[6n2] Drgania kierownicy na wolnych obrotach silnik AUD

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mwolstein
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 18 lis 2009, 22:06

[6n2] Drgania kierownicy na wolnych obrotach silnik AUD

Post autor: mwolstein »

Posiadam Polo 1.4MPI silnik AUD 60KM rok produkcji 2001 bez klimatyzacji. Problem dotyczy tego iż po odpaleniu samochodu kierownica dostaje drgania. Widać gołym okiem że kierownica drży. Drgania występują tylko do 1000tys obrotów powyżej kierownica się uspokaja. Co to może być? Pytałem się ludzi powiedzieli że przyczyną może być pompa wspomagania ale autko ma 115tys przebiegu. Poduszki silnika ok, ale mimo to drgania idą od silnika. Autko po wymianie układu zapłonowego, świec, filtrów, pompy wody i paru inych rzeczy.
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Jak się rozgrzeje silnik to też telepie? Mam identyczne auto i nie zwróciłem uwagi czy jest tak samo, ale po odpaleniu, dopóki silnik jest zimny, to moim zdaniem może tak być. Jest na forum kilku właścicieli aut z AUD pod maską, niech powiedzą jak mają. I chyba już ktoś pisał na taki temat -->szukaj.

edit: o, na przykład tutaj coś było.
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Trudno w sumie wypowiedzieć się na ten temat, bo co dla Ciebie będzie duzym i niedopuszczalnym drganiem kierownicy dla innego będzię to normalne w danym modelu i dopuszczalne. Mam również taki model silnika jak ty i fakt na zimnym troszke drzy kierownica w tym "dieslu" :) ale u mnie raczej minimalnie w końcu drgania troszke muszą się przenosić na kierownice. Najlepiej jakbyś znalazł kogoś kto ma taki sam wóz w pobliżu twojego miejsca zamieszkania i poprostu sprawdził.
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Zwróciłem uwagę wczoraj i po rozgrzaniu silnika jak stałem w korku były niewielkie drgania, które właściwie nie były wyczuwalne jak się trzymało kierownicę a tylko widoczne jak się jej nie trzymało. Jak dla mnie to nie jest problem.

PS. AUD to pierwszy na świecie diesel na benzynę :grin:
B
BIALAK
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 gru 2008, 5:46
Lokalizacja: Tomaszów lubelski

Post autor: BIALAK »

Ja też mam AUD i też ma drgania kierownicy :banghead: te silniki to są jakieś "lewe". Poza tym pracuje jak diesel, myśle że tam jest jakiś jeden problem który jest przyczyną tych wszystkich objawów. To są tematy rzeka cały czas powracają na forum, nie licz na to że uzyskasz podpowiedzi co z tym zrobić.......ale próbuj.
Awatar użytkownika
rower215
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:00
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: rower215 »

wITAM
U mnie tez jest podobnie. Też troch echodzi jak diesel :/
Awatar użytkownika
Alone
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 20 maja 2009, 5:42
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Alone »

U mnie też wystepuja drgania ale jak zaciągne reczny, jak puszcze to sa duzo mniejsze.
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

[quote=""Alone""]U mnie też wystepuja drgania ale jak zaciągne reczny, jak puszcze to sa duzo mniejsze.[/quote]

Śmieszne spostrzeżenie z tym ręcznym ale potwierdzam, że u mnie występuje to samo co u zacytowanego kolegi. Ale odnośnie głośnej pracy to u mnie jak auto nabierze temperatury wcale tak głośno nie chodzi w kabinie jest bardzo cicho.
Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

[quote=""gokart""]Ale odnośnie głośnej pracy to u mnie jak auto nabierze temperatury wcale tak głośno nie chodzi w kabinie jest bardzo cicho.[/quote]
Problem identyczny. Na zimnym aż huczy w kabinie, jak silnik jest już ciepły to jest normalnie - czyli średnio głośno, jak to w polówce :).
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Posiadam też takiego diesela na benzyne. Co do drgań kierownicy to nawet jak jest zimny nie ma ich aż tak dużych. Mój stary fiat 126p BIS miał większe nie zależnie od temperatury. Ale fakt pozostaje faktem w tej klasie samochodu nie powinno to występować (chodzi mi o polo :D )
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
scooter_elect
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 01 cze 2009, 19:36
Lokalizacja: strzegom

Post autor: scooter_elect »

ja tez mam AUD jak go kupowałem też był zimny silnik i z kolegą się zastanawialiśmy się co to może być ale jak się rozgrzał to normalnie zaczął chodzić i teraz tez tak mam jak jest zimny tez chodzi jak diesel-na benzynę :D
NIE MA TO JAK VW
Awatar użytkownika
Bullitt
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 07 gru 2009, 1:42
Lokalizacja: New Ross/Przemyśl

Post autor: Bullitt »

Tez posiadam AUD i przyznam kolegom poprzednikom ze jak zimny silnik to chodzi jak diesel :) u mnie jednak nie wystepuja drgania kierownicy ( a moze przyzwyczajony poprostu jestem do strasznych drgan po polonezie i duzym fiacie wiec teraz nei wyczuwam :) )
pozdrawiam wszystkich posiadaczy AUD :)
m
mateusz050985
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 02 mar 2012, 16:12

Post autor: mateusz050985 »

witam...
tez posiadam polo z silnikiem aud
mialem zamiar ostatnio zwalczyc klekot disla w mojej polowce myslac ze to sprawka popychaczy
ale dowiedzialem sie od mechanika ze to nie jest kwestia popychaczy
tylko podobno wycierania sie walka co powoduje drgania i dosyc glosna prace silnika
a jesli chodzi o drgania przenoszace sie na kierownice u mnie nasilaja sie przy 1000 obrotow czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku (generalnie przy 1000 obrotow cale pudlo wpada w lekki rezonans
w
willeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Jasło PL / Newbury UK

Post autor: willeman »

witam, tez posiadam takowe Pole... i tak samo mam z ta kierownica. drga gora dol. mysle ze sie nic nie poradzi. ze ten typ tak ma. aczkolwiek przy skrecaniu kierownicy na wolnych obrotach takowe spadaja troszke. i jak np wcisne hamulec czy zaciagne reczny tez jakby chodzil na ciut nizszych. pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”