Sprawdzenie świec żarowych

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

N
Neccy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Kraków

Sprawdzenie świec żarowych

Post autor: Neccy »

Mam pytanie: jak można bezpiecznie (nie parząc się) sprawdzić działanie świec żarowych? Mam wrażenie, że jakaś mogła mi się zepsuć, bo muszę teraz mocno swojego 1,4D kręcić, zanim odpalę i nie wiem która jest do wymiany (a może wszystkie są ok). Koledzy, pomóżcie
Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
Radeknavi
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 28 lip 2009, 19:39

Post autor: Radeknavi »

Więc tak : odkręć listwe zasilającą świece w prąd.
Ważne aby ściągnąc ją ze wszystkich świec. Nastepnie weź kabel,jednym końcem dotknij świecy którą sprawdzasz,a drugi do klemy akumulatora(+).
Jak iskrzy na kablu to świeca pobiera prąd,czyli jest sprawna.Jak nie,to do wymiany.

Jak cos nie zrozumiałe to pisz.pozdr
Obrazek
N
Neccy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Neccy »

Aku kręci, nowy (bosh, kupiłem w marcu tego roku), ładowany nawet zaraz przed mrozami (profilaktyka, nie mus).
Racja, że mrozy (-17 przez tydzień to za mojej kadencji to auto jeszcze nie przeżyło), więc może to i wina. W końcu palę, ale nakręcić się musi swoje (naturalnie po uprzednim podgrzaniu świecami parokrotnie). Może wina zgęstnienia ropy... NA wyższych temp z pewnością będzie lepiej. A jeśli byłaby np 1 świeca walnięta to nie odpaliłby w ogóle, czy męczyłby się?

Dzięki Radeknavi, przyda się na pewno każdemu dieslowcowi, co nie wie :)

Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
Radeknavi
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 28 lip 2009, 19:39

Post autor: Radeknavi »

Jeśli jedna walnięta,to męczył by sie troche,ale odpalał by,w passacie poleciały nam 3 świece,przy +5 stopniach cieżko miał odpalać,zaraz zostały wszystkie zmienione.Sprawdzałeś te świece??ile dobrych?Nie ma problemu,ciesze się,że mogę pomóc:)
Obrazek
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

mi tez padly 3 z 4 i odpalal .. ale topornie :P heheh bezsensu pare razy nagrzewac swiece , w niczym nie pomoze ,tylko zuzywa aku .. a pozniej dziwisz sie ze zle kreci :P mi zapalal w te mrozy .. ale kreci wolno jakby wogole mocy nie mial , ale kreci i odpala to sie liczy , przy takiej temperaturze -17 malo ktore auta normalnie odpalaja a zwlaszcza diselki :P a z ta wymiana to bedziesz mial istny cyrk .. bo tam dojscia nie ma :P
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

a mi kręci mocno a nie odpala, tzn teraz tal ma i wracałem 2 godziny autobusem do domu bez samochodu :/ i nie wiem o co chodzi, kręci świetnie, ale nie chce załapać :/ w nocy holowanie :)

a żeby te świece wymienić to trzeba być chyba akrobatą cyrkowym :)
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

Andrzej_89
a nie cofa Ci sie paliwo do baku ?? przy rozruchu nie dostajke paliwa i nie chce zapalic ..mialem taki problem jak zapowietrzylem uklad , ale w wielu polowkach wystepuje problem cofania sie paliwa ,co utrudnia rozruch
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

inny problem, najprawdopodobniej wężyk przelewowy puszczał na jednym wtrysku, bo wszystko mokre tam było i się zapowietrzył. uciąłem niby zepsutą końcówkę i wsadziłem znowu, jutro się okaże czy jest ok czy może się spale :) bo dużo ropy uciekało. :)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

ja dodam ze sprawna świeca po 2-3 sekundach od podlaczenia do akumulatora robi sie czerwona.

a na uprtego diesla jest pare sposobow najprostszy to opalarka dmuchac mu w kanal dolotowy, tylkon ze do tego trzeba pradu.

kolejny to rozpalic mu gazetke przy kanale dolotowym i odpalac.

jest jeszce wiele wiele innych
N
Neccy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Neccy »

słyszałem o "małych ogniskach" rozgrzewających dieselki, ale ja ani nie wiem dokładnie gdzie jest ten kanał dolotowy, ani nie sądzę, żebym się odważył palić coś pod autem z racji starej ( i pewnie w nie najlepszym stanie) instalacji elektr.

Sprawa u mnie - świece ok, było mu po prostu zimno, ropa zgęstniała i palił oporniej niż zwykle, stąd moje zainteresowanie.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Aby ropa nie gestniala są specjalne dodatki które się wlewa do baku.

Są też inne metody niż dodatki ale nie będę ich wspominał.
Awatar użytkownika
icu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: icu »

To ze pobiera prad nie znaczy ze dobrze grzeje. Najlepiej wykrecic kazda z osobna i sprawdzac dopiero. Wykrecac akrobatycznie gora albo od dolu tylko wczesniej trzeba kolektor wymontowac :)





Szczesliwego nowego 2010 i oby bryczki nie robily psikusow !!
Pozegnalem mojego szerszenia :)
Awatar użytkownika
prezesik25
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 17 sie 2010, 6:48
Lokalizacja: Łęczyca / Daszyna

Post autor: prezesik25 »

[quote="bruczyk"]Są też inne metody niż dodatki ale nie będę ich wspominał.[/quote]miałem okazję wymieniać świece żarowe - fakt 4h roboty, ale nie wykręcałem kolektora ssącego, tylko odkręciłem każdy z osobna przewód paliwowy od wtrysków, na pompie tylko poluzowałem, aby odchylić do góry.
Potem klucz cienki rurkowy + nasadka z drugiej strony klucza i tym sposobem wymieniłem świeczki.
GG] 9401983
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”