[6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
LeeeO
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2016, 12:59

[6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy

Post autor: LeeeO »

Witam serdecznie :vinsent: VW POLO 6n 1.6 AEE (75hp) | Od momentu gdy kupiłem polóweczkę mam problem z silnikiem.
(1 bieg) Poniżej obrotów silnik warczy niczym harley (no może trochę ciszej) bardzo często ale nie zawsze, zazwyczaj powyżej 2000 obrotów wszystko jest okej i jedzie normalnie później zaczynają się jazdy od biegu 2 i wzwyż jeśli spadnie mi poniżej 2000 obrotów silnik znów zaczyna warczeć (za każdym razem) i czuć że silnik się dławi, dusi ciężko jest nabrać prędkości do momentu jak osiągnę ~2100 obrotów to zaczyna chodzić normalnie.

Jak przycisnę mocno pedał gazu znów zaczyna warczeć i przyduszać się (czuć spadek mocy) po kilku miesiącach jazdy jestem w stanie wyczuć pedał gazu żeby jechała normalnie i wiem kiedy zmienić bieg lecz co to za frajda jak nie można porządnie dać w kopyto chociażby przy wyprzedzaniu kogoś.
Silnik trochę się trzęsie na postoju jakby nie palił na jeden cylinder. Czuć również trochę benzyną w samochodzie jak i z wydechu, gdy było wilgotno to polówka kopciła na biało teraz nie wydać spalin.(Świece były wymieniane przy kupnie 6n'ki [styczeń 2016])

Od tamtego momentu zostały wymienione wszystkie płyny i żaden nie ubywa oprócz płynu chłodniczego (ale to przez wężyk w zbiorniczku wyrównawczym, ten problem został rozwiązany)

Początkowo była myśl że mogą to być wtryski, znalazłem przeczyściłem w myjce ultradźwiękowej po wynikach wszystko było super fajnie lecz po montażu przeczyszczonych samochód zaczął gasnąć i faktycznie chodzić jak harley jak już udało się ruszyć (prawdopodobnie przelewało) więc wróciłem na stare wtryski i znów zaczęło się po staremu. :banghead:

Więc zwracam się z prośbą do forumowiczów.
Pytanie mam takie, na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu tego przypadku, może ktoś z was miał podobny problem?
Jutro biorę się za sprawdzanie kabli wys. napięcia i świec.
Obrazek
Awatar użytkownika
tomcho666
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 673
Rejestracja: 04 gru 2012, 18:20
Lokalizacja: Warszawa, Ochota/ Uścianek Wielki

Post autor: tomcho666 »

Podepnij pod kompa i sprawdź błędy, bo pewnie coś wywali.

Wyniki zapodaj tutaj i potem będzie się myśleć.
Mój szerszeń, powoli się robi. ;)

http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=60460

Ślesin 2016 - III miejsce - Turniej Tenisa Stołowego
k
k_jakub
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 28 kwie 2014, 12:17

Post autor: k_jakub »

Jeśli nie będzie żadnych błedów to trzeba ustawić zapłon, najprawdopodobniej to jest przyczyna. :)
Awatar użytkownika
LeeeO
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2016, 12:59

Post autor: LeeeO »

Siemanko! :vinsent: Trochę mi zajęło to zanim podpiąłem się pod polówkę i przeskanowałem w poszukiwaniu błędów polówkę. Właśnie wróciłem z urlopu pojeździłem trochę polówką i po autostradzie gdzie jechałem max 150km/h polówka zaczęła szaleć. Wjechałem do miasta zaparkowałem, postała godzinę odpalam i czuję że coś jest nie tak. Chodzi jak traktor (tłumik to nie jest, sprawdzałem bo miałem kilka przycierek :grin: ) Chodzi jakby nie miała w ogóle mocy/nie paliła na jeden gar. Sprawdziłem świece i druga świeca patrząc od strony maski od lewej strony była czarna. Sprawdziłem poziom oleju... no szkoda gadać prawie go nie było :blind: , zalałem około pół litra i narazie jest okej. Wymieniłem wszystkie świece i problem dalej nie ustąpił. Coś czuję że szykuje się gruby remont (o ile nie będzie bardziej opłacalne wrzucenie nowego słupka). Już niedługo sprawdzę kompresję silnika i zobaczymy co wyskoczy. :bow: przy okazji teraz będę miał trochę więcej wolnego podlecę do znajomego warsztatu ogarnąć zapłon. Może faktycznie regulacja coś pomoże. Obroty o dziwo cały czas są na dobrym poziomie delikatnie raz na jakiś czas zafalują.


