[6n] Walnięty termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Nic nie trzeba zakrywać, jak wszystko jest sprawne.
U mnie po przejechaniu ~3km(i to nie w mieście) już jest 90 stopni na blacie i ciepłe powietrze wieje z nawiewów.
Wyjątkiem są diesle, które jednak wolniej się nagrzewają- i to zdanie również podzielam
Ile razy to jeszcze trzeba wałkować ? :roll:
Ostatnio zmieniony 15 gru 2012, 17:37 przez krzychu20, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

Nie no jak kręcę sie po mieście to temp. łapie 90*C .
Kurcze a ja myślałem żeby zdjąć grill to trzeba lampy i ten pas pod lampami.. może coś mi sie powaliło.
Zakryję na razie póki nie przyjdzie termostat.
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

[quote=""krzychu20""]Nic nie trzeba zakrywać, jak wszystko jest sprawne.
U mnie po przejechaniu ~3km jest 90 stopni na blacie i ciepłe powietrze wieje z nawiewów.
Wyjątkiem są diesle, które jednak wolniej się nagrzewają- i to zdanie również podzielam
Ile razy to jeszcze trzeba wałkować ? :roll:[/quote]
Noo wiadomo ze nie trzeba zakrywac jak wsio sprawne :D ale ty mowisz ze po przejechaniu 3km ci łapie 90, ale to chyba raczej nie na ujemnych temperaturach, na plusowych to jest tak jak mowisz tez po przejechaniu 3km jest 90 u mnie, a na ujemnych temperaturach jak były ostatnio to 90 łapie po przejechaniu ~5km
Konrad dokładnie tak jak mowie sciagasz grill ze znaczkiem i to wszystko.
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
w
wpiotrek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2012, 21:31

Post autor: wpiotrek »

Qrka wymieniłem wkład termostatu (strasznie opornie to szło bo plastikowe kolce wychodzące z termostatu były połamane i trudno było włożyć wahlerka) ale płyn chłodzący ze zbiorniczka nadal "ucieka" i silnik się przegrzewa. Stracone 2 godziny :( Ale przynajmniej te wszystkie żabki powymieniałem na porządne opaski zaciskowe.

Pompa wody, uszczelka pod głowicą ? No bo nic innego mi nie przychodzi do głowy... No chyba, że chłodnica jest nieszczelna....
D
Dymeks
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 12 maja 2012, 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Dymeks »

jest może gdzieś poradnik z dokładnymi zdjęciami, jak wymienić termostat w POLO 1,4 6n? Nie mogę nawet znaleźć, gdzie ten termostat się znajduję.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Dymeks""]jest może gdzieś poradnik z dokładnymi zdjęciami, jak wymienić termostat w POLO 1,4 6n? Nie mogę nawet znaleźć, gdzie ten termostat się znajduję.[/quote]
Jak staniesz od przodu auta i patrzysz na silnik to termostat masz z prawej strony silnika. w okolicy aparatu zapłonowego. znajdziesz bo wchodzi tam gruba rura idąca z chłodnicy. do jednej śruby słaby dostęp, ale da radaę.
Jak juz odkręcisz króciec termostatu to sprawdź czy jest on cały. bo często to on jest powodem babola jeśli chodzi o temperaturę.
D
Dymeks
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 12 maja 2012, 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Dymeks »

[quote=""czaja""][quote=""Dymeks""]jest może gdzieś poradnik z dokładnymi zdjęciami, jak wymienić termostat w POLO 1,4 6n? Nie mogę nawet znaleźć, gdzie ten termostat się znajduję.[/quote]
Jak staniesz od przodu auta i patrzysz na silnik to termostat masz z prawej strony silnika. w okolicy aparatu zapłonowego. znajdziesz bo wchodzi tam gruba rura idąca z chłodnicy. do jednej śruby słaby dostęp, ale da radaę.
Jak juz odkręcisz króciec termostatu to sprawdź czy jest on cały. bo często to on jest powodem babola jeśli chodzi o temperaturę.[/quote]

kurdę patrzyłem i idą dwie rury do okoli aparatu zapłonowego.

termostat jest tam, gdzie są te czujniki temperatury?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Dymeks""]gdzie są te czujniki temperatury?[/quote]
tak
b
botak
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 12 sie 2013, 12:32

Post autor: botak »

Witam,

Stałem się posiadaczem Polo III, silnik 1.0.
Auto nie osiąga nawet temperatury 80st (nie ważne czy trasa 300km czy jazda po mieście, po ostrym piłowaniu dojdzie do 80 i koniec). Stawiałem właśnie na termostat ale po odpaleniu, sprawdzając dolny wąż od chłodnicy jest on chłodny (czyli termostat jest sprawny?).
Gdzie dalej szukać przyczyny ? Czujnik temperatury (można go sprawdzić zwykłym miernikiem?) ?
Dodam że z wydechu czuć bardzo benzynę, zarówno na zimnym silniku jak i po jeździe. Spalanie chyba w normie, niecałe 6L w cyklu mieszanym (połowa trasa - 110-120km/h, połowa to miasta na Śląsku).
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

Podepnę się: Ostatnio zaobserwowałem niską temp podczas jazdy. Mianowicie 70st. A więc postanowiłem wymienić termostat. Po wymianie nic się nie zmieniło, mianowicie: po odpaleniu i przejechaniu ok 1,5km górna rura ciepła a dolna troche mniej. Następnie wróciłem do domu i poczekałem aż załączy się wentylator. OK wentylator na postoju działa, i temp spadła mi do 70st. Więc postanowiłem jeszcze raz się przejechać zobaczyć czy podniesie się do tych 90st. Ale nadal 70st i obie rury gorące. Co to może być? Walnięty nowy termostat? Czy może uszkodzony czujnik temp?
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

Witam, dziś mierzyłem rezystancję czujnika, i na pinach 1,3 była inna niż na 2,4. Czy to oznacza walnięty czujnik temp? I dlatego pokazuje mi na liczniku 70st ?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie, 2 piny idą do zegarów a kolejne 2 do ECU także te wartości mają być inne, podepnij pod VAG zagrzej auto zobaczysz czy masz wskazania podobne jak na desce. Jeśli nie to czujnik uwalony do wymiany.
civic r18a2/407 1,6 HDi
j
joker87
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 16 paź 2013, 15:00

Post autor: joker87 »

pytanie mam vw polo 1.4 benzyna rocznik 98. ostatnio miałem problem z temperaturą silnika(grzało mi wode) wymieniłem termostat i czujnik i nadal temperatura przekracza 90 podczas jazdy dodam ze wentylator mam sprawny(sprawdzałem na krótko) co moze byc jeszcze przyczyna???
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

A masz wystarczającą ilość płynu chłodniczego?
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
j
joker87
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 16 paź 2013, 15:00

Post autor: joker87 »

płyn był ok. okazało się że nowo kupiony termostat odmówił posłuszeństwa. widać tak jest jak się kupuje tańszy zamiennik. zmieniłem i jest ok
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”