[9n]Silnik tylnej wycieraczki nie dziala

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Krzychu_WAWA
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 19 paź 2015, 17:24

[9n]Silnik tylnej wycieraczki nie dziala

Post autor: Krzychu_WAWA »

Hejka kupilem samochod z niedzialajaca tylna wycieraczka. Co moze byc powodem i jaki jest koszt wymiany/naprawy. Prosze o namiary czego mam szukac na allegro. Sorki ale dopiero sie ucze mechaniki.

1.2 benzyna 2003 5 D okularnik 9N

TAG W TEMAT - PAMIĘTAJ / sloma92
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Najczęstsze usterki to zardzewiały trzpień wycieraczki ten na którym jest zamocowane ramię. Nieraz trzyma tak mocno że silnik nie ma siły drgnąć. Drugi problem to kable w przelotce do klapy lubią się urywać.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Raczej bym stawiał na pierwszą diagnozę, którą wskazał kolega. Występuje ona bardzo często. U mnie również ona była. Zanim jednak bym ją wyrokował, sprawdziłbym bezpiecznik czy się przypadkiem nie przepalił. Jeśli trzpień jest "zatarty", to raczej i tak będzie spalony.
Ja u siebie miałem ten trzpień unieruchomiony. Wycieraczka działa co raz wolniej, aż w końcu "utknęła". Mi jednak udało się zdemontować cały zespół wycieraczki, wyczyścić go, przesmarować i wycieraczkę "rozruszać". Działa pięknie już chyba ze dwa lata.
Samą przyczyną tego, że owy trzpień rdzewieje i potem się zacina, najczęściej jest ukręcanie się mosiężnej rurki doprowadzającej płyn od spryskiwaczy do dyszy spryskiwacza tylnej szyby. Możliwe bardzo jest, że to wystąpiło u Ciebie. Jeśli by to było, nie ma co próbować to naprawiać, bo zestawy naprawcze w VW są bardzo drogie - z tego co pamiętam to coś. ok 200zł... Szkoda zachodu. Ja bym szukał całego, używanego zespołu wycieraczki na allegro z jakiegoś rozbitka z gwarancją rozruchową. Myślę, że za 50-80zł powinieneś coś takiego dostać. Szukaj najlepiej w swojej miejscowości co by nie bawić się w odsyłanie paczek jak coś..
Np.:
http://allegro.pl/silniczek-tylnej-wyci ... 36581.html

Zanim jednak cokolwiek będziesz kupował: SPRAWDŹ BEZPIECZNIK!

Pozdrawiam
a
agatamink
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 27 lip 2016, 11:39

Post autor: agatamink »

Cześć mam podobny problem.
Moja wycieraczka w tyle włączała się raz na jakiś czas i najgorzej było jest wystartować, potem jakoś działała. Niestety od dłuższego czasu po włączeniu jej słychać cykanie w tyle, jednakże ramię wycieraczki nie chce drgnąć nawet o cm.
Jak pisaliście, może to być powodem zardzewiałego trzpienia ale również piszecie o kablach.
Zakładam, że skoro słychać cykanie, które słychać było również, kiedy wycieraczka działała, zakładam, że z kablami jest wszystko w porządku. Chyba, że się mylę...

Jeżeli to wina tego trzpienia to można kupić tylko ten element, czy lepiej cały mechanizm silnika?

I jak można zdemontować wycieraczkę na zewnątrz? Mam ściągniętą obudowę pokrywy bagażnika i jest tam ten silnik. Czy trzeba demontować cały silnik, czy można się do tego zabrać od zewnątrz wykreślając jakaś śrubkę, itp.?

Druga sprawa - jak jeszcze wycieraczka działała nie dostarczała płynu do spryskiwacza. Po naciśnięciu słychać było, że woda gdzieś leci, ale na pewno nie przez spryskiwacz.
Po zdemontowaniu plastikowej pokrywy i włączeniu spryskiwania woda pojawiła się przy silniku.
Czy jeżeli wymienię silnik, to naprawię przy okazji te spryskiwacze?

Czekam na informację.
Proszę o wyrozumiałość, ze względu na to, iż samochody nie są aż tak moją mocną stroną.

Pozdrawiam Agata
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”