Co to za silnik ;/

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lexus2205
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 gru 2009, 8:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lexus2205 »

wiej jak go sprawdzic i prosilbym o jakas instrukjce czyszczenia przepustnicy.
l
lexus2205
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 gru 2009, 8:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lexus2205 »

Mam ciekawy przypatek. Jak odpalam auto wszystko jest w normie, ale jak zapalał światła to nagle obroty zaczynają falować. Przpomnę ze mam nowy alternator i miesieczny akumulator. ładowanie jest. Co moze byc nie tak ??
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

badman- sory faktycznie aparat jest troche "większy" . swoją drogą, to jest na pełnym wtrysku, a na aż 17kW mniej od 3f... osobiście stanął byn na głowie, żeby mu troche kucy dołożyć...
P
PeeterGT
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 lip 2009, 20:32
Lokalizacja: wrocław

Post autor: PeeterGT »

witam wszystkich, mam 3f-a i jak kolega badman pisal on sie rozni od tego na zdjeciu iloscia przewodow wychodzacych z przeplywki i lambdy, ale grzybek na aparacie to u mnie jest i dziala dobrze wiec raczej przypadkiem tam nie jest.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

zdaje sie kolego PeeterGT ze ktos cie w konia z tym 3efem zrobil:) nawet Etka podaje ze grzybek na aparacie mial tylko i wylacznie nz. Wszystkie 3f mialy aparaty bez grzybka. ;-)

napewno 3f nie miał podcisnieniowego regulatora...PeeterGT masz na 100%NZ. Autor tematu też.
P
PeeterGT
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 lip 2009, 20:32
Lokalizacja: wrocław

Post autor: PeeterGT »

ale lambda i przepływomierz u mnie są cztero kablowe tylko ten grzybek nie pasuje. Pozatym jechalem polo kolegi ktore ma 55 kucy i różnica mocy jest spora:/ poprzedni wlasciciel musial ładnie przykombinowac przy tym silniku!
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

hehe myślisz ze jak sie lambda i przeplywka rozni iloscia przewodow to masz 3f? pewnie poprzedni wlasciciel nie mogl dostac odpowiednich w sklepie i zalozyl z 3efa...najwazniejsza roznica miedzy 3f i nz jest wlasnie podcisnieniowy regulator zaplonu. Wymagane jest to do prawidlowego dzialania silnika (3f ma sterownik digifant, a nz digijet-proponuje poczytac troche o zasadzie dzialania i roznicach sterownikow, systemow sterowania praca silnika). Pozdro


takie male wyjasnienie:
schemat sterownika digijet (silnik NZ-przeplywka na 4 przewodach, lambda na 3 (prawdopodobnie u ciebie czwarty przewod nie jest podlaczony-to jest takie dodatkowe ekranowanie) ) http://volkswagen.msk.ru/images/repair2/88603_01.jpg

schemat sterownika digifant (silnik 3f-przeplywka na 4 przewodach, lambda na 4... http://img693.imageshack.us/img693/3833/digifant.jpg +podgrzewanie lambdy(nr 27 na obrazku)
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

"podcisnieniowy regulator zaplonu" - tak nawiasem to jest przyspieszacz zapłonu... może niech kolega sprawdzi numery na sterowniku- będzie jasne co tym silnikiem steruje...
...zapomniałem ... jak masz 3f to powinieneś mieć podłużnicę pękniętą :)
b
badman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:23

Post autor: badman »

jacol
chyba raczej przy PY
P
PeeterGT
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 lip 2009, 20:32
Lokalizacja: wrocław

Post autor: PeeterGT »

na kompie jest taki numerek bosh 0280 000 621
030 906 021j . A co do tej podłużnicy to dlaczego to pęka i jak daleko sie posunie to pękniecie no i czy da sie temu zapobiec? Bo jak zamienialem opony na zimowe gość ktory to robił pokazał mi pękniecie konserwacji w lewym nadkolu,z drugiej strony blachy nadkola jest podłuznica.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

no i sie wyjasnilo. Obrazek
Sterownik do 3f(digifant) ma oznaczenie konczace sie na ...022
do nz(digijet) ...021, a na mono(AAV,AAU-monomotronic) ...026
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

lukas2305
czyli się wyjaśniło :)
PeeterGT
"A co do tej podłużnicy to dlaczego to pęka" - ten typ tak ma :) Ja bym to nazwał zmęczenie materiału :) . Zapewne pękło przy łączeniu ze ścianą?? jedź pospawać, i przy okazji sprawdź przód lewą stronę przy uchwycie stabilizatora- tam też lubi się coś pokazać... robiłem już trzy takie auta (również swoje) - dziwne że każde miało podobnie pękniętą podłużnice...
badman

"jacol
chyba raczej przy PY" co przy PY ??
b
badman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:23

Post autor: badman »

jacol
Chyba z tego co się orientuje to przy mocnych silnikach czyli np. PY . pękają podłużnice. Może się nie znam, ale w moim 21-letnim polo nie ma ani śladu pęknięć a jest 3F.
W woli wyjaśnienia PY to G40
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

a ja już dwa 3f'y z podłużnicami robiłem... może przypadek... choć zważywszy na moją "ciężką" noge...:)
M
Mac_Abra
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 16 maja 2009, 19:50
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Mac_Abra »

lukas2305 nie zapominajmy tylko, że jeszcze czasem ktoś nierozgarnięty mógł przez pomyłkę i na upartego np do 3F zamontować aparat zapłonowy od NZ ;) oczywiście raczej bez podłączonego podciśnienia. To tylko tak nawiasem jako ciekawostka.

Faktycznie, najlepiej zawsze sprawdzić sobie dla pewności komputer, ale w razie czego na podst. dobrego zdjęcia komory silnika jestem w stanie te silniki odróżnić z 99% pewnością... natomiast organoleptycznie - stuprocentową :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”