Zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
karol12_124
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2014, 23:41
Lokalizacja: Opoczno

Zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk

Post autor: karol12_124 »

Witam!
Posiadam Polo 6n2 1.4 AKK z 99roku i obecnie jeździ na półsyntetyku Mobil 10W40. Silnik raczej nie bierze oleju lecz poci się miska olejowa więc ubytki muszę uzupełniać. Obecny przebieg to 94 tyś KM i mam podejrzenia że jest oryginalny (nie będę udowadniał) lecz przy przebiegu 84 tyś KM silnik się zatarł z powodu zamarzniętej odmy. Został wyremontowany i od tamtej pory nic się nie dzieje. Zbliża mi się wymiana oleju i zastanawiam się czy nie wrócić do pełnego syntetyka 5w40 lub 5w30. Olej w jaki celuje to Valvoline MaxLife. Co o tym sądzicie? Lać syntetyk czy Valvoline 10W40? Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Lej śmiało jak jeszcze silnik po remoncie to powinno lepiej mu sie jeżdzić na 5w40 szczegolnie na zime będzie mu lżej :D
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
karol12_124
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2014, 23:41
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: karol12_124 »

No właśnie w głównej mierze mam to na myśli że lepiej będzie się zachowywał zimą przy zimnym rozruchu :D
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Tym bardziej jak po remoncie to już dawno 5W40 powinien być zalany. 5W30 nie lej, a dlatego, że cyfry po 'W' oznaczają wytrzymałość oleju w wysokich temperaturach, a więc W40 ma lepszą wytrzymałość.
[size=12px][/size]
P
Passat1978
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 12 gru 2016, 11:01

Post autor: Passat1978 »

A wał był czyszczony Ciśnieniowo? Jeśli nie był to bym się zastanowił !.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2016, 8:45 przez Passat1978, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”