[6n] Problem Spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
krystian3738
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2015, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

[6n] Problem Spalanie

Post autor: krystian3738 »

Witam .
A więc przedtem miałem 1,4 8v 44kw i paliło mi o wiele mniej bo w granicach 6/7 w mieście , a po zmianie silnika bo tamten wyzionął ducha , a teraz moje obecne 1,6 55 kw pali w uj.. bo za 50 dyszek robię 100 kilometrów. Głowica jest z 1,4 a blok z 1,6 , kolektor ten plastikowy ( pełen wtrysk ). Błagam o jakieś sugestie co jest nie tak bo ja już nie mam siły ręce opadają
:sonda nowa
:wydech nowy
: filtry nowe oba
: nawet pompka nowa

1.Czy ta blacha na kolektorze wydechowym możne wpłynąć na spalanie aż tak ?
2.I czy delikatny brak zbieżności ?

Przepraszam jeśli umieściłem temat w złym dziale ale jestem nowy i jeśli do tego doszło proszę o przeniesienie
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Może czyszczenie i adaptacja przepustnicy ?
Nie jest trochę zmulony ? No i ta głowica powinna jednak być od AEE..
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Głowica z 1.4 na bloku 1.6?
Toś popłynął, kanały dolotowe są mniejsze w 1.4 (zarówno w głowicy jak i kolektorze), w dodatku osprzęt w 1.6 jest od Marelli, a w 1.4 od Boscha. Mieszanie tego wszystkiego nie działa dobrze.

Na jakim komputerze to postawiłeś?
Sonda lambda sprawna?

Ja takie spalanie to mam w 1.6 jak go trzymam praktycznie ciągle powyżej 4 tysięcy obrotów (skrzynia 1.0, w trasie jest masakryczna, za to przyspieszenia są cudowne)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

robisz sobie taki miszmasz z byle czego co pod ręką, a potem się dziwisz że dużo pali albo nie jedzie... naprawiać tez pewnie nikt tego nie chce, bo nie ma jak gdy komp świruje od tego co dostaje z czujników
k
krystian3738
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2015, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krystian3738 »

soda nowa , kolektor ssący od 1,4 dlatego bo wielo punkt w 1,6 org był jedno punktowy . Miedzy głowicą 1.6 a 1,4 w wielkości kanałów dolotowych jest różnica może 1mm. I tak naprawdę to nie jest misz masz bo został zmieniony tylko blok od 1,6 głowica jest 1,4 i kolektory tez . A i nie muli .
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Pomiędzy AEX a AEE jest 5mm różnicy na każdy kanał.
Swapowałem 1.4 na 1.6, i porównałem pod wieloma względami oba w kwestii zamienności części.
Wymienny jest osprzęt pokroju alternator/pompa wspomy, puszki filtra powietrza, filtry oleju, magistrala wodna, i wiązka silnika w sensie kable/wtyczki. Kolektor wydechowy od 1.6 można założyć do 1.4, ale w drugą stronę nie powinno się tego robić. Dolotowe są podobne, ale tak naprawdę zupełnie różne. Zarówno średnice, jak i pozycja wtryskiwaczy (same wtryski też się różnią).

Z ciekawości, na jakim pasku rozrządu składałeś to wszystko? Od 1.4 czy 1.6?
k
krystian3738
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2015, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krystian3738 »

Kurde. Dobrze gadasz tylko teraz tak głowica jest 1,4. I kolektory tez od 1,4 czyli wielkość kanałów jest taka sama. I to raczej nie powinno robić mu różnicy. Składalem na pasku od 1,4 bo zakupiony silnik 1,6 nie miał wspomagania i przełożyłem z 1,4.
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Ale blok od 1.6 jest większy mimo wszystko, ma większe kanały wodne i średnice będą w środku większe, po prostu spierdzieliłeś tą głowicą od 1.4 i nie masz co się dziwić teraz, że spalanie skoczyło.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Zawsze myślałem że to że 1.6 jest wyższy wynikało z bloku a nie głowicy, stąd też 1.6 ma dłuższy pasek rozrządu. normalnie się to naciągnęło?
m
milky
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2012, 11:45

Post autor: milky »

Odnośnie sondy... @Winiacz jak można sprawdzić jej sprawność? Z tego co mi się udało wyczytać (np tu https://sites.google.com/site/ipartsspz ... ondylambda) objawami jest nierówna praca silnika, albo podwyższone spalanie. U mnie co prawda silnik chodzi nierówno ale spalanie jest raczej w normie, mechanik stwierdził że lambda jest do wymiany ale chciałbym mieć 100% pewności, można to jakoś sprawdzić?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

k
k_jakub
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 28 kwie 2014, 12:17

Post autor: k_jakub »

Witaj, spalanie masz podwyższone ze względu na niedopasowanie komputera do silnika, tzn. jeśli zostawiłeś komputer od silnika 1.4 to to on przelicza na pojemność skokową 1.4 i wie ile ma dawkować paliwa do tej pojemności, a jeśli zasysa więcej powietrza to sonda lambda reguluje to żeby więcej paliwa było wtryskiwane aby współczynnik lambda oscylował w okolicach 1. Aby spalanie powróciło do w miarę realnych wartości należy wymienić komputer od silnika 1.6 oraz wtryski i kolektor od silnika 1.6. reszta jest zamienna.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”