Jakie przewody zapłonowe.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

sprawdź halla i cewkę:
hall (potrzebny miernik napięcia <20V, klucz 10):
-odłącz wtyczkę od halla
-wymotuj rozdzielacz zapłonu
-do "+" na wtyczke podłącz "+12V" z akumulatora/zasilacza i jedną sondę miernika(czerwoną)
-do "-" na wtyczce podłącz "-/mase" z akumulatora/zasilacza
-do "0" na wtyczce podłącz drugą sondę miernika(czarną)
-powoli kręcąc rozdzielaczem napięcie na mierniku powinno zmieniać się między 0V i 12V zależnie czy "skrzydełko" jest w szczelinie czujnika czy nie.

cewka zapłonowa (miernik rezystancji):
-zmierz rezystancję na cewce zgodnie z rysunkiem:
Obrazek
Między pinem 1 i 15 (uzwojenie pierwotne cewki) powinno być ok. 0,5-1,2 Ohma.
Między pinem 15 a wyjściem na przewód główny (uzwojenie wtórne) powinno być ok. 3000-4000 Ohma (3-4kOhm)
Awatar użytkownika
kszywy88
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 242
Rejestracja: 01 kwie 2010, 19:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kszywy88 »

Koledzy powiedzcie mi, czy aby kupić kable WN muszę znać oznaczenie silnika? Dla przypomnienia mam Polo 86c2f 1.3 :)
JEŻELI KTOŚ MA DO MNIE PYTANIA PISZCIE NA GG - 5378845
moje obecne Polo <!-- s]http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=46039
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Nie trzeba znać:)
Awatar użytkownika
SEMIS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 20 sie 2010, 19:31
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: SEMIS »

Mam pytanie :

Czy świece Bosch HR 6 D+ będą pasować do Polówki ( 86c2f 1.0 AAU ) ?
Proszę o szybką odpowiedź.
Obrazek
w
wawrzyn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: wawrzyn »

No i dalej problem z polo ( opisywany stronę wcześniej ) :/ zaholowałem go do elektryka,żeby w końcu stwierdził co z nim nie tak i okazało sie, że z prądem wszystko ok. Gościu stwierdził, że nie idzie zapłonu ustawić i że pewnie pasek rozrządu przeskoczył. Wg niego czujnik halla jest sprawny. Więc odebrałem dalej zepsute auto, znajomy mechanik sprawdził pasek i okazało sie, że nic nie przeskoczyło. Auto pali, ale kuleje jak nie wiem co i po chwili gaśnie. Ktoś wie co mu dolega? A może to elektryk ściemnia,że z prądem wszystko okej bo nie wie co to może być.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""wawrzyn""]nie idzie zapłonu ustawić [/quote]
dobry "mechanik" :glare: zapłon ustaw sam. Koła zębate na znakach i nacięcie na rozdzielaczu na równo ze środkiem "palca" w kopułce. Fotki tu: http://www.polo-land.fr/forum/ftopic2002.php
wykręć i zobacz jak świece wyglądają. przewody zapłonowe kiedy zmieniane? coś mi to wygląda na przebicie kable/masa, albo w cewce między uzwojeniami. Pomierzyłeś cewke jak napisałem wyżej?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ja bym jeszcze kompresje sprawdził może być że jeden garnek nie domaga
w
wawrzyn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: wawrzyn »

Ceka jest nowa nawet miesiąca nie ma i działająca, kable i świece wymieniane parę tyś temu. Słyszałem,że czujnik halla może działać normalnie a potem auto może stanąć i nie dać sie odpalić, a potem znów chodzić normalnie. Czy to prawda? Jeśli tak to mógłby to być czujnik padnięty. Może dlatego zwykłe sprawdzenie nie wykazało uszkodzonego czujnika. A tak wogóle da sie polówkę podpiąć pod kompa? Silnik 1.0 AAu
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Da się podpiąć pod vag-a złącze jest pod półeczką z lewej strony nad nadkolem
w
wawrzyn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: wawrzyn »

Dzieki za odp :-) Teraz tylko poszukać gościa co mi podepnie go pod kompa i sprawdzi porządnie i w końcu będe wiedział na czym stoje.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Dodam tylko że vag za dużo nie pokaże;) bo nasze kompy są zabardzo okrojone;/
w
wawrzyn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: wawrzyn »

To chyba pozostaje mi w ciemno wymienić czujnik halla.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ale jak masz znajomego co ma vaga to nie zaszkodzi podłączyć go
w
wawrzyn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: wawrzyn »

No właśnie w tym problem że takiego znajomego nie mam.. Sprawdziłem zapłon, jest ustawiony dobrze a auto odpala i po chwili gaśnie. Da sie wymienić sam czujnik halla? Czy trzeba razem z aparatem zapłonowym?
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Wymień całość bo ciężko to rozebrać (może się połamać). Ogólnie szkoda roboty, a przekładka aparatu trwa chwilę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”