czy tak powinno być ? - obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

czy tak powinno być ? - obroty

Post autor: McGrady »

Witam drodzy użytkownicy

mam do was małe pytanie, a mianowicie: Moja świeżo zakupiona polówka ma takie troche dziwne obroty. jak ją wypuszcze na "luz" to obroty troszkę spadną (o jakieś 50) później się podniosą i za chwile ustabilizują. czy to tak powinno być ? czy może jednak podjechać z nią na komputer ?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

czyszcenie i adaptacja przepustnicy by sie zdała ;)
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

no już właśnie coś nie coś czytałem o tej przepustnicy :)

dzięki bardzo za odpowiedź.

Ah te samochody, widzę że w większości jest problem z obrotami ;)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""McGrady""] widzę że w większości jest problem z obrotami [/quote]

tak troszeczke tylko ;)
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

mam jeszcze pytanie co do tych obrotów.
Czy możliwe aby czujnik temperatury wody lub powietrza był uszkodzony i dlatego falują obroty ?
Wie ktoś może jeszcze jakie powinno być wskazanie na omomierzu wartości sprawnego czujnika ?
Awatar użytkownika
Bart.
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 322
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:39
Lokalizacja: WWA

Post autor: Bart. »

mialem tak samo jak ty a nawet gorzej :-) czyszczenie i adaptacja przepustnicy i po problemie.
Cala operacja czyszczenia zajela mi 20 min z wykreceniem i zalozeniem przepustnicy - zrob to u siebie bo warto. :piwo:
ObrazekObrazek

Obrazek
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

no dobra dzieki wszystkim za wskazówki, zatem jutro się za to biorę :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Pamiętaj że po czyszczeniu przeustnicy konieczna jest jej adaptacja. Jeżeli twój silnik nie zaadaptuje jej sam to trzeba to zrobić VAG'iem. A raczej tak będzie że trzeba kompem adaptować.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""czaja454""]Jeżeli twój silnik nie zaadaptuje jej sam [/quote]

pottrezba na to ok 100 km jazdy i opwinna sie sama zaadoptowac jezeli nie to vagiem
sprobuj wyczyscici dodatkowo silniczek krokowy,moze tez miec wine
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Goozik""]pottrezba na to ok 100 km[/quote]
Ale nie każdy silnik się zaadaptuje. Np. AEX tylko VAG'iem można zaadaptować. Przynajmniej tak wyczytałem na forum.

A swoją drogą to ma ktoś może coś w rodzaju rozpiski jakie silnik adaptują się same, a jakie trzeba VAG'iem traktować?? Myślę że taka informacja by się przydała.
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

a Macie może jakiegoś tutoriala jak oczyścić tą przepustnicę ? pamiętam że gdzieś widziałem taki na forum a teraz nie mogę go znaleźć. Jeśli by ktoś dał mi dobrą stronkę to bym był wdzięczny.
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

[quote=""McGrady""]Witam drodzy użytkownicy

mam do was małe pytanie, a mianowicie: Moja świeżo zakupiona polówka ma takie troche dziwne obroty. jak ją wypuszcze na "luz" to obroty troszkę spadną (o jakieś 50) później się podniosą i za chwile ustabilizują. czy to tak powinno być ? czy może jednak podjechać z nią na komputer ?[/quote]
Objaw jest jak najbardziej prawidłowy, przynajmniej dla niektórych silników ( np. AER ).
Dopóki wyrzucenie na luz nie powoduje wahnięcia obrotów do zgaśnięcia silnika - przepustnicy nie warto ruszać - chocby dlatego, że operacja to kłopotliwa i niezbyt bezpieczna dla zespołu przepustnicy.
Na marginesie : AER NA PEWNO adaptue się sam w czasie jazdy.
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

szczerze powiedziawszy to niewiem jaki mam typ silnika (gdzie się do właściwie sprawdza?).
Jest to polo XXL z 97roku z października już z tymi nowymi zegarami o pojemności silnika 1,4 i mocy 75koni.

a co do tych obrotów to jest też tak że... Gdy hamuje silnikiem i obroty przy tym hamowaniu spadną do poziomu około 1200-1300 i wcisne sprzęgło samochód potrafi zgasnąć lub zapalić się na chwile kontrolka akumulatora - wtedy obroty się podnoszą i samochód nie gaśnie.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

McGrady
ewidentnie wyczysc przepustnice :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”