[6N] Dziwne zachowanie obrotomierza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
emil1109
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:48

[6N] Dziwne zachowanie obrotomierza

Post autor: emil1109 »

Witam. Mam pytanie.. mianowicie: po uruchomieniu silnika -> silnik pracuje na wolnych obrotach (ok1000obr/min) wskazówka obrotomierza leży na 0... po delikatnym przegazowaniu (do 1500obr/min) obrotomierz zaczyna działać, pokazuje ten 1000 i wszystko jest ok. Co lepsze... jeśli po uruchomieniu silnika nie przegazuje to po ok 5 sek. zaczyna migać kontrolka oleju i piszczy... przegazuje i jest ok... denerwuje mnie już to gazowanie po każdym zapaleniu.. co może być tego przyczyną? gdzie szukać usterki? proszę o pomoc.
5,0 l/100km
Awatar użytkownika
jura222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2009, 0:33
Lokalizacja: Sieradz/Łódź

Post autor: jura222 »

ooo kurtyna w górę :-) ale motyw ... Błąd obrotomierza bym szukał w stykach, jakaś kostka na alternatorze, przeczyścić zaśniedziałe elementy ... i powinno być OK
kontrolka oleju i piszczenie to już chyba wina jakiegoś sterownika, czujki ... przeszukaj dokładnie forum ...
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Po pierwsze sprawdź poziom oleju i ciśnienie oleju - tak na wszelki wypadek. Jak będzie ok to trzebaby wyciągnąć licznik i popatrzeć na kostki i płytkę - czy nigdzie nie śniedzieje, czy styki wszędzie dobre i czy wszystko wygląda jak trzeba. Z wyciąganiem licznika pierwszy raz jest troche zabawy, ale później idzie gładko.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

emil1109 pasek ładowania 5PK do wymiany, sprawa była wielokrotnie omawiana, ale łatwiej zapytać niżeli poszukać. Reszcie wypowiadających polecam też poczytać a nie wypisywać w większości bzdur.
Awatar użytkownika
emil1109
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:48

Post autor: emil1109 »

znalazłem przyczynę! przetarty był kabelek od alternatora (niebieski) w miejscu gdzie wchodzi to pancerza. wstawiłem złączke i problemu nie ma tj: obrotomierz działa po uruchomieniu silnika, nie piszczy, nie miga kontrolka oleju, zaświeca się kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki na zapłon - wszystko prawidłowo jak w książce pisze! ;-) a tak wg moich przemyśleń to olej migał dlatego, że komputer miał impuls o jakiejś wartości z czujnika oleju natomiast nie miał informacji o pracy silnika bo obroty były zerowe i dlatego migało/piszczało. dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc i uważam, że temat wyjaśniony - do zamknięcia
5,0 l/100km
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Trochę chaotycznie opisałeś a ja założyłem, że to pasek piszczy i dokładnie jest taki sam objaw (brak impulsów z alternatora).
Piszczenie to buzer z zegarów :), piszczy on, jeżeli sygnał z czujników jest nieprawidłowy np. za niski poziom płynów (hamulcowy, wspomagania, chłodzący, oleju) jak i pozostawienie włączonych świateł. W twoim przypadku był to brak impulsów obrotów.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Odwieżam temat. Polo 1.4 AEX, dziś po odpaleniu obrotomierz wskazywał wartość max 400-450 obr, choć silnik pracował normalnie, po przegazowaniu wskazówka dosłownie delikatnie się ruszyła w górę. Po około 2 km wskazówka się obudziła, lecz ciągle na luzie pokazywała 400 obr. Wskazania obrotka były zaniżone o około 500 obr... Co może być nie tak? Licznik? Alternator? Bo na jakieś przerwy w przewodach mi to nie wygląda... Proszę o pomoc ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”