[6n2] polo3 1.4tdi chce kupic

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pawel22
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2009, 10:47

[6n2] polo3 1.4tdi chce kupic

Post autor: pawel22 »

Chce kopić polo 3 przejściówkę z silnikiem 14tdi na co uważać przy oględzinach żeby nie żałować jakie są charakterystyczne usterki dla tego modelu? Nigdy nie miałem diesla obecnie jeżdżę seicento Sportingiem (1998r) kupionym w marcu tego roku ale te auto to porażka dlatego chce zmienić. W pracy czasami jeżdżę skoda fabia 14tdi z 2006r i jest super dlatego wybrałem tego Volkswagena. Dodam ze samochód będzie brany na kredyt dlatego nie chce kupić wraka w którym będzie trzeba wszystko robić np turbinę silnik czy skrzynie biegów. wiadomo nowy używany samochód to trzeba wymienić to i owo ale nie przesadzajmy tak jak przy moim obecnym aucie.
m
misza82
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 2009, 7:39

Post autor: misza82 »

Witam
W pierwszej kolejności polecam zwrócić uwagę na skrzynię biegów. To dość słaby punkt tego modelu. Sprawdź (oczywiście podczas jazdy) czy nie ma problemów z przerzucaniem biegów zarówno w górę jak i w dól.
Poza tym polecam wjechać na kanał lub podnośnik, zdjęcie dolnej pokrywy silnika i dokładne oględziny silnika a w szczególności turbiny w poszukiwaniu ewentualnych wycieków oleju.
Polecam tez podłączenie się poprzez złącze diagnostyczne i sprawdzenie między innymi stanu ciśnienia na cylindrach.
Poza tym autko petarda!
Pozdr
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Jako, że mam zamiar zamienić obecne polo na polo z silnikiem Diesela, czy jest jakiś sposób sprawdzenia pompowtryskiwaczy aby po kupnie nie wymieniać ich, bo cena jednej sztuki jest porażająca :o
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
m
monki23
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 23 gru 2008, 19:22
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: monki23 »

Witam tak jak kolega mówił sprawdzić sprzęgło i pod kompa podpiąć ale sam kupiłem polo tdi i turbina była lekko spocona potem pojeżdziłem troszkę po mechanikach i znajomy mi powiedział że teraz co drugi tdi ma spoconą turbine ale jak wymieniam olej zawsze wiem ile wleje czyli na max na bagnecie i po roku lub 13 tyś km zawsze dochodzi do połowy wskaźnika czyli miedzy max a min :)
pozdrawiam życze udanego zakupu
Awatar użytkownika
noki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 11 kwie 2009, 15:03

Post autor: noki »

ja kupiłem swijego TDI akurat w Austri ale warto było 1,4 TDI silniczek w nim był zmieniany na nowsza wersje bo autko 2000 rok a silnik 2002 ale śmiga tak jak koledzy mówia najważniejsze jest by sprawdzić skrzynie a silnik hmm... jest fajna metoda a mianowicie musisz szukac serwisu który ma dymomierz i wtedy jeszcze osoby która zna sie na czytaniu wyników oczywiscie uczciwa i wtedy oceni Ci stan pompowtrysków jak ja to mówie po kolorze dymu :) :grin: w serwisach robia jeszcze diagnostyke zurzycia pompowtryskiwaczy powiem tak warto to zrobić chyba że masz 2200 za sztuke na wydanie przy oddaniu starego lub 3100 jezeli nie oddajesz starego pompowtrysku takie ceny w ASO są wiem bo sprawdzłem z tydzień temu :grin: :grin: wiec lepiej sprawdz dobrze dodatkowo obejrzyj chłodnice bo jak uszkodzona to nowa 1500zł w ASO jeszcze obejrzyj waku pompe bo też 1600zł czy nie cieknie i czy krociec do którego dochodzi wąż z serwa czy nie jest luźny, mozna jeszcze wziążc wezyk przezroczysty i wstawić do waku pompy i sprawdzic czy układ paliwowy jest szczelny ale to juz pierdoła :-D a dalej sprawdzasz co zawsze woda w bagażniku wydech, wiadom ze autko kilku letnie swoje przezywa ja po roku jezdzenia zrobiłem 100tysiecy swoim wiec nie wież w licznik kilometrów moj brat robił rocznie z 40-60 tysiecy jak jeździl tak normalnie sobie najważniejsza skrzynka i silnik no i turbinka by chodziła to łatwo wyczuc jak nie miałeś nigdy auta z turbina to poprostu wsiadasz i jak wciska cie w siedzenie to ok przy moim TDI tak było inadal jest a jak mułek jest to turbo walnięte a potwierdza to wycieki przy nim z egra zawsze cieknie wiec trzeba go przeczyścić raz na jakiś czas nie wiem co ci podpowiedzieć popatrz na tarcze hamulcowe czy są jeszcze bierzniki czy równe na prostej trasie weź ostro zachamuj i bedziesz wiedział czy hamulce działają, na prostej puśc kierownice przy 50 km i sprawdź jak mocno znosi autko :-D ale to już pierdoły i tak przy kupnie auta zapomnisz jak Ci sie spodoba ale tyle mogłem podpowiedziec nie wiem ile Ci pomogłem ale ja tak robiłem i narazie sie ciesze z mojego rzuczka :) :beach:

-- Śro Gru 09, 2009 5:25 pm --
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""ZbysheK""]czy jest jakiś sposób sprawdzenia pompowtryskiwaczy aby po kupnie nie wymieniać ich[/quote]Stan pompek można sprawdzić VAGiem w bloku pomiarowym silnika 023. Spece twierdzą, że dobre wartości zamykają się w przedziale -30 do +30. jeżeli wartość osiągnie 128, wówczas wywali błąd i wtedy wiadomo, że pompka jest do wymiany. Odczyt wykonujemy na biegu jałowym, czyli wolnych obrotach.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”