[6n2] EGR czy sonda pada .

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

[6n2] EGR czy sonda pada .

Post autor: Jaco- »

Od czasu do czasu (nie ma reguły na to ) podczas jazdy na dłuższych odcinkach zapala mi się CHECK i po sprawdzeniu programem DeltaScan mam błąd : 16785 P0401 - układ recyrkulacji spalin - zbyt mały przepływ

Obrazek

Teraz pytanie. Czy ma to związek z zaworem EGR czy z sondą lambda.

Jeśli z EGR to gdzie on dokładnie się znajduje w silniku 1.4 16V AUA ?

Może należało by go wyczyścić / zaślepić ?
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

EGR, spróboj wyczyścić cały układ, jak nie pomoże to możesz zaślepić ale będziesz miał ciągle cheack na desce
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

ZeroOne pisze: EGR, spróboj wyczyścić cały układ, jak nie pomoże to możesz zaślepić ale będziesz miał ciągle cheack na desce
Znalazłem instrukcję wymiany http://vwpoloklub.pl/forum/https://foru ... ic.php?t=4 . Lekko nie będzie. Piszą o adaptacji. Może zanim bym to rozebrał opięcie akumulatora by pomogło zamiast adaptacji ?
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

sama adaptacja nic nie da, musisz go wyczyścić. Czasami nie trzeba robić adaptacji, ja przynajmniej nie musiałem jak wpiąłem egr. A jak będzie trzeba to kabelek za 20zł i VCDS zrobisz adaptacje.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Kabelek mam. Program też ściągnę. Nie będzie problemów z Windows 10 ? Taki mam na laptopie.

No i chyba muszę się rozejrzeć za pompą paliwa bo rano ciężko odpala. Muszę najlepiej dwa razy włączyć zapłon aby odpalił z tzw. pierwszego. Jak odpalam bez tego trochę dłużej kręci zanim odpali.
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Z windows 10 nie wiem, nie którym działa nie którym nie, musisz spróbować
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

OK. Teraz pytanie zasadnicze. Czy zawór EGR to jest to zaznaczone na zdjęciu w silniku 1.4 16V AUA .

Obrazek
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

TAK ale po za zaworem warto też wyczyścić wszystkie rurki od niego które lecą aż do przepustnicy.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Dziś odkręciłem EGR i czyściłem takim preparatem:

Obrazek

Moczyłem go w słoiku dwa razy po jakieś 20 minut. 

Złożyłem wszystko do kupy i pojechałem do miasta (35km w jedną stronę ). W drodze powrotnej niestety ale znów zapalił się CHECK i znów ten sam błąd. Może za krótko go moczyłem czy niestety już jest do wymiany.

Znalazłem na Allegro taki: http://allegro.pl/zawor-egr-036131503r- ... 90204.html

Nada się jakby co i ile może posłużyć?

Płyn po pierwszej kąpieli był czarny :

Obrazek
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Odkręciłem dziś przepustnicę z nadzieją że jest tam jak na tym zdjęciu:

http://obrazki.elektroda.net/51_1267227437.jpg

Ale niestety u mnie tego nie ma :

Obrazek

Obrazek

EGR :

Obrazek

Zostawiłem go znów w tym płynie na 24 godziny.

Jak to nie pomoże będę zmuszony kupić nowy.

Czy ten z linka będzie OK ?
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Sam kiedyś kupiłem zamiennik z alledrogo czujnika temperatury cieczy za 30zł, zrobił zwarcie i przestał działać po zaledwie miesiącu. Cóż kupiłem oryginał w ASO VW cena ponad 100zł, ten działa ok już ponad rok. Dlatego kupno tak taniego zamiennika to loteria, zwłaszcza że ten Twój  w oryginale to chyba zawór Pierburg, który teraz kosztuje ponad 400zł w sklepach, w ASO pewnie drugie tyle. Poza tym popełniłeś fatalny błąd zanurzając i myjąc cały zawór w tym preparacie do mycia silników, pewnie załatwił na cacy styki elektryczne i połączenia. Jeżeli już czyścisz takie rzeczy to tylko jakiś dobry kontakt spray nigrin albo wurth nie oparty na ropie naftowej.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Grzela300 pisze: Poza tym popełniłeś fatalny błąd zanurzając i myjąc cały zawór w tym preparacie do mycia silników, pewnie załatwił na cacy styki elektryczne i połączenia. Jeżeli już czyścisz takie rzeczy to tylko jakiś dobry kontakt spray nigrin albo wurth nie oparty na ropie naftowej.
Całego nie zanurzałem tylko tę dolną część. Skoro by się uszkodził całkowicie to po odpaleniu auta od razu by świecił się CHECK. A tak nie jest. Zapala się po zrobieniu około 40 km. Moim zdaniem zawór się przyciął i nie otwiera się do końca.  Znalazłem też używki po 35zł ale to może być większe ryzyko niż kupno zamiennika.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

To co podałeś w linku z aledrogo ta cała firma SKV to po prostu tani "chińczyk". Swoją drogą to znowu nie taki tani jak za to coś żądają prawie 200zł. Szkoda pieniędzy. Ale zrobisz jak będziesz uważał.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

A może wiesz jak sprawdzić działanie EGR ?
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Można chyba wykonać test komputerem, będziesz wtedy słyszał jak się otwiera i zamyka EGR o ile sprawny, ale niestety nie wiem która to opcja w VAG.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”