Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""Marcin86c""]silniki sa takie same... w końcu oba to AEE
inne moga być jedynie łapy, bo classic ma trochę inne podłożnice z tego co wiem[/quote]

No i co z tego, że niby takie same, jak AEE był też w golfie mk3, a do 6n nie podejdzie, bo nie ma jak przykręcić prawej łapy silnika :closedeyes:
Classic ma taką komorę i ułożenie jak golf 3.
Tak więc, trzeba sie upewnić, czy blok ma przygotowane miejsce na przykręcenie łapy.
Awatar użytkownika
Rogal91
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 22 cze 2012, 20:30
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Rogal91 »

Dzięki za odpowiedzi. Pytam bo mam do wyrwania właśnie silnik od classica, praktycznie w idealnym stanie, a sprzedawca zapewnia że wszystko pasuje P&P do 6N. Jednak chcę się upewnić czy faktycznie tak jest? Czy na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę oprócz tej prawej łapy?
Jutro jadę oglądać tą motorownię, rozumiem że konkretnie chodzi o tą górną łapę przy rozrządzie tak? Panowie pomóżcie, czy oprócz tego wszystko podejdzie do 6N, skrzynia, elektryka itp?
d
dziubsky
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 12 sie 2015, 13:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dziubsky »

Witam
A więc mam w 6n2 1.4 8v AUB i niestety już troszkę brakuje mocy. Zastanawiam się nad zmiana na 1.6 16v ARC albo AVY. Pytanie czy ktoś to już robił taki swap. I jakie koszta mniej więcej bedą przy takim przedsięwzięciu.
m
mcz6
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 12 gru 2015, 20:58

Post autor: mcz6 »

Wie ktoś jak to jest z montarem 1.8 ABS z golfa 3 gt mam kompletnego golfa forum przejżałem i dalej nmm nic co trzeba przerobić aby weszło
d
danio040
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 15 cze 2013, 20:52

Post autor: danio040 »

Witam, planuję zrobić SWAP w moim Polo 6n z silnika 1.6 AEE na ABFa, jakie koszty wynosi taki zabieg?

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Duże. Rzeźba z podłużnicami, dodawanie mocowań itd.
Polo ma inną komorę silnika niż ibiza, więc wrzucenie ABF'a który wydawałby się być plug&play jest rzeźbą jak przy 1.8t.
W dodatku bez modyfikacji silnika przyrosty nie są potężne.
d
danio040
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 15 cze 2013, 20:52

Post autor: danio040 »

Rozumiem, a co powiesz o 1.4 16V? Będzie tutaj P&P i w jakich kosztach mniej więcej to wyjdzie?

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
cormax666
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 14 lis 2013, 8:20

Post autor: cormax666 »

o jakim kodzie chcesz montować jednostkę ? mam kompletne instalacje elektryczne, z komputerami kluczykami, no wszystko, do swapa, nawet czarne kable masowe z klemą do silników ABF, AGG, AKL, AKQ
x
xiontz
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:20

Post autor: xiontz »

Jak sie zagrzeje to spada mi ciśnienie oleju, obstawiam ze zdychają mi hydroregulatory(szklanki) jak policzę ile kosztuje calosciowy remont to taniej silnik kupie.

W tym momencie mam zalozony silnik AKU czy muszę zapakować slupek dokladnie od aku czy podejdzie inny bez szwanku na komputrze itp?
W
Wezyr
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2013, 1:00

Post autor: Wezyr »

Witam wszystkich swapowiczòw :mrgreen:

Zacznę od tego, że zanim do Was trafiłem zapoznałem się z kilkoma innymi stronkami zarówno polskimi jak i zagranicznymi oraz pozwoliłem sobie przeczytać wszystkie posty w tym temacie i jednak dalej nie wiem wszystkiego czego bym chciał.
Mianowicie interesuje mnie swap na 1.9 tdi, dużo trzeba rzeźby ? Nie no taki tam żarcik :mrgreen:
A na poważnie mam polo 6n 1.9d aef rok 1998, samochód ma u mnie dożywocie bo sprzedając go dostane ze 2tys zł, a na przestrzeni lat trochę kasy wsadziłem i nie jest to jedyne auto którym dysponuje. Jak na razie jakoś jeździ ale powoli zaczynają się przygody silnikowe, w związku z czym, oraz w ramach tzw. projektu hobbystycznego moje nieliczne szare komórki zaczął wypełniać SWAP
Ze zdobytej wiedzy wiem, iż najłatwiej i najtaniej jest przeszczepiać silniki, które występują w 6n i wg mnie całkiem spoko był by ten z gti ( nie pamiętam oznaczenia ) i w tym miejscu mam kilka pytań:

- czy wklepanie silnika z gti do mojego diesla różni się czymś od wklepania go powiedzmy do 1.6 czy 1.4 benzyny ? Czy skrzynia i silnik są plug and play o to mi głównie chodzi.

-czy jakieś graty mogły by zostac? Wiem, że całe ecu, instalacja, skrzynia przeguby itp muszą być przeszczepione ale np. chłodnica :mrgreen:

-czy silniki z aut typu lupo, arosa, polo6n2 są identyczne jak silniki gti z 6n?

I w sumie to by było na tyle :mrgreen:
Wszystkim z góry dzięki za wypowiedzi i serdecznie pozdrawiam.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Wezyr
Zmiana silnika z diesla na benzynę to zawsze więcej roboty niż z benzyny na benzynę. Pompa paliwa, polecabym wymiane przewodow paliwowych, do tego tez dojdzie licznik (w dieslu jest inaczej wyslakowany obrotomierz).

