Jakie przewody zapłonowe.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wawrzyn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: wawrzyn »

Kupilem nowy aparat zaplonowy, zalozylem i polo odpalilo :grin: Pie.... elektryki wciskaja ciemnote ze wszystko jest ok bo nie potrafia sprawdzic tak skomplikowanego auta jak polowka.
M
Mateo91
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 10 mar 2011, 12:10

Post autor: Mateo91 »

Wczoraj po szybszej przejażdżce odkręciłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego(wiem ze się nie powinno ale samochód miał parę km spokojnej jazdy do ochłonięcia) Nakrętka wyleciała w powietrze (znalazła się po paru minutach poszukiwań) jednak spora ilość płynu wylała się. Woda widocznie zalała "coś" ponieważ samochód jakby chciał a nie mógł zapalić. Jakby odpalał na parę sekund tj 3-4 ale zaczynał nie równo chodzić i gasł, przy naciśnięciu gazu w ciągu tych 3-4 s od razu gasł. Pozostawiłem go na okres ok h przy drodze. Po powrocie zapalił za 2 przekręceniem kluczyka i tak wróciłem do domu. Gdy po kolejnych 2 h chciałem pojechać po jakieś żarcie z początku odpalił normalnie , później przy próbie cofania zauważyłem nierówną prace silnika , aż w końcu po ok 30s zgasł. Przy kolejnych próbach odpalania porażka jak wyżej opisałem.Czy po zalaniu padł czujnik hella ?? Cewka??

Mam jeszcze jedno pytanie. Jak powinny być podłączone kable zapłonowe do kopułki?? I od której strony liczyć gary i miejsca na kable?? Na kopułce w która stronę po kolei wpinać? 1342? W stronę ruchu wskazówek zegara? Od którego miejsca zaczynać wpinanie kabli?


kolego edytuj swoje posty. to nie pierwszy raz piszesz post pod postem.
czaja
g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

Pytania mam 2
1. Czy oska aparatu zapłonowego na której jest z talerzykiem od halla powinien mieć luz i ma ruszać się zgodnie z kierunkiem strzałek na fotce. Luz ma około od 0,5 do 1 mm
Obrazek
2. Czy sam czujnik (na obrazku) jeśli jest zamocowany poprawnie itd. na skutek obrotów talerzyka kiedy trafia na przerwę powinien wykonywać ruch w stronę osi aparatu a kiedy jest zasłonięty od środka czasami nie wykonuje wcale tego ruchu.
Obrazek

Któreś z ww jest oznaka ze aparat jest do śmieci lub czujnik
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
M
Mateo91
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 10 mar 2011, 12:10

Post autor: Mateo91 »

Jeśli to coś podpowie to luz w stronę silnika i ja mam podobny. I działa.
g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

jedno pytanie załatwione drugie podtrzymuje i mam jeszcze jedno jak ustawić zapłon przy aparacie obróconym o 180 stopni w stosunku do oryginału jaki jest w 3F. Aparat jest odwrócony bo pochodzi z monowtrysku a tam gniazdo wtyku i czujnik sa od góry a w 3f gniazdo z góry a czujnik na dole.


Zauważyłem ze opisywany przeze mnie ruch czujnika tzn magnesu można zniwelować dość łatwo a wynika on z niedoskonałości zwykłych nitów które przytrzymują czujnik na płytce przykręcanej do aparatu. Wcześniej jak talerzyk się obracał walił w czujnik czasem nie teraz obraca się bez żadnego oporu. Kto wie czy nie znalazłem przyczyny nie związanej z elektryka awarii czujników ;)
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
Awatar użytkownika
pieeetia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 cze 2009, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pieeetia »

Witam,poszukiwałem odpowiedzi na moje pytanie ale nie znalazłem, mam taki problem ze nie wiem jak podpiąć przewody WN do kopułki.Czy może mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić??
6N2 1.4 TDI - 2001r
86C2F 1.3 - 1993 r
Patrz w lusterka dwa razy. MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Było już kilka razy kolejność 1-3-4-2 jak masz ustawiony rozrząd na znaki palec patrzy na 1 garnek i później 3, 4, 2
Awatar użytkownika
pieeetia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 cze 2009, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pieeetia »

oki, wiekie dzieki za info. :)
6N2 1.4 TDI - 2001r
86C2F 1.3 - 1993 r
Patrz w lusterka dwa razy. MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A dodam tylko że zapłon idzie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a pierwszy garnek zaczynając od lewej czyli od rozrządu
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

pieeetia
Następnym razem polecam otworzyć oto moto i tam jest mnóstwo polo w których sprzedający fotografują komory silnika i widać jak na tacy jak podłączone są przewody, a tak poza tym temat był już poruszany niejednokrotnie
Obrazek
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

Witam panowie mam pytanie nei wiem czy to chodzi o zaplon cos ale na poczatku trzeba szuakc porady tutaj. Jadąc dzisiaj z domu polo czulem ze jest zamulone i potem nastapila przemiana jadac pod góre dalem mocno po gazie i nagle cos strasznei szczeliło nie wiem czy silnik czy w wydechu i problem zniknł. :vinsent: :vinsent:
Co moglo sie stac i czego taki zamulony byl
nigdy tak nie mialem jezdzialem caly czas bylo ok dopiero dzisiaj taka zamula i ten strzał
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
Kamillos
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 336
Rejestracja: 11 sie 2009, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamillos »

Witam, ja tez mam pytanie.. Otóż mój akumulator poległ ostatecznie. Mam diesla 1.4 i nie pytałbym gdyby na ten temat moznabylo znalezc info w sam naprawiam albo ori instrukcji obslugi. Niestety nie ma nic. Obecnie jest centra 62Ah 540A. Czy wstawial ktoś aku o innych parametrach? Czy jednak trzeba kupic taki sam? Co polecacie? Bo jak widze ceny centr to obawiam sie ze moge temu nie podolac :(

Ps. Przejrzalem tematy ktore wyrzucila mi szukajka ale nie natknalem sie na odpowiedz na moje pytanie :) Pozdro!
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Witam panowie w moim polo na zagrzanym silniku trosze obroty falują na wolnych, przy zdjęciu nogi z gazu podczas jazdy trochę szarpnie choć nie zawsze i gdy jest ciepły silnik to trzeba dłużej pokręcić zanim zapali, natomiast na zimnym pali od ,,szczała''. Co to może być? wizyta u elektryka pomoże żeby poustawiał zapłon? czy szukać feleru w czymś innym? :)
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

jarzabekpowodów może być wiele ,ostatnio jak moja padaka miała takie objawy to skończyła się kopułka zobacz czy nie jest mocno wypalona palec rozdzielacza też obejrzyj odradzam tanie zamienniki typu EPS .A tak na marginesie powodów nierównej pracy silnika jest wiele i ostatnio temat bardzo popularny ,.
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Kopułka była wymieniana niedawno temu. Chyba go do elektryka zawiozę bo co mogę zrobić jedynie tylko wymieniać i wymieniać :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”