[9N3] kontrolka wspomagania.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

[9N3] kontrolka wspomagania.

Post autor: Polo_24 »

Podczas jazdy kilka razy zaświeciła sie kontrolka wspomagania i jednocześnie wyłączyły się zegary (obrotomierz i prędkosciomierz), wystarczyło wyłączyć silnik i wszystko wróciło do normy. Od wczoraj usterka pojawia sie częściej, jak może być przyczyna, układ wspomagania działa kierownica kręci się lekko :) .

Jestem w trakcie zakupu VAG 506, także na teraz nie mam mozliwości sprawdzenia testerem.
Dziękuję i pozdrawiam.
w
walec
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 cze 2012, 22:20

Post autor: walec »

Podpinam się, mam identyczny problem.
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

[quote="walec"]Podpinam się, mam identyczny problem.[/quote]
W jakim modelu, skoro nie masz Polo?.
Dziękuję i pozdrawiam.
w
walec
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 cze 2012, 22:20

Post autor: walec »

9n3 2006r 1.8t gti
Dodam, że wygląda to jakby przez ułamek sekundy nie było pradu w samochodzie ( przygasają światła, mruga radio + climatronic, wywala błąd wspomagania oraz esp abs i mruga ręczny ). Problem nasila się podczas gwałtownego przyspieszania. Wydaje mi się, że może to być brak masy na silniku ale jak to sprawdzic?
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

9n3 2006r 1.8t gti
Wpisz w profil, nastepnym razem bedzie łatwiej :) .
Dodam, że wygląda to jakby przez ułamek sekundy nie było pradu w samochodzie ( przygasają światła, mruga radio + climatronic, wywala błąd wspomagania oraz esp abs i mruga ręczny ). Problem nasila się podczas gwałtownego przyspieszania.
U mnie podczas normalnej miejskiej jazdy. Wystarczyło wyłączyc silnik, włączyc ponownie i było ok.... do kolejnego razu.
Od kilku dni nie jeżdżę, mam check silnika na stałe, próbuję zdiagnozować ;) .
Dziękuję i pozdrawiam.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

weź miernik i sprawdź ładowanie na akumulatorze na wolnych obrotach i prze wciśnięciu gwałtownym gazu
może być tak że masz już zużyty pasek alternatora; wciskasz mocniej pedał gazu, pasek się ślizga i tracisz ładowanie
jeżeli to jest powodem to masz dwa wyjścia:
- naciągnięcie
- wymiana
jest teraz gorąco, pasek jest gumowy więc jest bardziej elastyczny

wyłączenie silnika powoduje skasowanie takich chwilowych błędów zapewne


poza tym jedź gdzieś sprawdzić błędy sterownika
w
walec
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 cze 2012, 22:20

Post autor: walec »

Problemem był brak masy "na akumulatorze". Wymieniłem ten przewód idący od klemy do nadwozia i wszystkie problemy znikły.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”