Wklejam wyniki z Auto-Scana (VCDS)
Jedyne co widzę to problem z poduszkami powietrznymi ale nie za bardzo czaję o co chodzi.
  • VCDS-Lite Version: Release 1.0
    Sunday, 21 February 2016, 16:23:53:0


    Chassis Type: 6N - VW Polo
    Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,41,45,46,55,56

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 032-906-030-AEE.LBL
    Controller: 032 906 030 P
    Component: MARELLI 1AV 2136
    No fault code found.
    Readiness: N/A

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
    Controller: 1J0 907 379
    Component: ABS ITTAE 20 GI V00
    Coding: 05703
    Shop #: WSC 00000
    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 15: Airbags Labels: 1J0-909-60x-VW3.LBL
    Controller: 1J0 909 603 E
    Component: AIRBAG VW3 - V02
    Coding: 00069
    Shop #: WSC 01319
    2 Faults Found:
    00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
    32-10 - Resistance too High - Intermittent
    00532 - Supply Voltage B+
    07-10 - Signal too Low - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments Labels: 6N0-919-xxx-17.LBL
    Controller: 6N0 919 860 T
    Component: KOMBIINSTRUMENT MMO V06
    Coding: 00141
    Shop #: WSC 46752
    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 25: Immobilizer Labels: 6N0-953-257.LBL
    Controller: 6N0 953 257
    Component: IMMOxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Coding: 09600
    Shop #: WSC 45241
    No fault code found.

    End --------------------------------------------------------------------------------------------------

    Address 01: Engine
    Protocol: KW1281
    Controller:
    Note: Excessive Comm Errors

    Address 03: ABS Brakes
    Protocol: KW1281
    Controller: 1J0 907 379
    Component: ABS ITTAE 20 GI V00
    Coding: 05703
    Shop #: WSC 00000

    Address 01: Engine
    Protocol: KW1281
    Controller: 032 906 030 P
    Component: MARELLI 1AV 2136

    Address 03: ABS Brakes
    Protocol: KW1281
    Controller: 1J0 907 379
    Component: ABS ITTAE 20 GI V00
    Coding: 05703
    Shop #: WSC 00000

    Address 15: Airbags
    Protocol: KW1281
    Controller: 1J0 909 603 E
    Component: AIRBAG VW3 - V02
    Coding: 00069
    Shop #: WSC 01319

    Address 17: Instruments
    Protocol: KW1281
    Controller: 6N0 919 860 T
    Component: KOMBIINSTRUMENT MMO V06
    Coding: 00141
    Shop #: WSC 46752
Obrazek
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Kable, palec kopułka w jakim stanie ? Były też wymieniane ? Proponuję wyjąć przepustnice i ja porządnie wymyć benzyną ekstrakcyjna bądź zmywaczem.
Awatar użytkownika
LeeeO
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2016, 12:59

Post autor: LeeeO »

[quote=""iJopek""]Kable, palec kopułka w jakim stanie ? Były też wymieniane ? Proponuję wyjąć przepustnice i ja porządnie wymyć benzyną ekstrakcyjna bądź zmywaczem.[/quote]

Palec i kopułka są w bardzo dobrym stanie, kabli nie wymieniałem nie są w jakimś złym stanie ale i tak będę zamawiał więc wlecą nowe. Jak kupiłem samochód dowiedziałem się od kilku osób na jednym ze zlotów że podobno był jakiś problem z silnikiem już wcześniej a dokładnie z pierścieniami (szkoda że dopiero po kupnie :blind: ). Z przepustnicą, poczytam trochę na ten temat i wezmę się za to w wolnej chwili.
Jutro lecę sprawdzić kompresję silnika i powinno mi to powiedzieć co jest grane. Dzisiaj o dziwo rano na niedzielny obiadek wyskoczyłem na chwilę i samochód chodził nienagannie, jak tylko silnik sie dogrzał do 90* to zaczął świrować :crazy: .

