[9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

[9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?

Post autor: danieldeni20 »

Witam. Mamy problem z polo, podczas hamowania pierwsze naciśnięcie hamulca jest ok i hamuje dobrze ale po puszczeniu i naciśnięciu jeszcze raz hamulce są 4x słabsze. Do tego czasem odcina Turbinę . Czy ktoś miał podobnie?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2017, 12:27 przez danieldeni20, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Pompa vacu odpowiada za pompowanie oleju silnikowego i napędowego. Hamulce mają swoje serwo. Ocina turbinę przy hamowaniu? Turbina przy hamowaniu nie podaje, więc jak ją odcina?
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

adam2308 pisze: Pompa vacu odpowiada za pompowanie oleju silnikowego i napędowego. Hamulce mają swoje serwo. Ocina turbinę przy hamowaniu? Turbina przy hamowaniu nie podaje, więc jak ją odcina?
bzdura...
vacuum - podciśnienie!
serwo jest sterowane podciśnieniem tworzonym przez pompę. jak ona nie wydala to właśnie są słabsze hamulce i nie tylko. możesz manometrem sprawdzić (są filmiki na yt jak to zrobić)
pompy LUK mają wadę fabryczną luźnego króćca. Bosch jest tej wady pozbawiony.
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

Turbo odcina różnie. Np jadę nagle "but w podłogę"i chwilę ciągnie , przestaje i ciągnie cały czas a najczęściej to "but" zaczyna ciągnąć i odlącza całkowicie do ponownego odpalenia. Hamulce stwarzają niebezpieczeństwo więc myślę o tym . Turbo przy wyprzedzaniu też zresztą . w Intercars zamiennik nie wiem jakiej firmy 800zł a ori 1050zł za pompę i w ciemno brać ciężko ale wszystko w necie wskazuje na to choć nie znalazłem drugiego takiego problemu u kogoś
Ostatnio zmieniony 27 mar 2017, 14:57 przez danieldeni20, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

Problem z pompą tandemową jest powszechny. Da się zdiagnozować manometrem. Po to masz zaślepkę gdzie go podpinasz. Zawsze możesz szukać używanej.
Co do turbo to zrób logi. Inaczej to wróżenie z fusów.
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

Tam jakaś konkretna idzie pompa Vacum ? udało mi się coś odczytać takiego tylko 10(chyba)DRM20004 . Używane pewnie są uszkodzone albo pochodzą chwilę ... Sam ją wymienię? Wystarczy okręcić przewody i 4 śruby? Czy trzeba coś ustawiać i oddać komuś?
Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

Post autor: Dawidoo »

Gdzie ona się znajduje dokładnie Pompa Vacu ?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

konikks pisze: Problem z pompą tandemową jest powszechny. Da się zdiagnozować manometrem. Po to masz zaślepkę gdzie go podpinasz. Zawsze możesz szukać używanej.
Co do turbo to zrób logi. Inaczej to wróżenie z fusów.
Bzdura plus pomieszane dwa problemy.

Po pierwsze pompa nazywa się tandem bo to dwie pompy w kupie. Jedna podciśnienia druga paliwa podająca paliwo na pompowtryski.
Do zbadania pompy Vacum jest potrzebny vacumetr czyli manometr ale nie zwykły tylko taki który mierzy podciśnienie i nie ma zaślepki do badania podciśnienia (trzeba rozpiąć na trójniku). Zaślepka jest ale do badania pompy paliwa w pompie Vacum czy podaje odpowiednie ciśnienie. A już kompletną bzdurą jest pisanie ze ta pompa pompuje olej silnikowy.

W pompach od LUK najczęściej króciec wyjściowy podciśnienia łapie luzy i przez to nieszczelności ,czasem nieszczelność jest gdzie indziej np dziurawe serwo ,grucha turbo i wymiana pompy tandem jest bezzasadna. Podciśnienie jest potrzebne do sterownia EGR i klapy gaszącej  (w starszych wersjach) zaworem WG turbo i do wspomagania hamulców (serwo).
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

danieldeni20 pisze: Turbo odcina różnie. Np jadę nagle "but w podłogę"i chwilę ciągnie , przestaje i ciągnie cały czas a najczęściej to "but" zaczyna ciągnąć i odlącza całkowicie do ponownego odpalenia. Hamulce stwarzają niebezpieczeństwo więc myślę o tym . Turbo przy wyprzedzaniu też zresztą . w Intercars zamiennik nie wiem jakiej firmy 800zł a ori 1050zł za pompę i w ciemno brać ciężko ale wszystko w necie wskazuje na to choć nie znalazłem drugiego takiego problemu u kogoś
spróbuj dodawać gazu powoli czy odetnie
edit ;
  naciśnij hampla i odpal pedał powinien się cofnąć
napisz co i jak z turbo też
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 23:28 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

Wolga85 pisze:
konikks pisze: Problem z pompą tandemową jest powszechny. Da się zdiagnozować manometrem. Po to masz zaślepkę gdzie go podpinasz. Zawsze możesz szukać używanej.
Co do turbo to zrób logi. Inaczej to wróżenie z fusów.
Bzdura plus pomieszane dwa problemy.

Po pierwsze pompa nazywa się tandem bo to dwie pompy w kupie. Jedna podciśnienia druga paliwa podająca paliwo na pompowtryski.
Do zbadania pompy Vacum jest potrzebny vacumetr czyli manometr ale nie zwykły tylko taki który mierzy podciśnienie i nie ma zaślepki do badania podciśnienia (trzeba rozpiąć na trójniku). Zaślepka jest ale do badania pompy paliwa w pompie Vacum czy podaje odpowiednie ciśnienie. A już kompletną bzdurą jest pisanie ze ta pompa pompuje olej silnikowy.

W pompach od LUK najczęściej króciec wyjściowy podciśnienia łapie luzy i przez to nieszczelności ,czasem nieszczelność jest gdzie indziej np dziurawe serwo ,grucha turbo i wymiana pompy tandem jest bezzasadna. Podciśnienie jest potrzebne do sterownia EGR i klapy gaszącej  (w starszych wersjach) zaworem WG turbo i do wspomagania hamulców (serwo).
  Wolga85 popieram 200%
 
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”