[Classic lift]-klimatyzacja od 6n która nie chce ruszyć

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
brysiu28
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2012, 18:04
Lokalizacja: Pruszków

[Classic lift]-klimatyzacja od 6n która nie chce ruszyć

Post autor: brysiu28 »

Cześć, kiedyś zachciało mi się zamontować klimę , z racji dobrej ceny kupiłem komplet od 6n do classica już po lifcie (od paffcia więc wierzę że było wszystko sprawne). Po wielkiej walce z kilkoma rzeczami klima nie odpalała a że była to zima to odpuściłem temat. Teraz wraz ze wzrostem temperatury powróciło pragnienie chłodu a że wpadły mi jakieś pieniążki to chciałbym to dokończyć. Instalacja elektryczna była przeprowadzona tak jak tutaj http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... ilit=monta , po podłączeniu do maszyny wyszło że układ jest szczelny w 100% , lecz po nabiciu sprężarka nie włączała się. Dodatkowo przy montażu kupiłem oczywiście nowy osuszacz. Sprężarka została więc podłączona na osobny przekaźnik, włącza się teraz bez problemu lecz i tak wieje ciepłem ( nie wiem czy jest teraz czynnik ), dodatkowo słychać syczenie w kabinie po włączeniu sprężarki oraz wraz z jej włączeniem nie załącza się wentylator ( kiedy silnik jest ciepły to włącza się bez problemu ) Człowiek który mi to robił rozkłada już ręce bo nie ma pojęcia w czym może tkwić problem więc drodzy koledzy/koleżanki czy macie jakieś pomysły w czym może tkwić problem ? Ewentualnie może znacie jakiegoś taniego speca z okolic Warszawy który by mi to dokończył ? Proszę o pomoc..
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Temat trudny w garażu do ogarnięcia. Ja bym zaczął od podłączenia elektryki a konkretnie od podpięcia kabla diagnostyki do złącza odb wtedy VCDS i sprawdzenie błędów jak nie ma to bloki pomiarowe i jakie pokazuje temperatury oraz co wg sterownika powinno być załączone. Druga sprawa to mechaniczna sprawność układu. Czyli jak prezentują się ciśnienia po załączeniu sprężarki. Na stronie zimnej ciśnienie musi spaść poniżej 2,5 bar na gorącej ma rosnąć do załączenia się wentylatora niestety nie mam danych przy jakiej wartości załącza się wentylator ale nie powinno dobić do 20 bar. Bez jazdy do serwisu klimy to możesz sprawdzić ręką termometrem czy przewody od i do sprężarki. Jeden ma być zimny poniżej 5C drugi ciepły gorący. Ważne aby ten zimny zszedł poniżej w okolice lub poniżej 5C. Jak nie to czy jest czynnik jak wywiało to szukać dziury. Od razu powiem że sprawdzenie maszyną jest od du&@ rozbić. Chcesz mieć pewność niech opróżnią ci układ (maszyną) wtedy reduktor butla z azotem nabijasz do 5-6 Bar jak przez 20 min nie spadnie ciśnienie to dopiero możesz być pewny że jest ok.
Lenistwo drogą do postępu
b
brysiu28
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2012, 18:04
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: brysiu28 »

Byłem z nią w pierwszym lepszym serwisie żeby zobaczyli co i jak:
1. Ciśnienia sprężarki są jednak ok :grin:
2. Gaz który nabijany był w zeszłym roku w listopadzie ciągle był , w małej ilości ale jednak był
3. Przy prędkości ok 100km'h odpaliłem ją i chłodniejsze powietrze dało się wyczuć
4.Syczenie to chyba jednak znak że jest za mało czynnika.
5.Wentylator niestety nadal się nie włącza wraz z odpaleniem sprężarki

Chciałem się umówić na naprawę aczkolwiek 18 Lipca to jednak trochę długo... i teraz pytanie , czy wymiana sterownika wentylatorów powinna pomóc ? Czy może coś jeszcze byście sprawdzili przed ponownym nabiciem ?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Wentylatory załącza ciśnienie na stronie gorącej. A jak wygląda temperatura węży klimy jak pisałem wcześniej jeden ma być zimny poniżej 5 C.
Lenistwo drogą do postępu
b
brysiu28
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2012, 18:04
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: brysiu28 »

Nabiłem dziś klimę, niestety wszystko maszynowo aczkolwiek wyszło 100% szczelności, dowalili mi 770g czynnika no i chłodzi :grin: , podczas jazdy dużo lepiej niż podczas stania ale to chyba przez ten wentylator. Syczenie ustało.
Gumowe węże: jeden gorący drugi ciepły aczkolwiek już rurka przy zaworze rozprężnym była zimna.
Jeżeli ciśnienie sprężarki jest ok a wentylator nie załącza się to chyba tylko elektryka/sterownik jest winny ?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jest jeszcze czujnik ciśnienia który daje syganł załącz/wyłącz.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”