Witajcie. Jestem po 2 wymianach. Obecnie mam przejechane 186 tys. Olej schodzi tak około 0,5 podziałki (połowę odcinka od MIN do MAX na bagnecie) na 10000 km. Chyba więc nie ma żadnego problemu. Będę lał ten sam syntetyk do końca życia Poli. :hello:
Panowie podepnę się pod temat i zadam dość proste pytanie. Proszę o poważne odpowiedzi i nie robienie sobie jaj.
Jaki zalecacie olej do 1.4 tdi z przebiegiem 660 tyś. km ? Syntetyk pół syntetyk czy mineralny.
Mile widziane konkretne nazwy olejów lub linki.
[quote=""Engelier""]1.4 tdi z przebiegiem 660 tyś. km[/quote] to chyba ty żartujesz że masz taki przebieg. Ja to myślałem że taki przebieg to tylko na złomie można znaleźć. Ja bym lał półsyntetyk VALVOLINE MaxLife DIESEL 10W40 jeżeli nie leje się z silnika jak z durszlaka. W przeciwnym wypadku olej mineralny VALVOLINE TURBO 15W40. Polecam hurtownie olejów gdzie mają duży wybór http://moto.allegro.pl/show_shop.php?shop_id=11294049
Trochę ten przebieg mi nie pasi. Chociaż widziałem w niemieckich komisach auta z przebiegiem milion km z silnikiem 1.9TDI. 90 koni. Ale tamten to silnik legenda, 1.4 nie jest tak żywotny.
Ja polecam Ci olej
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
zacytuję ci opis oleju bo nie chce wymyślać swoich teorii wydaje mi się że jest odpowiedni :
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 powstał aby sprostać wymaganiom samochodów VW i Audi z silnikami typu diesel wymagających specyfikacji VW 505.01 Chroni silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyposażone w pompowtryskiwacze (PD). Może być stosowany w samochodach innych producentów wyposażonych w silniki Diesla (bez filtrów DPF). Oleju nie należy stosować w modelach PD, o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju (oznaczonych numerami QG1 w numerze nadwozia VIN - szczegóły sprawdź w książce obsługi samochodu)
Przy stosowaniu Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 zaleca się wymianę oleju po 15 000 km lub raz w roku. Klasa lepkości: SAE 5W-40 Klasa jakości: ACEA A3/B3/B4, API SL/CF Specyfikacje: VW 505 01, VW 505 00, VW 502 00, Ford WSS-M2C917-A CECHY: Zwalcza szkodliwe osady w silniku Jest odporny na ekstremalne obciążenia termiczne i wysokie ciśnienia panujących w silniku z pompowtryskiwaczami Specjalna formuła podtrzymująca prawidłową pracę silnika Produkt specjalistyczny dla samochodów VW z silnikiem typu diesel Mieszalny ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM KORZYŚCI: Chroni przed zuzyciem skomplikowane konstrukcyjnie pompowtryskiwacze Niższe zużycie silnika - poczucie spokoju zamiast obaw o awarię Żadnych zmartwień, poczucie spokoju - to właściwy olej do silników VW typu diesel z pompowtryskiwaczami Doskonale nadaje się do szerokiej gamy silników wysokoprężnych różnych producentów
[quote=""combo""][quote=""Engelier""]1.4 tdi z przebiegiem 660 tyś. km[/quote] to chyba ty żartujesz że masz taki przebieg.[/quote]
Taki przebieg generuje komputer pokładowy (przynajmniej tak wyszło ostatnio na komputerze przy sprawdzaniu błędów). Przebieg na liczniku to inna bajka. Z drugiej strony jest teoretyczna możliwość że w aucie był zmieniony silnik a komputer był stary?
Admirer
A czy ten Castrol jest do samochodów z pompowtryskami ?
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 powstał aby sprostać wymaganiom samochodów VW i Audi z silnikami typu diesel wymagających specyfikacji VW 505.01 Chroni silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyposażone w pompowtryskiwacze (PD)
Wróć doczytałem też dla pompowtrysków ale teraz inne pytanie z tego co czytam opisy tego castrola to jest to w pełni syntetyk.
A jeśli polo nie żłopie oleju za bardzo spożywa go w rozsądnych ilościach ? to czy muszę zmieniać na półsyntetyk?
[quote=""Engelier""]Taki przebieg generuje komputer pokładowy (przynajmniej tak wyszło ostatnio na komputerze przy sprawdzaniu błędów). Przebieg na liczniku to inna bajka. Z drugiej strony jest teoretyczna możliwość że w aucie był zmieniony silnik a komputer był stary?[/quote]
Możliwa jest wymiana silnika bez komputera na taki sam model (silnik bez osprzętu). A ile pokazuje Ci licznikowo?
na yt jest fimik tego samego goscia co machnal pol miliona 1,4tdi tylko ze teraz juz bylo 600tys, co do wymiany silnika a zostawieniu starego sterownika i licznika to jest to prawdopodobne
[quote=""Engelier""]A jeśli polo nie żłopie oleju za bardzo spożywa go w rozsądnych ilościach ? [/quote]
Chłopaki ja skorzystam z okazji i zapytam ile to znaczy ROZSĄDNE ILOŚCI przy naszych AMF ? Ile AMF może skonsumować Oleju między wymianami co 10 000?.
co do tego ze pobiera olej to: ja miałem też tą przypadłość: zastosowałem jakies preparaty do czyszczenia pompowtryskiwaczy (preparaty które sie dolewa do zbiornika paliwa) i wymieniłem wtedy olej na castrol edge turbodiesel, i od tamtej pory minęło ponad 2 miesiące i narazie nie dolałem ani kropli... słyszałem jeszcze o tym że do zbiornika paliwa do oleju napędowego powinno się od czasu do czasu dolać olej silnikowy bądź mixol! ja osobiście tego nie robiłem ale słyszałęm to z ust pewnego mechanika (starej daty w sumie) bo ma juz swoje lata.. ale jak byłem kiedyś u niego to mi pokazał artykuł z jakiejś gazety i tam właśnie o tym pisało... ale nie wiem czy to prawda jest w sumie to ja sie bałem dolewać tego oleju :( może ktoś o czymś takim słyszał