Witam
Raczej bym stawiał na pierwszą diagnozę, którą wskazał kolega. Występuje ona bardzo często. U mnie również ona była. Zanim jednak bym ją wyrokował, sprawdziłbym bezpiecznik czy się przypadkiem nie przepalił. Jeśli trzpień jest "zatarty", to raczej i tak będzie spalony.
Ja u siebie miałem ten trzpień unieruchomiony. Wycieraczka działa co raz wolniej, aż w końcu "utknęła". Mi jednak udało się zdemontować cały zespół wycieraczki, wyczyścić go, przesmarować i wycieraczkę "rozruszać". Działa pięknie już chyba ze dwa lata.
Samą przyczyną tego, że owy trzpień rdzewieje i potem się zacina, najczęściej jest ukręcanie się mosiężnej rurki doprowadzającej płyn od spryskiwaczy do dyszy spryskiwacza tylnej szyby. Możliwe bardzo jest, że to wystąpiło u Ciebie. Jeśli by to było, nie ma co próbować to naprawiać, bo zestawy naprawcze w VW są bardzo drogie - z tego co pamiętam to coś. ok 200zł... Szkoda zachodu. Ja bym szukał całego, używanego zespołu wycieraczki na allegro z jakiegoś rozbitka z gwarancją rozruchową. Myślę, że za 50-80zł powinieneś coś takiego dostać. Szukaj najlepiej w swojej miejscowości co by nie bawić się w odsyłanie paczek jak coś..
Np.:
http://allegro.pl/silniczek-tylnej-wyci ... 36581.html
Zanim jednak cokolwiek będziesz kupował:
SPRAWDŹ BEZPIECZNIK!
Pozdrawiam