[6n2] Tylne prawe koło - brak hamulca

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

[6n2] Tylne prawe koło - brak hamulca

Post autor: maxxxior »

Witam, wczoraj byłem na przeglądzie i Pan diagnosta stwierdził że tylne prawe koło ma słaby hamulec(ręczny jak i nożny). Obstawiam że to: Wytarty bęben bądź szczęki. Bo jeśli byłaby to wina cylinderka to ręczny by działał jakotako- dobrze rozumuje? O ile szczęki dałbym radę wymienić sam, bębna nigdy nie wymieniałem. Dużo jest z tym roboty? nie wiem czy dać to od razu do mechanika czy zabierać się za to samemu...
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Jeśli znasz się trochę na mechanice to zrobisz sam. Może być problem z odkręceniem śruby mocującej bęben. Druga sprawa to komplet wymienianych części. Jak będziesz wszystko miał na pewno sobie poradzisz. Gorzej będzie jak okaże się że coś się urwie, rozleci itp . W domu masz wówczas uziemione auto jeśli masz tylko je. Bo jeśli masz drugie i blisko do sklepu działaj sam. Nie jest to takie trudne.
h
henryk 10
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 21 maja 2015, 22:11
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: henryk 10 »

Zdejmujesz tylne koło .Z piasty zdejmujesz pokrywkę ,odkręcasz nakrętkę .By odblokować szczęki obracasz bębnem  i przez otwór od śruby do mocowania koła szukasz sprężyny i klina samoregulatora.Cieńkim śrubokętem unosisz klin do góry.Szczęki wracają do najniższego położenia .Zdejmujesz bęben.Najprostrzą sprawą jest zrobienie zdjęcia szczęk by nie popełnić błędu przy powtórnym montażu.W zasadzie wymienia się obydwa bębny.Zdejmujesz osłonę ręcznego .Są tam dwie końcówki od linki ręcznego odkręcasz kluczem maszynowo-  oczkowym 10.Ma to na celu łatwiejsze zdemontowanie końcówki linki z dżwigni rozpierającej szczęki.Przy demontażu sprawdż gubość okładzin szczęk nie może być mniejsza jak 2 mm.
m
mickey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 26 lip 2011, 21:29

Post autor: mickey »

najpierw proponowałbym sprawdzić korektor siły hamowania, a potem stan szczęk i bębnów
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”