[6n] Walnięty termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sdamian111
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:26

Post autor: sdamian111 »

najpierw odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego, po tym w środku nawiew ma maxa tzn na 4 i temperatura na maxa na gorąco, u mnie nagrzewał się dobre 15 minut zanim osiągnął 90 stopni, ja musiałem uważać gdyż mam nie sprawne wentylatory... u ciebie gdy wszystko działa czekasz do puki wentylator się załączy i to wszystko zakręcasz zbiornik i gotowe... ja na początku zapomniałem włączyć nawiew w środku potem odkręciłem ale widocznie za krótko chodził...
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Witam, polo 1.4 AEX kiedyś mi łapał 90 stopni po 3-4km teraz po 3-4km brakuje z 1-2mm do osiągnięcia 90 stopni, nagrzeje się dopiero po 7-9km. Czasami podczas dynamicznej jazdy do 5tys obr wskazówka spada o 1-2mm z 90 stopni ale nie więcej. Grzeje w miarę dobrze.
Czy to będzie winny termostat?
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

qwertypol a nie ruszasz czasem z odkręconym ogrzewaniem?
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""Jacoo""]qwertypol a nie ruszasz czasem z odkręconym ogrzewaniem?[/quote]

minimalnie mam włączone, ale autem jeżdżę 3 zimę i wcześniej nie było tego problemu
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

Mam 3 pytania odnośnie temperatury:
1.Przy jakiej temperaturze powinien włączyć się wentylator?
2.Przy jakiej temperaturze dolny wąż od chłodnicy powinien robić się ciepły?
3. Czy po otwarciu, termostat powinien się sam zamknąć(bez żadnych sił zewnętrznych)? Czy zamyka się pod wpływem nacisku przez krociec?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2013, 19:16 przez maxxxior, łącznie zmieniany 1 raz.
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

up
j
jacek_g
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 27 gru 2013, 19:14

Post autor: jacek_g »

Witam użytkowników, jako że to mój pierwszy post tutaj.
Pojawił się nietypowy, sądząc z innych postów, problem z temperaturą silnika 1,4 8V. Na wolnych obrotach i podczas jazdy w mieście temperatura osiąga standardowe 90st. i trzyma. Przy jeździe z prędkością ok. 90km/h na 5 biegu (około 2000 obr.min) temperatura skacze pod 110st. Przy tej samej prędkości na 4 biegu (ok 2500 obr.min) spada lekko powyżej 90st. Ogólnie w trasie muszę trzymać silnik powyżej 2500 obr/min żeby móc normalnie jechać.
Wina może leżeć po stronie termostatu czy raczej należy szukać przyczyn gdzie indziej?

Pozdrawiam,
Jacek
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

Zobacz, czy w czasie jazdy dolny wąż idący do chłodnicy jest gorący. Jeśli nie, to termostat jest uszkodzony(zamknięty) i nie puszcza Ci na duży obieg, i ci się grzeje płyn chłodniczy.

P.S. Odpowie ktoś na moje pytania?
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

[quote=""jacek_g""]Witam użytkowników, jako że to mój pierwszy post tutaj.
Pojawił się nietypowy, sądząc z innych postów, problem z temperaturą silnika 1,4 8V. Na wolnych obrotach i podczas jazdy w mieście temperatura osiąga standardowe 90st. i trzyma. Przy jeździe z prędkością ok. 90km/h na 5 biegu (około 2000 obr.min) temperatura skacze pod 110st. Przy tej samej prędkości na 4 biegu (ok 2500 obr.min) spada lekko powyżej 90st. Ogólnie w trasie muszę trzymać silnik powyżej 2500 obr/min żeby móc normalnie jechać.
Wina może leżeć po stronie termostatu czy raczej należy szukać przyczyn gdzie indziej?

Pozdrawiam,
Jacek[/quote]


Podpinałeś pod kompa? Błędy jakieś Ci wykazał? I tak jak wyżej sprawdź czy wąż na dole jest ciepły po przekroczeniu 90 stopni :)


maxxxior
1. wg. książki:

termostat przy 87
pierwszy etap wentylatora przy 93-98
drugi etap wentylatora przy 99-105

2. Przy przekroczeniu 87 stopniach (otwarcie termostatu)

3. Wydaje mi się, że bez żadnych sił się zamyka.
m
mdhf
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 25 paź 2015, 23:06

Post autor: mdhf »

się tu podepnę, bo dotyczy pośrednio termostatu...czy ktoś z was ma tabelę
jakich czujników temp. wody (kolory) używamy do jakich silników (kody)?
jeżeli coś jest nierozbieralne, zrób wszystko by udowodnić że takie nie jest...
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”