Zostac moze:
Pompa hamulcowa z serwem
Alternator, pompa wspomagania, klima (jezeli jest)
Silniki z Lupo/Arosy technicznie powinny pasowac, sposob mocowania ich tam jest identyczny jak w Polo, aczkolwiek musisz uwazac na to, jaki to bedzie silnik. Silniki w Lupo GTI mialy elektroniczne przepustnice, wiec do wymiany takze pedaly.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
m
marrkus85
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2016, 19:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: marrkus85 »

Witam. Jakim innym serduszkiem mogę zastąpić obecny silnik. Moja polka to 6n2 1.4 AUD 2001r. W sobotę padł mi silnik. Głowica i wałek są przytarte. Dołu jeszcze nie sprawdzałem ale panewki też raczej mogą być padnięte. Znajomy mechanior doradził wymianę silnika, jak pokazałem mu pokrywę zaworów. Takiego samego 1,4 AUD nie chce ponownie wkładać, gdyż naczytałem się o nim tutaj na forum, o jego wadach fabrycznych. Nie chcę też rzeźbić, najlepiej jakby było P&P bez jakiegoś wielkiego dłubania, przeróbek i walizki kasy. Myślałem nad 1,6 AEE. Pasowałby do mojej polki? Jak nie ten to jaki silnik tam mogę włożyć? Co ze skrzynią, wiązką i ECU? Co z pedałem gazu na sensor i na lince?
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Z tego co mi pisałeś w mailu masz parę wątpliwości, z czego najważniejsza jest łapa silnika.

Na tyle na ile udało mi się dowiedzieć, pod osłoną rozrządu w silnikach z seatów itd są otwory montażowe do założenia łapy takiej jak od polo, tą informację znalazłem wielokrotnie na różnych forach, z czego informacją przeczącą czemuś takiemu tylko raz, na tym forum, w wykonaniu jednej z najmniej poważanych osób jakich wypowiedzi przyszło mi przeczytać.
Wtedy oprócz przykręcenia łapy, trzeba też zmienić osłonę rozrządu.

Kolejna sprawa to wiązka elektryczna. Nie wiem jak wygląda ona w 6N2, ja wiem że mogłem zostawić sobie moją od AEX'a gdy wrzucałem AEE. Zmieniłem tylko ECU żeby mieć pełną moc i normalne spalanie. Po czym vagiem zaadaptowałem sobie immoblizer, wystarczył najtańszy kabel z allegro i oprogramowanie z płytki.

Pedał gazu mam na lince, nie wiem czy w AEE występowały inne.

Co do skrzyni - też nie jestem w stanie się wypowiedzieć. 6N2 to dla mnie zagadki.
m
marrkus85
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2016, 19:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: marrkus85 »

[quote=""Winiacz""]Z tego co mi pisałeś w mailu masz parę wątpliwości, z czego najważniejsza jest łapa silnika.[/quote]
Dzięki za odpowiedź masz u mnie piwko :)
Im więcej czytam tym więcej nasuwa się wątpliwości.
Zleży mi na tym silniku bo ma go dobry znajomek i za 500 z osprzętem byłby mój, tylko oddałbym swój zatarty AUD. W dodatku seat dawca stoi na podwórku.
Myślałem, że mocowanie łapy to odlew razem z blokiem silnika. Zostaje tylko zajrzeć/zdjąć całą pokrywę rozrządu i zobaczyć. Jak dzwoniłem do kolegi to mówił, że są widoczne miejsca, ale nie ma nagwintowanych otworów. Teoretycznie można je wywiercić i nagwintować, ale można też przewiercić niechcący blok.
Z tego co wyczytałem to w moim AUD przepustnicę otwiera sensor. Więc musiałbym razem z ECU przełożyć pedał gazu z linką?
Ciekawe co z wiązką.
Czy po numerach skrzyni dojdziemy czy pasuje do AEE? Chociaż w sumie skrzynie mogę wziąć razem z silnikiem i oddać swoją.

W sobotę może z polki wyciągnę silnik, ale wcześniej odkręcę miskę i sprawdzę co z panewkami.
Najprościej by było wsadzić taki sam silnik. Ale mimo wszystko, paradoksalnie, że jest to amelinowa padaka to kosztuje dwa razy tyle co starsze na żeliwnym bloku.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""Winiacz""]Pedał gazu mam na lince, nie wiem czy w AEE występowały inne.[/quote]
Niet. AEE nie występował w 6N2, a w 6N wszystkie przepustnice były na linkę.

[quote=""Winiacz""]Co do skrzyni - też nie jestem w stanie się wypowiedzieć. 6N2 to dla mnie zagadki.[/quote]
Generalnie rzecz biorąc, ze skrzynią nie powinno być problemów. AUS to konstrukcyjnie to samo, co APQ na przykład, więc wydaje mi się, że i skrzynia powinna pasować, skoro z AEX do AEE pasuje. Głowy sobie jednak uciąć za tę informację nie dam.

[quote=""marrkus85""]Z tego co wyczytałem to w moim AUD przepustnicę otwiera sensor. Więc musiałbym razem z ECU przełożyć pedał gazu z linką?[/quote]
Tak jest.

[quote=""marrkus85""]Ciekawe co z wiązką.[/quote]
Tutaj pytanie brzmi, z jakiego rocznika jest tam ten AEE. Nie jestem w 100% pewny, aczkolwiek zdaje mi się, że wiązka na przykład z poliftowego 6N powinna ogarniać 6N2.

[quote=""marrkus85""]Czy po numerach skrzyni dojdziemy czy pasuje do AEE? Chociaż w sumie skrzynie mogę wziąć razem z silnikiem i oddać swoją.
[/quote]
Jeżeli masz opcję żeby zrobić przymiarkę, to spróbuj. Jeżeli nie, to tak jak pisałem, według mnie pasować powinna, acz 100% gwarancji nie dam.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”