Wszystko o: Podkręcanie 1.4 TDI i 1.9 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
emdzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:06

Post autor: emdzi »

dzięi za info... na Alle-drogo jest kilka pozycji turbinek... wszystkie głównie 600-850... czyli kwestia dorwania ASZ w dobrym stanie...

ciekawe ile seryjne sprzęgło znosic... 160/350 wytrzymuje?
Jaki jest koszt mocniejeszego sprzęgła... np jakiegoś Sachsa?
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""emdzi""]ciekawe ile seryjne sprzęgło znosic... 160/350 wytrzymuje?[/quote]
przy płaskim momencie da radę :good:
weź też pod uwagę montaż fmic :grin: ,prędzej Ci spuchnie motor niż zdrowe sprzęgło się uślizgnie przy zakładanym przyroście mocy :grin:
e
emdzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:06

Post autor: emdzi »

to jakie parametry są bezpieczne dla seryjnego sprzęgła ATD? kunie to nie problem czyli strzelam że 160 jest w zasięgu ... niuton? 340?
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

niuton i pow.350 :good: ale nie z 1,9k obr/min :butcher:
to za*jebie nawet btb i radzikowskiego w jednym :crazy: :crazy:
poprostu zwróć uwagę przy strojeniu że chciałbyś zachować seryjne sprzegło jak najdłużej,moze nie będzie kopa w plecy z dołu ale w ostatecznym rozrachunku i tak wyjdziesz na tym lepiej bo auto pojedzie jeszcze "górą" a Ty wymienisz seryjny zestaw sprzęgła nie po miesiącu od strojenia a po roku :good:
reasumując,jeżeli nie masz problemów ze sprzęgłem to zostaw to na koniec :grin:
e
emdzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:06

Post autor: emdzi »

do atd to jaki fmic... i jakie koszta dodatkowe?
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

I ja tu muszę swoje 3 grosze dorzucić. Wiem, że wszystko o tym już pewnie napisano, ale zadam pytanie jeszcze raz.

Czy z silnika 1.4 TDI 51kW/70KM bezpiecznie wyciągnę 100KM? Przebieg 200tys, udokumentowany. Niedawno robiony większy remont tj. uszczelki, kpl. rozrząd itp. W ASO potwierdzona dobra kondycja silnika. Zależy mi na niewielkiej ingerencji w auto. Najlepiej indywidualne strojenie i wgranie mapy. Czy przy tych 100KM można liczyć na 0-100 w granicach 10s? Ogólnie na brak mocy nie narzekam, bo to auto typu 'daily car', ale jak można niewielkim kosztem mieć lepiej to czemu nie ;)
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
M
Michal_1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:27

Post autor: Michal_1 »

Kolego ja u siebie mam auto po mapie i seria wyszła mi 73KM a po zrobueniu softa przez kolegę i ponownym zhamowaniu wyszło mi 92KM.
Na zrobionym sofcie przelatałem 80 tyś km przebieg samochodu 255 tyś km
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

[quote=""Michal_1""]Kolego ja u siebie mam auto po mapie i seria wyszła mi 73KM a po zrobueniu softa przez kolegę i ponownym zhamowaniu wyszło mi 92KM.
Na zrobionym sofcie przelatałem 80 tyś km przebieg samochodu 255 tyś km[/quote]

Jak wrażenia po modyfikacji softu? Doznał lekkiego 'kopa' od życia? ;)
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""Tomek001""]I ja tu muszę swoje 3 grosze dorzucić. Wiem, że wszystko o tym już pewnie napisano, ale zadam pytanie jeszcze raz.

Czy z silnika 1.4 TDI 51kW/70KM bezpiecznie wyciągnę 100KM? Przebieg 200tys, udokumentowany. Niedawno robiony większy remont tj. uszczelki, kpl. rozrząd itp. W ASO potwierdzona dobra kondycja silnika. Zależy mi na niewielkiej ingerencji w auto. Najlepiej indywidualne strojenie i wgranie mapy. Czy przy tych 100KM można liczyć na 0-100 w granicach 10s? Ogólnie na brak mocy nie narzekam, bo to auto typu 'daily car', ale jak można niewielkim kosztem mieć lepiej to czemu nie ;)[/quote]

bezpiecznie będzie jak zrobić 90, przy 100 może zacząć trochę dymić

ale różnicę poczujesz od razu
e
emdzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:06

Post autor: emdzi »

co do pomairów..to 1.4 TDi@100 przegrywa z 1.9 TDI 101 (seria)... skoro 1.9 TDi 101 ma 10,7 sek do 100 to raczej cięzko będzie uzyskać te 10 coś tam.
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

To w sumie skoro seria ma jakieś 12.5 do setki to chyba nie ma sensu cokolwiek robić. Pojeżdżę trochę i najwyżej latem jak będzie więcej czasu pokombinuję z tym softem. Nie chcę by dymił lub cierpiał bardziej.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""Tomek001""]To w sumie skoro seria ma jakieś 12.5 do setki to chyba nie ma sensu cokolwiek robić. Pojeżdżę trochę i najwyżej latem jak będzie więcej czasu pokombinuję z tym softem. Nie chcę by dymił lub cierpiał bardziej.[/quote]

najlepiej będzie zmiana auta na auto z 1.9 tdi lub swap na 1.9tdi . przy 3 cylindrach w 1.4 tdi szału nie ma
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Szkoda mi tego egzemplarza - znam historię od początku. Gdyby nie to, może bym szukał 1.9 ;) Poza tym przyzwyczaiłem się do tej mocy i na razie mi jej nie brakuje.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Poleci ktoś teraz sprawdzoną firmę? Pisałem do MODPRO i wycenili na 900zł.
Interesuje mnie Śląsk/Małopolska.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
swirkofsky
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 268
Rejestracja: 26 sty 2014, 22:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: swirkofsky »

powiedzcie mi czy turbina od 1.9 tdi BLT lub ARL podejdzie do 1.4?? jeśli tak to, co jeszcze oprócz turbo byłoby do wymiany?? jest szansa wgraniem nowych map na podniesienie mocy przy 1.4 tdi na 120 KM??
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 12:17 przez swirkofsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”