[quote="mbeczynski"]spala jak smok ok. 12 l na 100 [/quote]
W zasadzie zacząć by należało od sprawdzenia rejestru błędów jednostki sterującej. Czasami jest tam dużo informacji.
Później - zacząć sprawdzać po kolei wszystkie czujniki i elementy sterujace układu wtryskowego zaczynajac od czujników temperatury cieczy chłodzącej i powietrza zasysanego. Może któryś z elementów jest walnięty i układ pracuje stale w trybie awaryjnym, wczytując uśrednioną bitmape i żrac przy okazji paliwo.
Dobrze było by też wiedzieć, co było "mieszane" przez poprzednika - czasami jakiś "chiptuning" opornikiem ( czujniki ) tak miesza - daje "kopa" kosztem lania paliwa strumieniem.
Trzeba by też przemyśleć, czy samochód nie jest nienormalnie silny ( patrz wyżej ) lub odwrotnie - czy nie jest słaby jak dziecko, a każda próba przyspieszania zmusza do wciskania pedału w podłogę - tu głównie złe ustawienie rozrządu, niedomyające się zawory itd. Zakładam, że opory ruchu, czyli blokujące hamulce, zatarte łożyska kół czy absurdalnie szerokie opony ( to one głównie powodują uderzeniowy wzrost zużycia paliwa, a masz mieć 155/70R13 ) wykluczamy

I ostatnia kwestia - jeśli samochód jest traktowany brutalnie, styl jazdy jest typowo "sportowy" - nie oszukujmy się, tyle będzie palił; ostatecznie silnik ma raptem 55 KM ( bo to chyba ADX ) i nie da sie udawać na drodze, ze ma 150, bez konsekwencji w kieszeni.