Ale moze troche wiecej informacji na ten temat?
Nie chce zapalic. Pali sie jakas kontrolka, jak przekrecisz raz kluczyc (tzw. zaplon) ? Podczas odpalania sprobuj dodawac gazu, i zobacz czy odpali.
Jesli bedziesz mogl odpalic, dodajac gazu, to daj znac. Powiem Ci, co bedziesz musial zrobic.
Wsiądź do samochodu.
WYŁĄCZ radio
WYŁĄCZ dmuchawę ogrzewania
Wyłącz i wyjmij kluczyk
Włóż kluczyk do stacyjki, przekręć go - i posłuchaj, czy załąćzyłą ( i po chwili wyłączyłą ) się pompa paliwa.
Jeśli nie - masz wstępną diagnozę .
Jeśli włączyła się - szukamy raczej w układzie zapłonowym, później w układzie zasilania wtrysku.
A to - w następnym odcinku - krok po kroku.
ja mam podobny problem ale z ranym odpalaniem bo jak zapalam Pole rano to muszę jej dodać trochę gazu bo nie chce wejść na obroty,a potem już pali normalnie przez cały dzień , był bym wdzięczny Kewl jak byś mi podał co mam zrobić.
A co do pytania kolegi to niech sprawdzi bezpieczniki może któryś jest przepalony ,bo ja tez miałem taki przypadek tylko pod praca.
Zgasiłem Pole a po 8-miu godzinach już nie odpaliła i wszystko kontrolki w normie ale silniczka od pompki nie było słychać.
[quote="tomas26"]ja mam podobny problem ale z ranym odpalaniem bo jak zapalam Pole rano to muszę jej dodać trochę gazu bo nie chce wejść na obroty,a potem już pali normalnie przez cały dzień , był bym wdzięczny Kewl jak byś mi podał co mam zrobić.[/quote]
I tu Ci nie pomoge bracie, bo sam sobie odpowiedziales na pytanie.
U mnie wlasnie w dieslu nie chcial odpalic w ogole - dopiero po dodawaniu gazu, ale jak pozniej sie okazalo, bezpiecznik byl przepalony, po wymianie smigal jak nowy. :p
Rozumiem, ze bezpieczniki sprawdzales?
Troche dziwne, ze tylko rano masz problemy z odpalaniem.
[quote="tomas26"]ja mam podobny problem ale z ranym odpalaniem bo jak zapalam Pole rano to muszę jej dodać trochę gazu bo nie chce wejść na obroty,a potem już pali normalnie przez cały dzień , był bym wdzięczny Kewl jak byś mi podał co mam zrobić.[/quote]
Proszę bardzo : otwórz maske silnika i odłącz złącze elektryczne czujnika temperatury cieczy chłodzącej ( w silniku AER jeden czujnik 4-przewodowy) .
Przy zimnym silniku uruchom go z odłączonym czujnikiem - powinien zapalić bez problemu, bez "gazowania", choć pracować może nieco inaczej ( wyższe obroty ) .
Jeśli ta operacja da widoczną poprawę - masz winnego : wymień czujnik na nowy i po sprawie.
Uwaga : operacja wymaga upuszczenia nieco ponad 1/2 l płynu, czujniki-zamienniki bywają różnej konstrukcji, trzeba dobrze popatrzeć, jak założyć uszczelkę ; uszczelniający o-ring kup nowy - przy czujniku zwykle go nie ma .
Demontaż wymaga posiadania płaskiego wkrętaka i niewielkiej ilości samozaparcia.
Miałem to samo, podjechałem pod galerie, wróciłem po 5 min i nie odpalił. Kontrolki się paliły, ale nie odpalał. Pompa się załączała. Ze stacyjki dobiegał taki "chrobot" chhrrrrrr Odpaliłem na kabel. Następnego dnia już w ogóle kontrolki się nie paliły. Widocznie zimna pogoda dobiła aku. Wymieniłem na nowy i śmiga aż miło
po długich poszukiwaniach w końcu usunołem do legliwości mojej Poli , a mianowicie przyczyna było uszkodzenia centralki od LPG gdysz ona robiła to całe zamieszanie w komputerku .Teraz pola odpala bez zająknięcia .
pozdro for all