[quote=""Dziadek13""]A może czujnik temperatury ?.Jednak skłonny jestem powiedzieć że to termostat do wymiany na 99%.Nie domyka sie i zacina.[/quote]
Znów zaczęło mi pokazywać na zegarach 80 stopni i ani więcej ale dla pewności że to termostat czy co innego wczoraj podpiąłem vaga i termostat i czujnik raczej mam sprawny.Podczas gdy wskazówka na liczniku nie chce przekroczyć 80 stopni to do sterownika dochodzi sygnał że silnik osiąga 89 stopni i tak trzyma,w momencie jak zatrzymam się i silnik chodzi na luzie to temperatura powoli rośnie a wskazówka ani drgnie.Sprawdzałem też węże do chłodnicy i oba są gorące także chyba raczej szwankują zegary niestety.
Odpowiedziałem ci tak.
[quote=""Dziadek13""]A może czujnik temperatury ?.Jednak skłonny jestem powiedzieć że to termostat do wymiany na 99%.Nie domyka sie i zacina.[/quote]
Bo tak napisałeś.
[quote=""luki27""]Wczoraj podpiąłem Vaga i żadnych nowych błędów nie pokazało[/quote]
Jak byś napisał że
[quote=""luki27""]wczoraj podpiąłem vaga i termostat i czujnik raczej mam sprawny.Podczas gdy wskazówka na liczniku nie chce przekroczyć 80 stopni to do sterownika dochodzi sygnał że silnik osiąga 89 stopni i tak trzyma[/quote]
A ty tak nam dawkujesz info.
[quote=""luki27""]Podczas gdy wskazówka na liczniku nie chce przekroczyć 80 stopni to do sterownika dochodzi sygnał że silnik osiąga 89 stopni i tak trzyma[/quote]
Bo tylko z tego elementu czujnika możesz odczytać czyli dobrze.Drugi element termiczny jest nie widoczny dla vaga on tylko idzie do wskażnika.
[quote=""luki27""]Sprawdzałem też węże do chłodnicy i oba są gorące także chyba raczej szwankują zegary niestety.[/quote]
Czujnik temperatury ma dwa elementy termiczne jeden do ECU czyli sterownika a drugi do wskażnika i może to ten drugi element termiczny ci padł lub kontakt coś nie tak.
weź sobie multimetr czy omomierz i sprawdź styki 1,3 oraz 2,4, i zanotuj wartości przy różnych temperaturach silnika,
od zimnego, potem 50 st 60 70 80 90st wtedy będziesz mieć wykres i porównasz sobie z oryginalnymi.
[quote=""Dziadek13""]Bo tylko z tego elementu czujnika możesz odczytać czyli dobrze.Drugi element termiczny jest nie widoczny dla vaga on tylko idzie do wskażnika.[/quote]
Sądziłem że w tym czujniku jest tylko jeden termistor i on podaje napięcie do ECU i do wskaźnika ale już rozwiałeś moje wątpliwości :oki: Wpiąłem na rozgrzanym silniku miernik między styki czujnika i na jednej parze styków było 170omów a na drugiej 350 także winowajca znaleziony.Dzięki :piwo:
-- Śro Gru 02, 2009 8:49 am --
No i chyba zbyt wcześnie się cieszyłem,wymieniłem wczoraj czujnik temperatury i nadal nie wychyla się wskazówka dalej niż na 80 stopni...wpiąłem miernik i sytuacja wygląda tak samo jak na starym czujniku tzn.jak silnik rozgrzany to na jednej parze styków jest 170 om a na drugiej 350 om i zauważyłem że opór na stykach które idą na zegary w zależności od temperatury jest dwukrotnie większy od tego co idzie do ECU silnika.Czy mógłby ktoś porównać u siebie?Dodam jeszcze że kupiłem czujnik Toprana z żółtym paskiem.