hall (potrzebny miernik napięcia <20V, klucz 10):
-odłącz wtyczkę od halla
-wymotuj rozdzielacz zapłonu
-do "+" na wtyczke podłącz "+12V" z akumulatora/zasilacza i jedną sondę miernika(czerwoną)
-do "-" na wtyczce podłącz "-/mase" z akumulatora/zasilacza
-do "0" na wtyczce podłącz drugą sondę miernika(czarną)
-powoli kręcąc rozdzielaczem napięcie na mierniku powinno zmieniać się między 0V i 12V zależnie czy "skrzydełko" jest w szczelinie czujnika czy nie.
cewka zapłonowa (miernik rezystancji):
-zmierz rezystancję na cewce zgodnie z rysunkiem:
Między pinem 1 i 15 (uzwojenie pierwotne cewki) powinno być ok. 0,5-1,2 Ohma.
Między pinem 15 a wyjściem na przewód główny (uzwojenie wtórne) powinno być ok. 3000-4000 Ohma (3-4kOhm)
No i dalej problem z polo ( opisywany stronę wcześniej ) :/ zaholowałem go do elektryka,żeby w końcu stwierdził co z nim nie tak i okazało sie, że z prądem wszystko ok. Gościu stwierdził, że nie idzie zapłonu ustawić i że pewnie pasek rozrządu przeskoczył. Wg niego czujnik halla jest sprawny. Więc odebrałem dalej zepsute auto, znajomy mechanik sprawdził pasek i okazało sie, że nic nie przeskoczyło. Auto pali, ale kuleje jak nie wiem co i po chwili gaśnie. Ktoś wie co mu dolega? A może to elektryk ściemnia,że z prądem wszystko okej bo nie wie co to może być.
[quote=""wawrzyn""]nie idzie zapłonu ustawić [/quote]
dobry "mechanik" :glare: zapłon ustaw sam. Koła zębate na znakach i nacięcie na rozdzielaczu na równo ze środkiem "palca" w kopułce. Fotki tu: http://www.polo-land.fr/forum/ftopic2002.php
wykręć i zobacz jak świece wyglądają. przewody zapłonowe kiedy zmieniane? coś mi to wygląda na przebicie kable/masa, albo w cewce między uzwojeniami. Pomierzyłeś cewke jak napisałem wyżej?
Ceka jest nowa nawet miesiąca nie ma i działająca, kable i świece wymieniane parę tyś temu. Słyszałem,że czujnik halla może działać normalnie a potem auto może stanąć i nie dać sie odpalić, a potem znów chodzić normalnie. Czy to prawda? Jeśli tak to mógłby to być czujnik padnięty. Może dlatego zwykłe sprawdzenie nie wykazało uszkodzonego czujnika. A tak wogóle da sie polówkę podpiąć pod kompa? Silnik 1.0 AAu
No właśnie w tym problem że takiego znajomego nie mam.. Sprawdziłem zapłon, jest ustawiony dobrze a auto odpala i po chwili gaśnie. Da sie wymienić sam czujnik halla? Czy trzeba razem z aparatem zapłonowym?