Posiadam 2x polo 86c 1991 rok silnik 1.3 CAT 55km.
Jedna z polówek jest dawcą dla drugiej, która mam zamiar powoli doprowadzić do czasów swojej świetności. Ale do rzeczy :
W polówce którą ,,robię" jest skrzynia 4 biegowa, a w tej drugiej ,,dawcy" jest 5- biegowa. Rzecz jasna chcę przełożyć 5 biegową do ,,nowej" połówki. Problem w tym że chyba powoli mi się kończy tam 2 bieg, gdyż już dosyć często przy zbijaniu biegu z 3 na 2 zgrzyta strasznie w skrzyni, zgrzyta również, ale tylko nieraz bieg wsteczny, jednak na tyle rzadko się używa wstecznego i do tego jak dwa razy wysprzęgle zazwyczaj wchodzi elegancko, więc wstecznym się nie przyjmuję kompletnie...
PYTANIE : czy będzie pasował bieg ze skrzyni 4-biegowej do 5-biegowej ?? Czy jest możliwość wymienienia tylko 2-go biegu ??
i pytanie w ,,drugą stronę" czy do skrzyni 4-ro biegowej jest możliwość dołożenia tylko 5 biegu z tej drugiej skrzyni ??
Proszę o pomoc, bo jutro chciałbym sie zabrać za rozbieranie skrzyń...
teoretycznie zębatka może pasować, ale nie jest powiedziane że przełożenia będą dobrze dobrane...trzeba by porównać je dla obu skrzyń
poza tym jeśli 2 ci zgrzyta to zapewne winny jest synchronizator, więc wymiana na nowy by mogła załatwić sprawę
drugim powodem może być sam wybierak lub drążek (luzy na łącznikach) a nie skrzynia skoro i wsteczny nie wchodzi czasami
do skrzyni 4b. nie dołożysz 5 bo obudowa jest inna (przekładając skrzynię 5b. musisz zrobić to wraz z jej łapa która jest inna niż w 4b)
Da się przełożyć całą skrzynię 5b do auta które oryginalnie miało 4b, i to nawet bez większych problemów. Sam lewarek chyba jest taki sam, podobnie jak te łączniki, więc tutaj ograniczenia nie ma. Jedyny problem, jaki możesz napotkać, to stabilizator przedniej osi, było co najmniej 3 rodzaje stabilizatora, główne rozróżnienie, to stab do skrzyni czwórki i stab do skrzyni piątki. Zakładając skrzynię piątkę, do auta z czwórką, musisz zwrócić uwagę na staba, bo jeśli będzie on od skrzyni 4b, to jedno o drugie będzie ocierać. W efekcie, można przetrzeć osłonępiątego biegu i wyleje się olej. Niemniej jednak, w moim poprzednim coupe, 1987, hz z czwórką był oryginalnie stab pod skrzynię piątkę. Poza tym, nie wiem jak z łapami samej skrzyni, ale powinny być chyba takie same.
[quote=""szczupaczek23""]Czyli w ogóle nie mogę przełożyć skrzyni 5b do polo ze skrzynia 4b ?? Trzeba coś przerabiać ??[/quote]
nie wiem gdzie to wyczytałeś.... czytaj ze zrozumieniem co jest napisane
potrzebujesz:
- skrzyni 5b z 86c albo 86c2f
- łapę skrzyni 5b (jest inna niż w 4b z e względu na to że obudowy się trochę różnią)
- stabilizatora z auta które miało skrzynie 5b (inaczej gięty niż ten w 4b)
i tyle
nic więcej nie potrzeba
Witam
Wtrącę się trochę co do stabilizatora. W mojej "Polinie" fabrycznie był silnik 1.0 i skrzynia 4b. teraz wkładałem G40 i skrzynie 5b. Stabilizator pasuje i nic nigdzie nie chaczy.
Więc !!!
[quote=""Tomm""]Stabilizator pasuje i nic nigdzie nie chaczy.
Więc !!![/quote]
problem występował przy autach obniżonych więc jeśli masz zawieszenie seryjne to może nie być tego problemu
drugie rozwiązanie jest takie że masz już stabilizator od 5b skrzyni, bo ktos kiedyś go wymieniał, albo zmienił skrzynie z 5 na 4
Marcin, niekoniecznie. Moja ś.p. kupejka mimo hazetki zamontowanej i skrzyni 4b miała staba pasującego do skrzyni 5b. Jeżdzi on teraz zresztą w moim Derby.