Polo 6N2, za duże spalanie ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tofel3
Początkujący
Początkujący
Posty: 133
Rejestracja: 07 lip 2013, 8:40
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Polo 6N2, za duże spalanie ?

Post autor: tofel3 »

Cześć.
Sprawa dotyczy Polo 6N2 1.4 MPI 2000r.

Opisze po kolei.
Auto jest w gazie.
Ostatnio zdecydowałem się na wymianę parownika i regulacje. Po wymianie widać różnice.
Ale jest mały problem.

Przed zmianą parownika na baku 33l robiłem ok 330 km, to tak sporo.
Po wymianie parownika na baku zrobiłem 260 km !! o zgrozo

Gazownik twierdzi że wszystko jest jak najbardziej dobrze zrobione i sugeruje sprawdzić jakie jest spalanie na benzynie.

I tu też pytanie do Was, czy może być temu winna zabrudzona przepustnica ? Nigdy jej nie czyściłem ani nie adoptowałem, wydaje mi się że obroty po wrzuceniu na luz dość szybko opadają.

Nie wiem czy to ważne info, z jakiś rok temu wymieniałem cewkę, miała przebicie. Zakupiona BERU.

Czy VAG coś pomoże ? Czy sprawdzenie VAGiem czujników daje nam pewność co do nich ?
http://www.kompozyty-polimerowe.pl Art Composites, Kompozyty Polimerowe, Usługi Szkutnicze
z
zx311
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 29 lis 2015, 15:07
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: zx311 »

Na wynik spalania ma duży wpływ styl jazdy i jakie odcinki pokonujesz jednorazowo.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""zx311""]Na wynik spalania ma duży wpływ styl jazdy i jakie odcinki pokonujesz jednorazowo.[/quote]

Myślę, że po naprawie u gazownika tofel3 nie zmienił diametralnie stylu jazdy. Nie za bardzo znam się na gazie, ale również sugeruję sprawdzenie jak auto zachowuje się na benzynie. Usunąć ewentualne usterki, a potem sprawdzać jak auto zachowuje się na gazie.
Awatar użytkownika
tofel3
Początkujący
Początkujący
Posty: 133
Rejestracja: 07 lip 2013, 8:40
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: tofel3 »

Kolego zgadza się nie zmieniłem stylu jazdy. Dlatego też się pytam o VAG czy to mi pomoże ?
http://www.kompozyty-polimerowe.pl Art Composites, Kompozyty Polimerowe, Usługi Szkutnicze
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Na pewno nie zaszkodzi. Myślę, że będziesz mógł zweryfikować wskazania czujników temperatury. Ale nie orientuję się, czy mają wpływ na pracę instalacji gazowej.
Awatar użytkownika
tomcho666
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 673
Rejestracja: 04 gru 2012, 18:20
Lokalizacja: Warszawa, Ochota/ Uścianek Wielki

Post autor: tomcho666 »

Na Vagu powinno też Ci pokazać ewentualnie sondę lambdę, słyszałem, że na gazie potrafią być z nią problemy jakieś. ;)
Mój szerszeń, powoli się robi. ;)

http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=60460

Ślesin 2016 - III miejsce - Turniej Tenisa Stołowego
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Odstawiam, że masz sekwnecje więc sonda jest emulowana przez emulator lamdby. Sprawdź świece, wyczyścić przepustnice, no i czy masz taki sam parownik jak wcześniej? Dużo zależy też od jakości gazu, od tego jaka jest temperatura otoczenia. Dużo czynników ma wpływ na spalanie lpg. Mi np pali od 7 do 10 l gazu w mieście i to jest w zupełności normalne. Na twoim miejscu oddalbym może samochód do jakiegoś dobrego gazownika i niech zrobi porządną regulację.
Awatar użytkownika
tofel3
Początkujący
Początkujący
Posty: 133
Rejestracja: 07 lip 2013, 8:40
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: tofel3 »

Parownik jest inny.
http://www.kompozyty-polimerowe.pl Art Composites, Kompozyty Polimerowe, Usługi Szkutnicze
Awatar użytkownika
qoocam
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:09
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: qoocam »

