienione uszkodzone popychacze hydrauliczne, nowe uszczelki pod kolektor i wtrysk wiec nie widze u mnie juz innej opcji niz zmiana kompa i sonda lambda - przy takich zabiegach juz musi jezdzic bez gadania i proszenia wiec wszystko sie okaze w tym tygodniu

ps. cewke mialem na test z innej polowki i bylo to samo
L
Lessnik
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 01 cze 2009, 19:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Lessnik »

Witam panowie. Ja mam podobny problem i czatuje na forum od czerwca za nim ktoś to rozwiąże. Mam polo 93 r; 1.0 na mono wtrysku.
Autko na luzie obniża obroty po czy zaraz wystrzela na ok 2000 obr.i normalizuje się. Czasami potrafi zgasnąć. Podczas wduszania gazu w trakcie jazdy przerywa i jakby się dławił - nie ma mocy, więć objawy są podobne. Naczytałem się na temat czujnika halla, na temat silnika krokowego, ale wiele głosów słyszałem na temat właśnie sondy lambda. W związaku z tym kolego w Tobie i nowej sondzie lambda cała nadzieja. Prawda jest taka , że w tych naszych polóweczkach jest ona centralnie wystawiona i narażona na uszkodzenia. Ja pracuje w lesie i nie raz dostała z jakiegoś knupla, kamienia muldy piachu etc.
Proszę o pomoc w tym temacie, za co z góry dziękuję :hello:
m
matGT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:22
Lokalizacja: Wsk.

Post autor: matGT »

Spróbowałem swojego pomysłu i niestety nie dał rezultatów. Nie można ustawiać TPSu w drugą stronę, po prostu po otwarciu przepustnicy na max, kręcąc czujnikiem napięcie się nie zmienia. Ustawiłem "na oko" , mam nadzieje, ze będzie dobrze. Jutro pojadę na ustawienie zapłonu na lampę i wtedy mając pewność zapłonu ustawię ładnie przepustnicę.

Widze, ze wszystko wymieniłeś, ale nie wymieniłeś rzeczy, która u mnie prawdopodobnie zawiniła. Otóż cewka. Dzisiaj do tego doszedłem. Cewka zapłonowa - moja cała zaśniedziała, zardziewiała i dziurawa. Widać, że już kiedyś ktoś ją uszczelniał, bo jest na niej kit do zalepiania dziur w tłumikach. A że pierwsze objawy pojawiły się w czasie roztopów sniegowych to by się zgadzało. Jutro bede miał inną, bądź nową i dam znać o efektach. Mam nadzieje, ze pomoże.

Wykorzystując to, ze auto stoi nieużywane postanowiłem sobie przerobić nawiew, by z kratek bocznych również leciało ciepłe. Mam nadzieje, ze i ten "tuning" mi sie udał. Sprawdze jutro po zamontowaniu ceweczki.
L
Lessnik
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 01 cze 2009, 19:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Lessnik »

właśnie super pomysł. jak możesz podsuń i nam plan tuningu nawiewu bo ten fabryczny jest bez sensu i ta i tak caly czas zamkniete boczne nawiewy :)
m
matGT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:22
Lokalizacja: Wsk.

Post autor: matGT »

Proszę bardzo -> http://www.vwpolo-squad.pl/forum/viewtopic.php?t=70

Byle by mnie nie wywalili z forum za podsyłanie linków z konkurencyjnego forum :P
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

A może wam nie trzyma podciśnienia serwo od hamulców ? I przez nie dostaje silnik lewe powietrze i z tąd macie te problemy, na miejscu mocus'ia bym się tym zainteresował skoro pół osprzętu pod maską ma nowego :)
Obrazek
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""matGT""]Widze, ze wszystko wymieniłeś, ale nie wymieniłeś rzeczy, która u mnie prawdopodobnie zawiniła. Otóż cewka. Dzisiaj do tego doszedłem. Cewka zapłonowa - moja cała zaśniedziała, zardziewiała i dziurawa. Widać, że już kiedyś ktoś ją uszczelniał, bo jest na niej kit do zalepiania dziur w tłumikach. A że pierwsze objawy pojawiły się w czasie roztopów sniegowych to by się zgadzało. Jutro bede miał inną, bądź nową i dam znać o efektach. Mam nadzieje, ze pomoże.[/quote]


pisalem na koncu postu ze na cewke tez padlo podejrzenie ale zostalo wykluczone gdyz mialem na 1 dzien inna cewke od kolegi i objawy byly identyczne - zero zmian jakichkolwiek poza tym moja cewka jest w bardzo dobrym stanie i nie widac na niej braku styku rdzy czy dziur - wyglada po prostu normalnie :)


[quote=""adam""]A może wam nie trzyma podciśnienia serwo od hamulców ? I przez nie dostaje silnik lewe powietrze i z tąd macie te problemy, na miejscu mocus'ia bym się tym zainteresował skoro pół osprzętu pod maską ma nowego :)[/quote]

sledziles wczesniej moj post o gasnieciu i tam pislem ze gumowy przewod laczacy wtrysk z serwem mial rozciecie i wszystko zostalo jak zwykle wymienione na nowe :) jedynym podejrzanym w tym temacie moze byc maly zaworek zolto czarny ktory powinien blokowac powrot cisnienia z serwa - jak masz mozliwosc to sprawdz mi numer oryginalu w etce jak masz to moze i to wymienie a koszty powinny byc znikome bo to taka drobnostka :)

odnosnie osprzetu - slowo pol to malo powiedziane :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”