Światła z funkcją AUTO oraz DRL

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Szaczek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2018, 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Światła z funkcją AUTO oraz DRL

Post autor: Szaczek »

Witam Wszystkich

Otóż w moim nowo zakupionym VW POLO 6R z 2011 r. w którym już dołożyłem PDC z OPS oraz chcę dołożyć podświetlenie przestrzeni nóg (graty już zakupione) bardzo mnie irytuje i denerwuje funkcja włączenia wszystkich świateł po przekręceniu kluczyka mimo że włącznik świateł jest w pozycji 0 (tak wiem przepisy to regulują w autach po 2011r).

Auto posiada BCM 6R0937088F i ma zamontowany czujnik deszczu/świateł, statyczne doświetlanie zakrętów, samo ściemniające się lusterko wsteczne.

Samo uruchamianie świateł gdy włącznik jest na pozycji 0 jest akceptowalne, jednak to że nie uruchamia się podświetlenie wnętrza w tej pozycji po zmroku już nie mimo posiadanego czujnika oświetlenia.

Więc postanowiłem to zmienić. Na pierwszy ogień poszedł włącznik, wymieniony na taki z funkcją AUTO i czujnikiem oświetlenia zakupiony u chińczyków https://pl.aliexpress.com/item/Nowa-wersja-AUTO-Reflektor-w-Lampy-Prze-cznik-Czujnik-wiat-a-Modu-Do-VW-Golf-Jetta/32861775799.html

Działa tak jakbym chciał (jakość wykonania powiedzmy prawie jak oryginał), czyli jak wcześniej zamontowany oryginalny włącznik ale w pozycji AUTO po zmroku zapala się podświetlenie wnętrza – super, jedna rzecz załatwiona (może kiedyś ogarne wiązki i kodowanie jak to zrobił użytkownik ciclo z forum uk-polos.net)

Chcę teraz dodać DRL w halogenach. Mam halogeny z doświetlaniem zakrętów wiem, że muszę wymienić na takie które mają halogeny i DRL (zamówione – lecą z Chin, kupione tu: https://pl.aliexpress.com/item/2-sztuk-Lewy-i-Prawy-Lampy-Przeciwmgielne-Do-VW-Polo-6R-6C-Hatchback-2009-2010-2011/32954670901.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.25d25c0for4kwS) i dodatkowo poprowadzić instalację do DRL.
Teraz zastanawiam się jak to podłączyć, czy do BCM jak oryginał, czy przez moduł świateł dziennych, powiedzmy SD-2 (mam taki w swoim AUDI już parę lat) który uruchomi dzienne po odpaleniu silnika i wyłączy je gdy włącznik z funkcją AUTO włączy światła mijania.

Skłaniam się ku drugiemu sposobowi bo wszystko dzieję się z automatu i światła nie palą się gdy np. stacyjka jest włączona a ja mam podpięty VCDS, tylko gdy odpalę silnik. W oryginale gdzie światła podpięte są do BCM pod T73a5 i T73b3 tak się chyba nie dzieje?
Proszę o Wasze opinie i sugestie, schematy i wszelkie pomysły mile widziane.

Pozdrawiam,
Arek
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

jakbyś jednak zdecydował sie robić to w sposób fabryczny to może będę w stanie coś pomóc ;-)
S
Szaczek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2018, 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Szaczek »

Ok, fabryczny stan, jak najbardziej mówimy o nowej wiązce do włącznika auto z tymi 2 przekaźnikami, włącznikiem auto na 10 pinów, jeśli tak to Dawaj więcej szczegółów.
S
Szaczek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2018, 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Szaczek »

Ogólnie schemat jest w watku ciklo, ale jakie piny potrzebne, jakie przekaźniki, kodowanie, bo czytalem, albo zrozumialem ze podsyla kodowanie dopasowane do auta, albo pewnie wykonujesz takie mody wiec ile kosztuje kompletna wiązka wraz z dopasowaniem kodowania.
Vcds mam, etke po pl mam, else mam ale cholera po niemiecku, podlaczenie wg schematow tez ogarne wiec zostaja tylko graty, czytaj wiazka, tzn caly komplet do wrzucenia i podlaczenia w aucie.
Zajmujesz sie wykonaniem takiej wiazki, tzn takiej jak oferowal swego czasu ciklo w swoim watku? Jesli tak to dawaj szczegoly, na pw ewentualnie tutaj prosze o spis czesci co, ile czego oraz jak pozniej to wszystko zakodowac moze reszta kolegow również skozysta.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2018, 21:34 przez Szaczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

najpierw musisz mieć jakikolwiek BCM MAX 090, 90B, 090C.

Bez BCM Max ogólnie ciężko o jakiekolwiek ciekawe zmiany.

Później zostaje wiązka do świateł Auto, lusterko już masz z RLS, więc można je zostawić i wtedy jedną wiązkę mniej :-P

nie zajmuje się innymi autami (nie bardzo mam czas na swoje), wiązki od Fernanda bardzo polecam - zaoszczędzisz przy tym duuuużo czasu ;-)

jeśli coś już jest gotowe to to kupuje, jeśli czegoś nie ma to wtedy ogarniam wiązki, a co do pinów to najlepiej mieć ich po prostu więcej - z każdego rodzaju w zapasie :)
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2024, 11:35 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

I jak tam instalacja?

Tutaj trochę moich zdjęć, jakie udało mi się zrobić podczas instalacji świateł AUTO, HBA, lusterka itp.:

https://polo.blue/pl/swiatla-automatycz ... ow-teaser/ - światła auto z przełącznikiem od Tiguana
https://polo.blue/pl/lusterko-wewnetrzn ... ne-teaser/ - lusterko 8-pin z RLS i kamerką (VW Caravelle T6 Highline)

Tak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=SjoUTv9KJTc
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2024, 11:26 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
S
Szaczek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2018, 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Szaczek »

Hej,
Dziękuję za fotki.
Na dzień dzisiejszy włącznik made in china spisuje się idealnie, ale nie porzucam tematu i na wiosnę będę montować halogeny z drl i wtedy zobaczę czy przejdę na wersje OEM z włącznikiem AUTO.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”