[6N2] Problem przy odpalaniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Marqess87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:16
Lokalizacja: Wielkopolska

[6N2] Problem przy odpalaniu

Post autor: Marqess87 »

Witam. Pojawił mi się pewien kłopot (tak nagle) przy odpalaniu,Polo 1.9 SDI,68 KM,AQM,gdy silnik zapali zaraz po tym dwa razy pod rząd w szybkim tempie podniosą się i spadną obroty,silnik potem pracuje równo bez wahań,co jeszcze przy tym zauważyłem że przed zapaleniem znacznie dłużej świeci kontrolka od grzania świec,zawsze były to 2-3 sekundy a teraz 7-8. Co to może być? Proszę o info. Pozdrawiam
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Hmm jak wiesz diesel ma świece żarowe i musi je wstępnie rozgrzać. Jest tez chłodniej i zwyczajnie potrzebuje więcej czasu aby się zagrzały. Co do wahań, nie jestem pewien ale być może to głupota typu filtr paliwa ? Kiedy ostatnio był wymieniany ? Filtr przepuszcza może większą dawkę paliwa i stąd skok obrotów bo mieszanka zbyt bogata.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

SDI ma już komputer sterujący więc nie zaszkodzi odczytać błędów
Awatar użytkownika
Marqess87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:16
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Marqess87 »

Co do grzania świec - on tak robi nawet jak jest ciepły,po przejechaniu 20 km - wyłączam silnik,odpalam i tak się dzieje. Co ciekawe dziś rano przy pierwszym uruchomieniu nic takiego nie miało miejsca,na zimnym zapalił normalnie,bez tych wyskoków obrotów. Poobserwuję jeszcze któryś dzień,jak nie ustąpi to przejadę się na komputer. A filtr paliwa w sumie też mogę wymienić bo auto mam dopiero 3 tygodnie.
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Jeszcze jeden pomysł mi przyszedł do głowy ale nie wiem czy to występuje też w sdi.. Mianowicie aparat zapłonowy i i jego kąt wyprzedzania zapłonu. Być może źle jest ustawiony i zapłon za wcześnie wchodzi i stąd zbyt szybkie obroty.. Na komputer nie zaszkodzi, albo kupujesz kabelek za 20 zł albo jedziesz do warsztatu i za 30-50 powinni podpiąć skasować błędy (najpierw je spisz dla nas) i sprawdzić czy zniknęły na dobre.

edit: otwórz maskę, sprawdź wszystkie złącza przewodów WN czy nie są uszkodzone i podociskaj je dobrze. Sprawdź, może ktoś zrobił manualne ssanie gdzieś.. No jak masz 3 tygodnie auto to niewiele o nim wiesz nie znam się na dieslach bardzo ale to, że tak długo grzeją może oznaczać, że są zalane albo już po prostu wypalone ?

Najlepiej napisz co było już w aucie robione od zakupu. i Sprawdź błędy to już podstawa.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote="Jacob"]edit: otwórz maskę, sprawdź wszystkie złącza przewodów WN czy nie są uszkodzone i podociskaj je dobrze.[/quote]
sorki za ot ale tutaj pojechałeś po bandzie :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

haha, przewody WN w dieslu ? XD jedz na komputer i z czytaj błędy ;)
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Hah o :D Dobra cicho :D Ale staram się pomóc, a wy tylko się śmiejecie zamiast coś doradzić ;)
Pomogłem ? Kliknij pomógł
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”