[6n] Niskie ciśnienie oleju - panewki czy pompa ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
motyl1607
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 25 sty 2014, 18:39
Lokalizacja: Brodnica

[6n] Niskie ciśnienie oleju - panewki czy pompa ?

Post autor: motyl1607 »

Witam wszystkich ! :)
Mam pewien problem, na który nie mogę znaleźć odpowiedzi ....
A mianowicie w ostatnim czasie podczas jazdy w przedziale 1200 -2000 obr zaczeła zapalać mi się kontrolka oleju, ale tylko kiedy silnik jest już mocno rozgrzany, np jeżdżąc po mieście. Powyżej 2 tyś. obr. kontrolka gaśnie ,ale to akurat logiczne. Więc jako, że samochód jest w mojej rodzinie od 19 lat i mam do niego wielki sentyment, zdjąłem miskę olejową i myślałem że panewki skończyły już swój żywot ( korbowodowe ) lecz szarpiąc korbą góra dół i przód tył nie wyczuwam żadnych luzów. Ale luz mają ruszając je lewo- prawo, po prostu pływają na wale i teraz czy tak ma być ? Wiem że luz promieniowy jest niedopuszczalny, ale osiowy ? jak to ma wyglądać?
Z racji tego, że miałem już zrzuconą miskę postanowiłem sprawdzić pompę olejową chociaż jej nie podejrzewałem bo z tego co wyczytałem rzadko umierają :grin: ale według sam naprawiam dopuszczalny luz międzyzębny wynosi 0,2mm a mierząc szczelinomierzem wynosi on ok 0,4mm :o pokrywa nie jest praktycznie wgl wytarta ;)
Pomóżcie jak to ma wyglądać z tymi panewkami i czy żeby wymienić pompę oleju muszę zrzucać rozrząd, koło pasowe i dopiero wtedy będę miał dostęp do śrub pompy ?

Zapomniałem też dodać że wymieniłem liczniki na wersję po małym lifcie , oczywiście razem z czujnikiem oleju na zielony, bez tego forum na pewno nie wiedziałbym, że istnieje taka możliwość :)
Przebieg 286 tyś km olej liqui molly 10w40 bez molibdenu i innych dodatków ;) wymieniany 4 tys km temu.


Pozdrawiam i błagam o pomoc :piwo:
Ostatnio zmieniony 06 cze 2016, 15:46 przez motyl1607, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dymek27
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 13 kwie 2016, 20:29
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dymek27 »

Witaj.
Kolego wymieniałem przy moim POLO pompę oleju i mechanik musiał zrzucić rozrząd. W moim przypadku było to konieczne , gdyż mechanik twierdził , że pompa jest zsynchronizowana z rozrządem w 1.4 16v. Widzę , że masz ten sam problem co ja do 2000 obrotów kontrolka świeci, chociaż przez 2 tygodnie po wymianie pompy nie było tego problemu.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”