[6R] Halogeny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

ale to zależy co chcesz osiągnąć, weź pod uwagę, że jest kilka rodzajów przełączników świateł, przy podstawowym setupie Polo 6R ze światłami dziennymi miało podłączone oba halogeny z jednego kabla od włącznika świateł do DRL i z jednego do przeciwmgłowych (ale wtedy nie ma szans na zrobienie doświetlania :P )

wszystko zależy od aktualnej instalacji i tego co chcesz zrobić docelowo ;-)
k
koleś
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 26 mar 2018, 2:13
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: koleś »

Mają być dzienne i halogeny z doświetlaniem.

Halogeny działają. Podłączone do BCM wtyczka B piny 9 i 10.

Z tego samego schematu podłączyłem dzienne jak pisałem wcześniej. BCM nie ma tych pinów:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 paź 2018, 0:18 przez koleś, łącznie zmieniany 1 raz.
Numer do mnie 510 150 407
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

BCM to nie Bordnetz...
k
koleś
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 26 mar 2018, 2:13
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: koleś »

Widzę, że muszę się uczyć od nowa. W takim razie co to jest to na zdjęciu?
Numer do mnie 510 150 407
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

BCM = Body Control Module. Aktualnie wszystkie VAGi mają BCM.

Bordnetz (albo CECM = Central Electric Control Module) - zarządza tylko elektryką, kiedyś dawno był, np. do Golfa 5 masz fabrycznie Bordnetz + zewnętrzny, oddzielny moduł komfortu.

BCM ma to wszystko razem ;)

BCM nie ma osobnego modułu komfortu, bo wszystko jest w nim zintegrowane. Jak sobie poczytasz jakieś bardziej ogarnięte fora, to zobaczysz, że np.w Golfie 5 ludzie zamieniają stary Bordnetz  na BCM, aby mieć możliwość adaptacji nowszych rzeczy ;)

Wkurzające jest to, że większość handlarzy dalej na BCM mówi Bordnetz..

Jak ma być doświetlanie to musi iść przez BCM.

Wyższa wersja BCM jest podstawą przy dalszych modach
v
vitec
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 18 wrz 2016, 8:39
Lokalizacja: Gorlice - Frankfurt am Main

Post autor: vitec »

Pytanie czy mając wersję bez systemu start/stop czyli zintegrowany bordnetz wymieniając na wyższy czyli max 87 bo od wersji 88 już jest ta rekuperacja .Zgadza się czy były modele 88 bez systemu start/stop ?
było tylko  75 Ps jest 132 Ps
Lampy Hella H7 już są 
czujniki parkowania przód/tył są
RCD330 i OPS działa
lusterka elek+grzanie jest
dzienne+przeciwmgielne są + doświetlanie
BCM 87D działa
k
koleś
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 26 mar 2018, 2:13
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: koleś »

Wsadziłem dwa 088 i z oboma brak komunikacji.
Numer do mnie 510 150 407
v
vitec
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 18 wrz 2016, 8:39
Lokalizacja: Gorlice - Frankfurt am Main

Post autor: vitec »

masz w swojej skodzie  Koleś system start /stop ?
ja do swojego polo wsadziłem z drugiego polo z systemem start./stop BcM i nie miałem też komunikacji bo od nr 88 jest ta rekuperacja i moduł can gaeteway
wsadzony za schowkiem pasażera
było tylko  75 Ps jest 132 Ps
Lampy Hella H7 już są 
czujniki parkowania przód/tył są
RCD330 i OPS działa
lusterka elek+grzanie jest
dzienne+przeciwmgielne są + doświetlanie
BCM 87D działa
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

tylko pytanie, po co instalować średni BCM, który większość rzeczy ma w zewnętrznym gatewayu, skoro można zainstalować normalny wyższy model?
Ten BCM jest uboższy od innych, bo główną elektronike wydzielono.. za granicą ludzie wywalają zewnętrzny gateway, aby zainstalować BCM, który ma wszystko zintegrowane. 088 był w pierwszych modelach 6R ze start-stopem, w Polo BlueGT już to poprawili, a kontynuowali w Vento/Sedanie. BCM 090 ma zintegrowany gateway, który w 088 się nie mieścił, więc był na zewnątrz jako dodatkowy moduł.
Sam BCM i zewnętrzny gateway (w 088 za schowkiem) nie wystarczy do zrobienia start-stopu, musi to obsłużyć sterownik silnika, a i nie każdy silnik to obsłuży... Więc obawiam się, że bez zmiany silnika i sporej ilości elektroniki nic z tego nie wyjdzie, a jak już bawić się w zmiane silnika, to czemu nie zmienić na 090? :)

A bardziej budżetowo, to wystarczy BCM 089, BTW. 090 występuje też w T5 i T6.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2024, 11:45 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
Z
Zibi CNC
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 08 wrz 2018, 8:16

Post autor: Zibi CNC »

czyli polo 2009 grudzień bcm 85 końcówka salon polska  :) bez halogenów bez start stop itp
nie włożę bcm 90 z 2015 roku np
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

vitec pisze: Pytanie czy mając wersję bez systemu start/stop czyli zintegrowany bordnetz wymieniając na wyższy czyli max 87 bo od wersji 88 już jest ta rekuperacja .Zgadza się czy były modele 88 bez systemu start/stop ?
087 umożliwi tylko tempomat i troche inną instalacje alarmu.
Zibi CNC pisze: czyli polo 2009 grudzień bcm 85 końcówka salon polska  :) bez halogenów bez start stop itp
nie włożę bcm 90 z 2015 roku np
włożysz każdy BCM PQ25, ale do 090 trzeba małych zmian w instalacji.

