Witam mam VW polo z 1991r silnik 1.3benzynka skrzynia 5-ęcio biegowa i mam taki problem ponieważ nieeraz gdy chce wrzucić na wsteczny wciskam gałke w duł biore w lewo wkładam wsteczny i gdy puszczam sprzęgło to zarzęzi coś tak mocno ale podkreślam że to sporadycznie a jak jade do przodu biegi ładnie wchodzą aby lekko "pyk pyk" i mam bieg a ten wsteczny mnie denerwuje niewiem czy nie wkładam wstecznego do końca czy co lub gdy wrzucam to odrazu zazgrzyta ale leciutko pocichu czym może byc to spowodowane???.I gdzie moge sprawdzic poziom oleju w skrzyni????
A i powiedzcie mi od czego moge spalic sprzęgło i jaki będzie tego objaw
ten model tak ma !! poprostu rob tak wciskasz sprzegło wciskasz po ok 5 sek bieg i juz problemu nie ma !! jak wciskasz bieg to troche trzeba go wysprzeglic.
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
[quote="Lechu_1987"]jak wciskasz bieg to troche trzeba go wysprzeglic.[/quote] czyli o co chodzi o to żebym te 5 sekund potrzymał sprzęgło a potem bieg???
dzięki wszystkim Kolegom za podjęcie się tematu a i jak z tym olejem w skrzyni
Spalić sprzęgło można na wiele sposobów, po pierwsze w czasie jazdy trzymając stopę na pedale sprzęgła, poprzez ruszanie z wysokich obrotów a skończywszy na powolnym zasprzęglaniu między zmianami biegów. Objaw to przede wszystkim dla jednych smród a dla innych najpiękniejszy zapach o poranku
Z tym zgrzytaniem to jest tak że u mnie było to samo, jest to objaw powoli zbliżającego się końca tarczy sprzęgła, ja u siebie miałem dokładnie tak samo, prawie za każdym razem wsteczny zgrzytał, po wymienieniu tarczy sprzęgła jak ręką odjął, wcale nic mi już nie zgrzyta i nie musze czekać żadnych 5sek. a wcześniej to czekanie też nie było lekarstwem na ten ból. Nowa tarcza= 0 zgrzytów nawet jak auto minimalnie jeszcze się turla do przodu to już mogę wrzucić wsteczny bez zgrzytania. Pozdrawiam
Tak dokładnie ten model tak ma. Ja często musze ruszać z wstecznego w tedy warto wbić wsteczny na nieuruchomionym silniku w ten sposób nie ma obaw o zniszczenie elementów skrzyni. Jednak gdy silnik chodzi trzeba na wciśnietym sprzęgle do dech wbijać biegi, jest to dość uciążliwe bo moim zdaniem sam drążek nie jest zbyt dobrze dopracowany do pozycji kierowcy, a już nie mówie jak ktoś go sobie skraca, wtedy zmiana biegu na wsteczny to prawdziwa gimnastyka, więc odradzam skracania drążka. :vinsent: