Linka sprzęgła

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zloty821
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 paź 2009, 0:12

Linka sprzęgła

Post autor: zloty821 »

Mam polo 86c2f 1.3 93r. musze wymienic linke sprzegła. stara linka jest z samoregulatorem który prawdopodobnie już nie działa tak jak powinien i kupilem nową w sklepie (według katalogu) ale jest bez samoregulatora (chyba do starszych modeli) czy moge ją założyć? z książki którą mam wynika że jak jest linka bez samoregulatora to musi być zalożona sprężyna co odciąga tą dzwignie ale nie mam takiej sprężyny żeby tam dać. Może mi ktoś doradzić?
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

To załóż tę linkę bez samoregulatora i poszukaj sprężyny na szrocie - będzie taniej.
U mnie samoregulator nie działa i sam musiałem poprawiać fabrykę poprzed dobór odpowiedniej ilości podkładek...
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
Krzychu2814
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 11 sie 2009, 9:25
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Krzychu2814 »

Zakładaj bez regulatora, tak jak VAGfan napisał. Ja też wymieniłem oryginalną na kupioną na szrocie bez samoregulatora i autko bryka bez problemu.
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Tylko, nie naciagaj tak ostro zeby czasem lozysko oporowe jezdzilo po docisku.
Obrazek
z
zloty821
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 paź 2009, 0:12

Post autor: zloty821 »

ok.dzieki zrobie tak jak mowicie
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A co do naciągu linki sprzęgła to jakie jest optymalne tak żeby wszystko dobrze współpracowało tak z ciekawości pytam moiże ktoś wie??
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Optymalny naciąg będziesz miał, jeżeli na pedale sprzęgła będziesz miał ok1-2 cm luzu :D wtedy masz pewność, że nie jest za mocno naciągnietę i jak koledzy zauważyli mogłoby Ci się cały czas łożysko oporowe ślizgać po docisku :happy: najlepiej to jak podciągniesz, wsiądź do auta, wciśnij parę razy i patrz dalej, bo jak zakładasz nową linkę to tam jest taka guma na stożku i ona też musi się ułożyć w otworze budy
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A ten luz to ma być w momencie wciskania sprzęgła tak??
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

1-2 cm luzu to tzw. skok jałowy pedału sprzęgła, tzn. że wciskając pedał na tę głębokość nie powodujesz dociśnięcia dźwigni sprzęgła i łożyska oporowego do "słoneczka" docisku sprzęgła
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Dzięki wielkie kolego będe miał to na uwadze
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Ja ustawiiam to w ten sposób, że na pedale (biorąc ręką) mam ok 1cm luzu zanim poczuję opór sprzęgła :)
k
kosacki
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:33

Post autor: kosacki »

Ja już mam dość linek bez samoregulatora.
Chyba że mam uraz. Miałem już takie 2 i były wymieniane co tydzień. Powód? W jednej pękł plastik ( ten z gwintem ) druga zatarła się. Koszt linek około 60-80zł.
Teraz mam linkę vw z samoregulatorem i jest ok. Linki bez samoregulatora same się skręcały co powodowało ciężką pracę pedału sprzęgła ( w sumie już od początku ). Linka z samoregulatorem chodzi leciutko i bez zarzutu. Kupiona została na szrocie za 55zł. Koszt nowej sachs około 120-130zł oczywiście takiej z samoregulatorem.
Po doświadczeniach związanych z linką wiem jedno. Nie ma najmniejszego sensu zakładać zamienników bez samoregulatora.
Przestrzegam przed tanimi zamiennikami z platikowymi gwintami. Więcej się to naprawia niż na nich jeździ. Nowy zamiennik pękł po około 20km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”