czy moglibyście mi proszę poradzić? Mam Polo 9n, wersja diesel (1,4) i od ok. 1,5 roku problem z zapalaniem go.
Problem występuje tylko przy pierwszym zapaleniu auta (czy to będzie rano czy popołudniu/wieczorem), i co ciekawe nie występuje zawsze(!). Ale często. Objawia się to tak, że przekręcając kluczyk na rozruch, autko kręci rozrusznikiem, ale jakby nie dostawało iskry (?).
W zeszlym roku robiłem już w warsztacie odpowietrzenie układu paliwowego (nie pomogło), później w innym wymianę filtra paliwa (pomogło na ok. 3 mce - jesień i zima). Na początku tego roku problem znowu się pojawił... Ostatnio przy okazji innej naprawy wymieniona była przepustnica, ale nie naprawiło to problemu z zapalaniem.
OK, pomogło o tyle, że o ile wcześniej żeby samochów w ogóle zapalił musiałem podcxzas krecenia rozrusznika dodawać gazu, tak teraz gazu dodawać nie muszę. Muszę go tylko przytrzymać kluczykem na kręcącym się rozruszniku ok. 10 s.
Co ciekawe jest taki okres (2 tyg) że problem nie występuje, po czym objawia się znowu. Auto jest jeżdzone, ok. 150 km/tydzień...
W trasie na dłuższe dystanse także.
Jak dotąd - szczęśliwie - nigdy nie zdażyło się, by w ogóle nie mógł zapalić, lub zgasł sam, w trasie etc. Jak zapali tak już będzie ok. I przy następnych jazdach tego samego dnia jest wszystko ok (gaszenie, zapalanie). Problem pojawia się zawsze po nocy.
Znajomy podłączył mi go pod komputer (VAG), wyszły takie błędy:
00818 - sensor for evaporator outlet temp. G263
00710 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
01271 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
00272 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
00273 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
Powiem szczerze, że irytuje mnie to troche. Byłem juz u trzech mechaników, i nikt nie rozwiązał tego na dobre. O autko dbam, paliwo jest zawsze dobrej jakości, naprawy na bieżąco...
Proszę o pomoc. Szukałem teraz w archiwum, ktoś wspominał o czujce oleju chyba, faktycznie jest tak (jeśli to ma związek), że przy uruchamianiu silnika (pozycja zapłon) kontrolka od oleju pojawia się na moment dłuzej (i później oczywiście gaśnie).
Dzięki za odpowiedź.
Hmmm nie wiem czy te błędy są powiązene z problemem, ale wychodzi na to, że dotyczą one klimatyzacji:
00818 - sensor for evaporator outlet temp. G263
00710 - positioning motor for temperature flap
01271 - CLIMAtronic
ciekawe, że właśnie latem zeszłego roku wymieniany został wiatrak od chłodnicy i "nabita" została klimatyzacja (auto ma CLIMAtronic). Wcześniej na skutek popsutego wiatraka gaz "uszedł" z klimy. Tak sobie myślę, że problem zaczął się niedługo później.. hm
hmm wygląda na to, że te błędy są jakoś powiązane z klimatyzacją (czy to możliwe?). Faktycznie w zeszłym roku naprawiałem klimatyzację, był wymieniony wiatrak od chłodnicy a sama klimatyzacja została "nabita" i uszczelniona. Może to jest trop i problem z zapalaniem auta rozpoczął się jakoś niedługo później, ale nie mogę sobie przypomnieć. Może to działo się już wcześniej.
Aha, akumulatr też wymieniałem na nowy (nie pomogło).
Ktoś podpowiedział mi, że być może przyczyną jest tutaj przekażnik świec żarowych lub komputer go kontrolujący (?). Czy może orientujecie się, czy to faktycznie może być przyczyna?
Świece żarowe mają wpływ na odpalanie dopiero przy -5 -10 C tzn bez też zapali ale nie tak łagodnie bez telepania. U ciebie najprawdopodobniej jest problem z dostarczeniem paliwa do pompo -wtrysków. Trzeba by sprawdzić ciśnienie pompy-tandem przy odpalaniu. Jak odpala dopiero po nabiciu 1-2 bar to najprawdopodobniej o-rnigi pompek do wymiany albo pompa-tandem pada.