kopci biały dym w dużej ilości

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
AnaL-I-ZatoR
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: łódź

kopci biały dym w dużej ilości

Post autor: AnaL-I-ZatoR »

Witam

Mam polówkę 1.3 1995, na gazie. Auto kupione niedawno, jeżdżę nim 2 razy w tygodniu,problem polega na tym że od niedawna
kopci na biało, takie białe kłęby dymu, zarówno na gazie jaki na paliwie. Podejrzewam że to uszczelka głowicy, zwłaszcza że niedawno mrugała mi kontrolka od temperatury silnika, wyczytałem że to mało płynu chłodniczego, otwieram maskę a tam ledwo co na dnie zbiornika wyrównawczego. Pojechałem z nim do mechanika i o dziwo przez jakiś czas nie kopcił(w drodze do mechanika), mechanik dolał tego płynu chłodniczego i powiedział że te dymy to od pary wodnej w układzie wydechowym.Sprawdził mi olej, powiedział ze ma dobry kolor a ta "kawa z mlekiem" pod korkiem wlewu oleju może występować bo mogło dostać się jakoś trochę wody do silnika. Mówił mi również że objawami uszkodzonej uszczelki głowicy jest brak ogrzewania w aucie i i bulgocący płyn chłodniczy, tych objawów ja nie mam, Czuje jedna że to jest uszczelka głowicy, co wy o tym sądzicie może rzeczywiście przesadzam a mechanik ma rację że to woda z układu wydechowego. Sytuacja z kopceniem ma miejsce od dwóch dni. Acha dodam ze kopci zarówno na ciepłym jaki zimnym silniku.

Dzięki za pomoc a jak coś niejasno napisałem to sorki ale to mój pierwszy post tutaj :)

-- Nie Paź 25, 2009 1:42 pm --
m
michalo30
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 22 lis 2008, 7:54
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: michalo30 »

witam, ja mam podobnie, tez mi czasem mocno kopci na biało, ale płyn ze zbiornika nie uchodzi, ogrzewanie jest, byłem u mecha, wszystko sprawdził, i powiedział ze to nie uszczelka pod gł., U mnie tak jest wilgotno na dworze tzn deszcz lub mgła i wtedy mi kopci na biało , a tak to normalnie kopci.j
a sie nie przejmuje, pozdro :oki:
A
AnaL-I-ZatoR
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: łódź

Post autor: AnaL-I-ZatoR »

szczerze powiedziawszy to ja nie wiem czy uchodzi płyn bo jak go kupiłem to zapomniałem sprawdzić :) Cóż pojezierze nim trochę i jak będzie płyn schodził dalej to wybiorę się do mechanika.
W sumie to chodzi mi o to czy rzeczywiście objawami nieszczelnej uszczelki głowicy jest, brak ogrzewania i bulgocący płyn chłodnicy.
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

uszczelka pod glowica to moze sie silnik grzac
a moze olej bierze ?
Bo czerwone jest szybsze

cFk
A
AnaL-I-ZatoR
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: łódź

Post autor: AnaL-I-ZatoR »

raczej nie olej, od oleju jest taki bardzo biały dym?
m
michalo30
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 22 lis 2008, 7:54
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: michalo30 »

Mnie oleju nie bierze, tylko zamiast katalizatora mam strumienice wiec moze dlatego ten biały dym :?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

biały dym to norma przy takiej temperaturze,sam mam gaz w drugiej polowce i tez biało za nia troche,co do mazi pod korkirm to tez norma albo mało jezdzisz abo robisz krotkie dystanse i silnik nie zdazy sie nagrzac,co do bulgotania to normalne nie jest,jestes w stanie sprawdzic czy masz szczelny układ :?:
A
AnaL-I-ZatoR
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: łódź

Post autor: AnaL-I-ZatoR »

mój nie bulgocze, mechanik mi mówił że objawem nieszczelnej uszczelki głowicy jest bulgocący płyn lecz ja takich objawów nie mam .
Ale mój to tak dymi że ten siwy dym to widzę jak się dołem przemiesza i przed autem nawet go widać, albo jak przykazuje na luzie to taki słup gdzieś na 1,5 metra się tworzy, zależy ja wiatr powieje, innym razem spaliny czyściutkie, zgasiłem silnik, odpaliłem jeszcze raz i znów biało.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""AnaL-I-ZatoR""]mój nie bulgocze[/quote]

czyli masz wszystko ok,za bardzo sie przejmujesz zobacz sobie inne auta z gazem, czy bez tez na biało jada; )
A
AnaL-I-ZatoR
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: łódź

Post autor: AnaL-I-ZatoR »

też prawda, ja to auto tydzień temu kupiłem więc się przejmuje :)
m
michalo30
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 22 lis 2008, 7:54
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: michalo30 »

to sie tak nie przejmuj, ten typ tak ma :grin:
t
tommy76
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:57
Lokalizacja: KĘTRZYN

Post autor: tommy76 »

no jak ja kupiłem i zacząlem zaglądać na to forum to od razu wszystko chcialem wymieniać tak się przejmowałem :D dziewczyna chciala mnie zostawić hehehe.skup sie na tym co naprawde wymaga wymiany,skoro jeżdzi normalnie to lepiej sie nie czepiaj :D
Green dragon
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

obiawow walnietej uszczelki pod glowica moze byc wiecej niz to co Ci mechanik powiedzial. bialy dym jest malo szkodliwy bo to zazwyczaj para wodna przy gazie jak juz wspomniano to norma.
niebieskawy dym to oznaka ze silnik spala olej.
A
AnaL-I-ZatoR
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: łódź

Post autor: AnaL-I-ZatoR »

Dzięki bardzo, pojeździłem nim trochę i git, nic czasem dużo pary wodnej idzie ale po czasie ustaje.
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

Podepnę się pod temat... niestety. W dzień kiedy padły mi hamulce, godzinę wcześniej miałem wycinany KAT i wspawany tam tłumik. Potem auto tydzień stało w garażu a ja w tym czasie zajmowałem się heblami. Teraz po odpaleniu kopci na biało jak powalone. Zrobiłem już parę tras po 20-30km i nic. Płyn w normie, olej cały czas w połowie wcięcia na bagnecie choć wydaję mi się, że śmierdzi lekko benzyną. Kopcenie robi się intensywne jak mocno nacisnę gaz. Wkurza mnie to bo wcześniej jak cokolwiek wylatywało z rury to była to para wodna i to przez 2-3 minuty.
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”