[6N2 1.4 Mpi AUD] Zatarty wałek i głowica co dalej ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bobsley6
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2017, 11:18

[6N2 1.4 Mpi AUD] Zatarty wałek i głowica co dalej ?

Post autor: bobsley6 »

Witam, ponieważ mam rozebrany silnik i zatarta głowice na łozyskowaniu wałka , wałek tez zatarty ,  to pytanie czy ktoś regenerował juz swoja głowice ? Jesli tak , to gdzie i jakie koszty ? No chyba ze ktos ma taka głowice z pokrywą i wałkiem do tego silnika to chetnie odkupie.
T
Tedi509
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 13 lis 2016, 12:58

Post autor: Tedi509 »

Witam, ja jestem w trakcie regeneracji. Cała operacja zamknie się w kwocie 1500zl.
b
bobsley6
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2017, 11:18

Post autor: bobsley6 »

Ja równiez wysłałem ,  głowica poszła do firmy  Polok Welding . Byla tamjedyna osoba ktora wiedziała o czym mowie . Ciekawe jak zrobią . We Wrocławiu nie usłyszałem zadnej sensownej odpowiedzi przez telefon.  A ty gdzie dałes i czy całosc wyniesie 1500 zł z robocizna i czesciami ? Chyba nie mozliwe ? dodam jeszcze ze ja nie mogłem ustwic rozrzadu na znakach . wiec cos sie stało z wałkiem rozrzadu podejrzewam jego wymiane...  zobaczymy
T
Tedi509
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 13 lis 2016, 12:58

Post autor: Tedi509 »

Mi regenerowali w u Piętki Wrocław. Niestety cena taka bo trzeba zrobić nowe łoża pod wałek, nowy wałek i później jego osiowanie, wszystkie zawory nowe, prowadnice etc. Cena za głowicę zrobioną na gotowo do założenia.
b
bobsley6
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2017, 11:18

Post autor: bobsley6 »

U mnie zakonczyło sie tak . Druga głowica z wałkiem,  dzwigienkami i pokrywą wałka  600zł ( stan idealny z wyglądu) . Zawiozłem do szlifierni i tam wymiana prowadnic , dotarcie zaworów , szlif, uszczelniacze itp 400 zł . Do tego nowe uszczelki śruby, popychacze oringi . Regenracja rozrusznika, olej silnikowy, filtry . No wszystko co tylko mozna wymienić łącznie z uszczelkami odmy,. kolektorów ssącego i wydechowego  , kolektora chłodzenia(przy głowicy) zastosowano oringi o zwiekszonej wytrzymałości temperaturowej do 200 stopni  . Kontrola, dołu silnika czyli demontaż półoś,i demontaż miski olejowej, kontrola układu korbowego (panewki wał, na szczęscie jak nowe) . Wymiana przewodów odmy i obudowy rozrządu . Plus inne, których nie pamietam.  Całość 2600 zł Jestem zadowolony z wyniku =D  i przedewszstkim pracy silnika
d
diodalodz
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 kwie 2017, 11:39

Post autor: diodalodz »

Napisze dla potomnych.
Miałem podobną sytuację. Silnik z niewiadomego pochodzenia. Uszkodzone krzywki wałka, brak ciśnienia na głowicę.
Do tego ktoś już dłubał.
Po oględzinach uszkodzone 6 krzywek (wałek rozrządu rurowy). uszkodzone wszystkie łożyskowania wałka, niektóre bardzo.
Głowica wysłana do Świątka. Zamówiony nowy wałek nad wymiarowy, roztoczenie łóż na nowy wałek, 8 prowadnic, 8 uszczelniaczy , 4 zawory wydechowe. Suma obróbki 1500 zł mniej więcej.
Do tego 8 dźwgienek, 8 kasowaczy luzu, płynna uszczelka do skręcania pokrywy (70zł). Śruby, uszczelka pod głowicę. Przy okazji 4 tłoki i pierścienie. Cylindry wybite w punkach zwrotnych, charakterystyczna głośna praca tych silników wynika właśnie z wybijania prowadzeń tłoka.
Do tego dla pewności panewki korbowodowe i pompa oleju.
Reszta to już typowa serwisówka.
Dużo pracy, ok 3-4 dni po 5 godzin.
Przejechałem jak na razie 2 tyś km i wszystko jest ok. Konsumpcja ok 8,5l paliwa na 100km w mieście. Dynamika dobra, olej ubywał jedynie przez pierwsze 200 km. (honowałem cylindry by szybciej dotrzeć pierścienie).
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”