olej będzie malina, stosowany jest nawet do silników wankla, dosyć drogi olej...
jego specyfikacja jest prawidłowa także spokojnie zalewaj ten olej.
A to że common rail to ma jeszcze większe wymagania niż zwykły diesel na pompie lej i ciesz się jazdą. http://www.robidalis.lt/documents/MAZDA ... 0ULTRA.pdf
Witam . Od kilku dni jestem posiadaczem VW polo clasic 1,4 TDI z 2004 roku silnik BAY czyli model 9N2.Chyba się nie mylę ze jest to silnik na pompowtryskiwaczach. Byłem u mechanika na wymianę oleju i został wlany Mobil 1 5W50 . Pozniej doczytałem sie ze odpowiada on normie 505 00 a nie 505 01 jak zalecaja w ksiązce serwisowej. Auto przyjechało z Niemiec po przebiegu 98500 km . W zwiazku z przebiegiem myslę o rozrzadzie tak koło listopada ( na jesien przypływ gotowki) czyli przejadę max. ok.5000 km.prosze o pomoc i podpowiedz co zrobic.
1.Kiedy robic , rozrzad za te 5000 km nie będzie za pozno czy za wcześnie ?
2. Dojechac te 5000 km i wymienic olej i rozrząd czy wylać olej juz teraz?
Przepraszam jeśli coś z postem jest nie tak , to moj pierwszy post tutaj a klawiatura niechce wspołpracować.
Do tego silnika zalecany jest olej z normą 505 01 z pompowtryskiwaczami, 505 jest do dizelków z doładowaniem i bez
Wiesz jeśli zrobisz na nim 5 tyś to nic się nie stanie do następnej wymiany tyle, że nikt głową ci za te informację nie przypłaci, robisz to na własne ryzyko, jeśli wymienisz go z rozrządem na jesień no to nic nie powinno się stać olej będzie jeszcze nie dojechany na maksa także jak zmienisz wtedy powinno być gitara.
Przejedziesz spokojnie wg. książki dokładnie nie wiem ale pierwszy rozrząd wymienia się po 90 tyś km. o ile poprzedni właściciel to zrobił, jeśli masz dostęp to kuknij na pasek rozrządu w jakim stanie wizualnym, myślę że zrobisz spokojnie na tym rozrządzie te 5 tysiaków, ja maksymalnie na rozrządzie zrobiłem 78 tyś i nic się nie stało niektóre części były w super stanie.
Jak otworzysz maskę to szukaj naklejki pt. Toothbelt change every: XX XXX km
czyli wg. mnie:
1.Rozrząd zrób na spokojnie za 5000 km (koniecznie kompletny: Pasek, rolka napinająca, pompa wody)
2.Olej zmień też po 5000 tyś km. możesz mu zalać 5W30/5W40/5W50 lub 0W30 z normą 505.01
najlepiej 5W30 lub 0W30 (oleje rzadsze oszczędzające paliwo)
Rozmawialem niedawno z mechanikiemi mowil ze kiedys przyjechal do niego koles juz prawie 200tys zrobione i zrobil to wszystko z norma 505 od poczatku a silnik byl w nienagannym stanie jak na ten przebieg
Oczywiscie przy nastepnej wymianie lej ten z norma 01 zgodnie z zaleceniami ale spij spokojnie-nic sie nie stanie przez taki krotki czas
Witam ! Też do niedawna jeździłem Mazdą (323) używałem tam Dexeli i stwierdzam, że w moim nowym VW Passacie CC dalej będę go stosował.
Powiem szczerze, że niektore ceny przerażają, dlatego szperałem w internecie i znalazlem wreszcie ludzkie ceny i dobre porady pod numerem 791 - 223- 366.
dexelia jest bardzo droga, elfik o wiele tańszy i też super olej, dexelia ma dopuszczenie do silników wankla pewnie dlatego tak wywindowali cenę, zazwyczaj leje się ten olej do mazd zwłaszcza RX8 czy MX5
zgadzam się Dexelia nie należy do najtańszych oleji, ale samochód jeździ jak lalunia.
Poza tym ceny są bardzo przystępne.
Dla zainteresowanych wyszukalem stronke tej hurtowni : lucartoil.pl
Widać niektórzy lubią być oszukiwani i wtedy są happy :oki:
[/quote]
Poprostu przed zakupem spytaj czy butelki sa zaplombowane. Kazda butelka ze sklepu jest. W przypadku Shella 1 plomba jest pod korkiem, druga w glowce.
Mam problem, ciągle zapala mi się lampa od oleju, wyglada na to jakby samochodzik żarł ten olej jak głupi (choć czasme jak sie zapala, to olej jest w normie), co może być przyczyny, miał ktoś podobny problem??