VW Polo 9n 1.2 54 km świszczenie przy przyspieszaniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
alberts29
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 23 paź 2017, 11:34

VW Polo 9n 1.2 54 km świszczenie przy przyspieszaniu

Post autor: alberts29 »

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem VW Polo IV 9n 1.2 54 km 6V z 2002 r. Samochód przez 3 miesiące użytkowałem tylko i wyłącznie w mieście, zazwyczaj w warunkach mocnych korków. Rzadko kiedy i krótkotrwale przekraczał 90 - 100 km/h. Ostatnio zaufałem mu i postanowiłem jechać tym w trasę. 420 km w jedną stronę. Po przejechaniu 22 km od domu w prędkości zbliżonej do 100 km/h zapaliła się kontrolka check engine. Zacząłem nasłuchiwać pracę silnika. Nawet wysiadłem, ale jak, że jest to moje pierwsze auto i jestem zielony w mechanice nie zauważyłem nic podejrzanego. Po krótkim czasie posłyszałem jednak, że od 60 km w górę słychać w tle pracy silnika dźwięk, który mocno przypomina mi czajnik na wodę (ten stawiany np. na kuchence), a mianowicie dźwięk, jakby woda dopiero zaczynała się gotować. Taki lekki świst. Cichutko zaczyna się przy 60, przy 80 słychać mocniej a przy 100 - 110 km/h dosyć wyraźnie. Byłem w takiej sytuacji, że musiałem dojechać za wszelką cenę. O dziwno nie było spadków mocy, samochód pracował równo, dobrze przyspieszał, oprócz tego dźwięku wszystko dobrze. Dodam jeszcze, że ów dźwięk wydobywa się tylko przy naciskaniu pedału gazu. Przejechał bez zarzutów 840 km. Po powrocie do domu podpiąłem pod VAG'a, wyskoczyły dwa błędy które udało się skasować. Przedstawione zostały na zamieszczonym zdjęciu. Zostały od razu skasowane i ikonka zniknęła z deski rozdzielczej. Samochód nie posiada katalizatora. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć, o co chodzi z tym świszczeniem? Co należy sprawdzić? Z góry dziękuję.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 lis 2017, 11:38 przez alberts29, łącznie zmieniany 1 raz.
W
Wazzki
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:53

Post autor: Wazzki »

Błąd nr 1 wskazuje za bogatą mieszankę paliwa bank 1 czyli pierwsza sonda lambda, zbyt bogata mieszanka co może świadczyć albo o uszkodzonej sondzie, albo o tym, że z jakiś powodów podlewa dawkę paliwa, n.p uszkodzony czujnik temperatury silnika, musiałbyś w vagu sprawdzić temp. silnika, co do świszczenia to obstawiałbym uszkodzony któryś z plastikowych przewodów podciśnienia, są z kiepskiego plastiku, który pod wpływem temperatury oraz wibracji 3-cylindrowca lubi pęknąć, ew przepustnica.Masz w tym siliku egr?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”