Podłączę się do tematu.
Otóż, moje Polo 6n2 1,4 MPI (tylko PB) 2000 r. osiąga właśnie rekordy spalania. O ile jestem w stanie pogodzić się z jego większym pragnieniem wynikającym z krótkich (2-3 km) i nie częstych przelotów... to nie bardzo akceptuję, że pochłania mi bak paliwa na 400 km. Auto jest wykorzystywane sporadycznie na krótkich dystansach. Tak zwana trasa, to dla niego święto.... Moje ostatnie obliczenia wskazują, że 2 pełne zbiorniki wystarczyły mu na niespełna 800 km...
Czy to normalne? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny. Dysponuję okablowaniem, więc mogę pogmerać w VAG. Ewentualnie, gdzie szukać, który blok pomiarowy sprawdzić?
Dodam, że klocki hamulcowe są nowe i nie trą, sprzęgło nowe, olej i płyny wymieniane na bieżąco. W oponach ciśnienie wiatru w normie... :)
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

[quote=""qoocam""]Podłączę się do tematu.
Otóż, moje Polo 6n2 1,4 MPI (tylko PB) 2000 r. osiąga właśnie rekordy spalania. O ile jestem w stanie pogodzić się z jego większym pragnieniem wynikającym z krótkich (2-3 km) i nie częstych przelotów... to nie bardzo akceptuję, że pochłania mi bak paliwa na 400 km. Auto jest wykorzystywane sporadycznie na krótkich dystansach. Tak zwana trasa, to dla niego święto.... Moje ostatnie obliczenia wskazują, że 2 pełne zbiorniki wystarczyły mu na niespełna 800 km...
Czy to normalne? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny. Dysponuję okablowaniem, więc mogę pogmerać w VAG. Ewentualnie, gdzie szukać, który blok pomiarowy sprawdzić?
Dodam, że klocki hamulcowe są nowe i nie trą, sprzęgło nowe, olej i płyny wymieniane na bieżąco. W oponach ciśnienie wiatru w normie... :)[/quote]

Hmm, w polo jest zbiornik okolo 40 litrów jeśli się nie mylę. Czyli reasumując wychodzi okolo 10l/100 km. 2-3 km czyli silnik chodzi na ssaniu i nie jest dogrzany. Według mnie spalanie mieści się w granicach rozsądku. Przyjedź w trasie z 100 km mniej więcej za jednym razem i wtedy zobacz jakie wyjdzie spalanie. Obstawiam w granicach 7 litrów będzie :)
r
riot.sdc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:11

Post autor: riot.sdc »

Ja moim 1.4 na baku robię gdzies 650 km. 80% miasto - 20% trasa.
Mowa o benzynie
Awatar użytkownika
tofel3
Początkujący
Początkujący
Posty: 133
Rejestracja: 07 lip 2013, 8:40
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: tofel3 »

A gdzie w 6N2 znajduje sie czujnik temperatury płynu ?
http://www.kompozyty-polimerowe.pl Art Composites, Kompozyty Polimerowe, Usługi Szkutnicze
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

Widzę, ze nie tylko ja z 1.4 AUD mam ostatnio po tych mrozach takie przygody, że jak zawsze dotychczas palił tak po 8,5 litra po mieście to teraz prawie do 9,7 czy 10 dochodziło. Zatankowałem teraz lepsze paliwo z shella plus nie ma tych hardkorowych mrozów zobaczymy co będzie się działo... bo wydaje mi się właśnie też że może lamda albo czujnik uwalony aczkolwiek na mocy czy dynamice nic nie stracił tak samo nie dławi się czy trzyma obrów...
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""tofel3""]A gdzie w 6N2 znajduje sie czujnik temperatury płynu ?[/quote]

Mniej więcej pod aparatem zapłonowym masz plastikową magistralę wodną/obudowe termostatu i tam stojąc przodem do auta zobaczysz czujnik.
Awatar użytkownika
tofel3
Początkujący
Początkujący
Posty: 133
Rejestracja: 07 lip 2013, 8:40
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: tofel3 »

Zamówiłem już VAG, sprawdzę co się da i zobaczmy bo aż nie chce się wierzyć żeby po wymianie parownika i regulacji było takie spalanie, przed wymianą było również wysokie, nawet w trasie, ale teraz to masakra, a wiadomo jak na benzynie coś jest nie tak to na gazie tym bardziej.
http://www.kompozyty-polimerowe.pl Art Composites, Kompozyty Polimerowe, Usługi Szkutnicze
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”