Chociaż ten z T5 powinien być łatwiejszy, to jednak wersja z T6 i nowsze umożliwia więcej opcji do zakodowania ;)
Ostatnio zmieniony 12 paź 2018, 20:53 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
Z
Zibi CNC
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 08 wrz 2018, 8:16

Post autor: Zibi CNC »

jakich tak mniej więcej [MAŁYCH ]
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

Zibi CNC pisze: jakich tak mniej więcej [MAŁYCH ]
Do 090 2015-2018 zaczynającego się na 7E0 potrzeba zmodyfikować instalacje na wzór tej np. z fabrycznego VW T6.
Kilka nowych kabli, kilka zmian i wszystko śmiga: https://www.drive2.com/l/458046374722676730/ ;)
ja zrobienie wiązki powierzyłem Fernandowi z uk-polos: https://uk-polos.net/viewtopic.php?f=62 ... 96#p516196
k
koleś
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 26 mar 2018, 2:13
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: koleś »

vitec pisze: masz w swojej skodzie  Koleś system start /stop ?
Mam jak przekręcę kluczyk w stacyjce  ;)

Moja skoda jest z 2007r. To Fabia 1. Pytania zadaję tu bo grzebię w Polo kolegi.

CNK. Doradź mi proszę, który BCM mogę włożyć, żeby działał i były dzienne z BCM.

Mam jedno 090 B ale z przodu ma 7H0.
Numer do mnie 510 150 407
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

koleś pisze:
vitec pisze: masz w swojej skodzie  Koleś system start /stop ?
Mam jak przekręcę kluczyk w stacyjce  ;)

Moja skoda jest z 2007r. To Fabia 1. Pytania zadaję tu bo grzebię w Polo kolegi.

CNK. Doradź mi proszę, który BCM mogę włożyć, żeby działał i były dzienne z BCM.

Mam jedno 090 B ale z przodu ma 7H0.
7H0 to jak dobrze pamiętam T5/Amarok. Jest ok też, ale trzeba byłoby poczytać coś więcej. 7H0 powinien być też ok, ale 090 to dalej BCM Max, więc wydaje mi się, że będzie się różnić.

Zainteresuj się może np. 7H0 937 089 -obsłuży światła Bi-Xenon, doświetlanie zakrętów tempomat i parę innych rzeczy, BEZ START STOP.

7E0 był od końcówki 2015, im nowszy to ma opcje na więcej bitów do zakodowania.

W 7E0 jest różnica w wiązkach CAN - nowe linie CAN muszą być podpięte do licznika (również inne opcje tego wymagają, np. High Beam Assist, czy lusterko 8-pin).
We wcześniejszych BCM licznik był podpięty do powertrain CAN, a to nie zadziała z BCM 7E0.


O co chodzi z CAN?

CAN jest podobny do internetu w Twoim domu, ale w samochodzie nie jest połączony do internetu tylko łączy wszystkie moduły ze sobą.
W domu masz router, w samochodzie nazywa się to can gateway i jest zintegrowany w BCM (090).

W samochodzie z BCM PQ25 masz 4 rodzaje internetu:
- powertrain CAN, który kontroluje silnik, ABS, wspomaganie kierownicy. najważniejsze rzeczy.
- comfort/infotainment CAN - łączy radio, bluetooth, USB
- diagnostic CAN - komunikuje się np. z Twoim VCDS itp.
- instrument CAN - do klastra instrument (to jest nowe w 7E0)

Instrument Cluster = IC = licznik

Samochód może wysyłać wiele wiadomości za pośrednictwem CAN, takich jak prędkość, kąt skrętu, status światła, czy drzwi są otwarte, informacje o twoim MFA + itp. itd.
Każda wiadomość wysyłana przez moduł do innego modułu jest wysyłana przez CAN (i bardzo rzadko przez Lin - to jak powolna linia telefoniczna).


___________

Średnio jestem w temacie innych wersji, bo staram się być na bieżąco z najnowszym możliwym PQ25, dlatego o innych nic nie czytam, ale wydaje mi się, że spokojnie znajdziesz coś dla siebie - jednak na zagranicznych forach, np. uk-polos.net, drive2.ru itp.

IMO Plug & play powinny być 089  ;)
Ostatnio zmieniony 13 paź 2018, 9:23 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”