#Edit 1
Dzisiaj odwiedziłem mechaniora na szybko i po opisaniu problemu, posłuchał też silnika stwierdził że to bardzo mało prawdopodobne że to pierścienie i że na 80% to wałek. Jutro będziemy chechłać manometrem i dmuchać więc może się pokaże co jest grane.
Obrazek
O
Olszak1992
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2015, 23:59

Post autor: Olszak1992 »

Mam taki sam problem jak ty tylko, że w silniku 1.4 60KM AEX. Wymieniłem świece, kopułkę, palec i cewkę zapłonową i to nic nie pomogło, czyszczenie przepustnicy także nic nie dało. Pojechałem do mechaniora i okazało się, że nie ma ciśnienia na 2 cylindrach i jest nieszczelność na 2 tłokach. Do wymiany wszystkie uszczelniacze od kolektora ssącego, wydechowego, uszczelka pod głowicą, uszczelki do zaworów i głowica do planowania a poza tym wszystkie pierścienie do wymiany, olej i filtry. Wałek rozrządu i reszta jest okej. Koszt części z robocizną wyniesie 1300zł muszę czekać tydzień czasu :) powodzenia
Awatar użytkownika
LeeeO
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2016, 12:59

Post autor: LeeeO »

Witam panowie! :vinsent:
Mam pytanie ponieważ po długich męczarniach postanowiłem że kupię nowy słupek do mojej polówki. Po telefonie do sprzedającego silnika na allegro sprzedający mi powiedział że są 3 modele silnika 1.6 AEE jest model z Polo Classic który pasuje do Polo Variant Kombi, Ibiza, Cordoba jest inny model do Polo hatchback i Seata? siniki różnią się mocowaniami łap. Czy jest ktoś w stanie to potwierdzić albo powiedzieć na ten temat coś więcej? :piwo:
Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""LeeeO""]Witam panowie! :vinsent:
Mam pytanie ponieważ po długich męczarniach postanowiłem że kupię nowy słupek do mojej polówki. Po telefonie do sprzedającego silnika na allegro sprzedający mi powiedział że są 3 modele silnika 1.6 AEE jest model z Polo Classic który pasuje do Polo Variant Kombi, Ibiza, Cordoba jest inny model do Polo hatchback i Seata? siniki różnią się mocowaniami łap. Czy jest ktoś w stanie to potwierdzić albo powiedzieć na ten temat coś więcej? :piwo:[/quote]

Zgadza się. Silnika z Seata/Polo Classic nie włożysz do 6N. Brakuje miejsc na śruby do przykręcenia łap od 6N. Ale silnik od 6N bez preoblemu przymocujesz do Seata/Polo Classic.
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

Sprawdź czy sonda pracuje w porządku i jakie parametry komp dostaje (temperatura silnika itd.) - i czy przepustnica prawidłowo reaguje na położenie gazu. Być może adaptacja by pomogła..

Wszystko widać w VAGu/VCDSie.
No i ustawienie zapłonu do sprawdzenia też - nie napisałeś jakie rezultaty.
Kupno nowego-używanego silnika to zwsze trochę loteria, bo nie wiadomo co w nim siedzi.
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
Awatar użytkownika
LeeeO
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2016, 12:59

Post autor: LeeeO »

Po dłuższych męczarniach z samochodem sprawdziliśmy kompresję silnika na każdym garku było ~15 barów a najwyżej na jednym 15,9 głównie z tego powodu że olej uszczelnił ponieważ samochód nie palił na jeden gar! Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi :) problem został rozwiązany poprawione zostały wszystkie masy oraz wymienione kable zapłonowe i kilka innych rzeczy w tym jeden wtrysk paliwa gdzieś cały czas było przebicie w pewnym miejscu :) jestem bogatszy wiedzą o kolejne doświadczenie :D Podczas tej awarii w życiu nie nagrzebałem się tyle przy silniku na szczęście spotkałem na swojej drodze na prawdę konkretnego mechanika który od razu wziął się do roboty i wziął pod uwagę moje wskazówki co przyśpieszyło czas naprawy :D
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”