[86c2f] falujace obroty na rozgrzanym silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
piotras 86C2f
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 04 wrz 2009, 21:47

[86c2f] falujace obroty na rozgrzanym silniku

Post autor: piotras 86C2f »

witam.
mam mały problem, z moją Polą (1043 cm3, monowtrysk), gdy silnik się rozgrzeje to na biegu jałowym falują mi obroty. nie jest to mocno uciążliwe ale mnie wkurza :angry2: , czy w tym przypadku pomogłoby czyszczenie przepustnicy i czy po czyszczeniu przepustnicy trzeba wykonać adaptacje (nie za bardzo wiem o co chodzi z tą adaptacją przepustnicy :shock: )? dodam że z elektryki silnika wymieniłem już prawie wszystko co było możliwe. wszystkie filtry i olej też wymienione przed zimą.
Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2009, 8:43
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

Post autor: jackdaniel1125 »

A niebieski czujnik przy termostacie??
Sprzedam sterownik do polo 1.3AAV cena 50ziko + wysyłka
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

mi się wydaję że walnięta jest sonda lambda
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

A może podstawa mono wtrysku

-- 09 Lis 2009 19:02 --

A że tak spytam czemu niby przez lambde mają pływać.
W 90% przypadków falujace obroty to wina zasysania lewego powietrza.
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

a nie zastanawia Cię to bruczyk że dzieje się to tylko na zagrzanym silniku? jak napisałem wyżej to tylko moje przypuszczenia ... nie jestem pewny na 100% że akurat sonda ... może być również jak napisałeś podstawa mono wtrysku lub nieszczelnego któregoś wężyka podciśnienia ... przyczyn może być wiele
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
p
piotras 86C2f
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 04 wrz 2009, 21:47

Post autor: piotras 86C2f »

sonda lambda raczej to nie jest, bo nie zauwazyłem żeby jakoś drastycznie wzrosło mi spalanie.
a mozna jakoś sprawdzić czy nie jest to niebieski czujnik, czy trzeba poprostu kupić taki czujnik i wymienić? :grin:
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Pół roku walczyłem z falujacymi obrotami u siebie w golfie. Doktorat mógłbym przy tym napisać:-P powiedziałem że nie dam 700zł za regeneracje gaznika. Silnik zimny trzymał obroty. A ciepły szalal. Do wymiany była podstawa(guma miękla pod wpływem temperatury) i membrana wzbogacająca(mono chyba jej nie ma) powód jak wyżej. Koszty nawet nie 1/10 regeneracji.

W polo obroty mi pływały ze względu na układ zapłonowy ale to już autor tematu wymienial.

Wracając do lambdy jestem zdania że na studiach głupot uczą ale czasem coś mądrego tam powiedzą. Komputer z uszkodzona lambda przechodzi w tryp awaryjny i ustawia lambde na bogata stąd wysokie spalanie.

Jak się mylę to masz u mnie piwo:-) a profesor ma po klach:-P
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

czy problem z obrotami moze sie tez objawiac przez uszkodzonego halla? u mnie w dalszym ciagu jest ok az sie zagrzeje i potem raz rowno raz troszke spada i tak telepie ...i dalej nie pozbylem sie tej dziury w gazie na cieplym jak depne na maxa z samego dolu wolnych obrotow to najpierw przyduszenie potem sie zbiera (TPS ustawiony wzorowo i wszystkie czujniki gumy i krokowce nowki) :)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

tez by moglo byc. hall daje j objawy jak by paliwo bylo chrzczone. czyli brak pelnej mocy krztuszenie sie. ale tylko pod obciazeniem
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

podpowiedzcie bo w innym temacie nikt sie nie odezwal na moje pytanie:


a co sadzicie o czujniku wloskiej firmy EPS (niebieski) ?? w porowanianu do firmy TOPRAN ktora ma tanie zamienniki (ok 10 zl za czujnik) ten z EPS kosztuje ponad 30zl wiec i jakosc powinna byc lepsza
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

kup lepiej zamiennik EPS. Topran czyli hans pries nie ma ostatnio najlepszej opini.
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote="bruczyk"]kup lepiej zamiennik EPS. Topran czyli hans pries nie ma ostatnio najlepszej opini.[/quote]

kolego bruczyk jestes niezwykle pomocny ze swoja wiedza :) w dodtaku swoj czlowiek z katowic :) moze kiedys zrobimy jakies spotkanie jak sie nie uporam z tym gasnacym silnikiem ktory obecnie chiodzi na czujniku TOPRAN ale jutro kupuje EPS'a i zobaczymy ... jesli moge jeszcze sie podpiac pod temat czujnika halla to waham sie nad kupnem na allegro calego aparatu zaplonowego z hallem za 50 zl, hallla tez znalazlem ale koles nie podal numeru aparatu zaplonowego (bo chyba tak sie je rozroznia bo jesy kilka numerow do danego modelu), bede tez jutro w hurtowni to sie rozeznam jak to wyglada cenowo :/
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Nie pamiętam już ile dałem za swój aparat zapłonowy jak mi hall wysiadł. Ale kupiłem regenerowany w katowicach na krakowskiej. Ten sklep jest tuż przed mysłowicami.

Przyjedź na spot do silesi w niedzielę więcej info viewtopic.php?f=37&t=9933

a coś może się uda wymyślić. Wezmę jakieś aparaty zapłonowe ze sobą może któryś będzie pasować na próbę
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

WItam też mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku, nie zawze falują ale dość często. Kopułka i kable są nowe i w dodadku mi dużo pali polówka i czuć z wydechu nie przepalonym paliwem ;/ co to może byc? Lambda? Czy podpięcie pod kompa u mechanika coś da? Proszę o pomoc :D
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Sprawdź lambdę czy napięcie oscyluje, niebieski czujnik też pod lupę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”