[1.4 TDI ATL] BIPy mocno ujemne, trzęsienie.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
trepek
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 gru 2015, 12:41

[1.4 TDI ATL] BIPy mocno ujemne, trzęsienie.

Post autor: trepek »

Witajcie.

Posiadam Audi A2 z silnikiem 1.4 TDI o mocy 90KM i oznaczeniu ATL. Mam następujące dwa zmartwienia:

Wczoraj w swoim samochodzie, po odpaleniu (stał przez kilka dni) zaobserwowałem dwie rzeczy:
- kilkanaście secund po odpalniu silnik zaczął się bardzo trząść i słychać było dudnienia (korekcje na pompkach zaczynały świrować i dobijaly do +/- 3.0), po wciśnięciu sprzęgła dudnienie momentalnie ustało a korekcje po paru sekundach się ustabilizowały (zmalały o rząd wielkości), czy świadczy to o końcu dwumasy?
- walczę z niskimi BIPami na pompkach (po -50 na każdej), po odpaleniu na każdej pompce BIPy wynoszą 0, później na trzeciej pompe BIPy szybko spadają do okolic -50, jak spadną na trzeciej to zaczynają spadać na drugiej pompce, jak spadną na drugiej to zaczynają spadać na pierwszej, co to za czary?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Takie jaja powoduje brak paliwa do pompek trzeba by sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompa tandem. Jest tam zaślepka ,która się wykręca i skręca manometr. Na wolnych obrotach ciśnienie minimum 2 bary przy 2000 RPM ok 8 bar i tak do końca. Możliwe też że takie jaja są przez wadliwe uszczelnienia pompek. Ją wpierw zrobilbym test manometrem.
Pompa w baku działa?
Lenistwo drogą do postępu
t
trepek
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 gru 2015, 12:41

Post autor: trepek »

Z tego co wiem to A2 nie ma pompy paliwa w baku a tandempompa jest taka sama jak w mocniejszych wersjach 1.9 TDI.

Zaraz po nowym roku planuję wybrać się na wymianę uszczelnień pompowtryskiwaczy oraz, jak się uda, sprawdzenie ciśnienia tandempompy.

I teraz pytanie - jak ciśnienie paliwa na tandempompie jest za niskie a wycieków na zewnątrz nie widać, można to jakoś skorygować? Czy trzeba pompę wymieniać?
Jeśli wymieniać to gdzie kupić dobrą (na kilka lat)?

I ostatnie pytanie - czy ktoś w Krakowie badź w okolicach wymieniłby uszczelnienia PD, ustawił jest odpowiednio, sprawdził ciśnienia na tandempompie oraz przejrzał wałek?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”