[Classic] sondy lambda

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Klimator
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Klimator »

rat4
Chyba troszke sie mylisz co do emulacji bo na sekwencyjnym wtrysku gazu raczej nie ma czegos takiego, przynajmniej moge to powiedziec na swoim przykladzie
Polo 6n2 1.4 MPI 2001 benz + gaz
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ja miałem instalacje 2 generacji dlatego tak napisałem :blush2: ale szczerze to powiem że zdziwiony jestem bo na LPG sondy nie za bardzo chcą pracować tzn. u mnie był taki przypadek, że nie działała na LPG wogóle.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bogdanzieba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdanzieba »

W moim VW Polo mam następujące sondy lambda:



1. Sona 5-cio przewodowa NTK Japan 12V, znaczek VW i Audi i następnie 030 906 262 B

2. Sonda 4- ro przewodowa znaczek VW i Audi i następnie nr 6K0 906 262 A

Pytanie takie odpowiednikami tych sond na stronie NTK/NGK są:

1. 5-cio przewodowa LZA-11-V3
2. 4-ro przewodowa OZA 510-V2 lub OZA 510 V1

Czy te sondy są markowe czy to są tylko zamienniki.

Dlaczego nigdzie nie mogę znaleźć takich oryginalnych.

A może sondy Bosch?
VW Polo Classic 1,4 16V 2000r. APE. Kolor srebrny
Awatar użytkownika
bogdanzieba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdanzieba »

Mam sondę lambda diagnostyczną wykręconą z mojej polówki. Jak sprawdzić domowym sposobem, ze działa? Ogrzewanie w niej działa sprawdzałem podłączając dwa kabelki białe pod zasilacz 12V i sonda się grzała. Ale jak sprawdzić czy działa?
VW Polo Classic 1,4 16V 2000r. APE. Kolor srebrny
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

Myśle że 13l LPG po mieście to jest norma, miałem kiedyś CC 700 z LPG i palił mi 12L w jeździe mieszanej, co prawda mam ciężką noge ale to CC 700, natomiast dobry znajomy miał Opla Vectre 2.0 i paliła mu 10l LPG (sekwencja), w lecie przy bardzo oszczędniej jeździe nawet do 9l schodziła w jeździe mieszanej.

Sorki za offtopa, ale dodałem aby pokazać różnice jakie spalanie potrafi mieć samochód
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
Awatar użytkownika
bogdanzieba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdanzieba »

Ale żeby odpalić auto to muszę pojeździć na benzynie zanim mi się przełączy na LPG. I tak po zatankowaniu benzyny ok 10 litrów starcza mi ona na tydzień czasu jazdy po mieście, gdzie tylko benzyna jest używana do odpalenia pojazdu rozgrzania go do 30 stopni, dalej przełącza się na LPG. Trochę przesada.
VW Polo Classic 1,4 16V 2000r. APE. Kolor srebrny
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”