[9N] Autem trzęsie, traci moc, żółta kontrolka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

[9N] Autem trzęsie, traci moc, żółta kontrolka

Post autor: Izabelka »

Witam,

Przy odpalaniu auta odczuwam wstrząsy tak jakby nim szarpało, natomiast podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika i auto nagle straciło moc, tak jakby miało zgasnąć lecz zaraz wszystko wróciło do normy i jechałam bez problemów. Proszę o radę, na co zwrócić uwagę, co sprawdzić, gdzie się udać?

Polo 1.2 12V 2003r 180000tysiecy benzyna hatchback
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Najlepiej udać się na diagnostykę komputerową, sprawdzą czy są jakieś kody błędów i powiedzą co ewentualnie jest do wymiany. Jest wyskoczyła ta kontrolka tj. check engine to jakieś błędy na pewno są. Utrata mocy była spowodowana jakimś błędem, który wychwycił komputer i wprowadził auto w tryb awaryjny. Co do tego powrotu mocy to pewnie coś wróciło na swoje miejsce. Radziłbym ponieść maskę i sprawdzić przewody zapłonowe, może jeden przewód jest luźny i nie łączy poprawnie i przy jakichś wybojach mogło przestać przewodzić i samochód zaczął chodzić na chwile bez jednego cylindra. Tak więc sprawdzić czy przewody są całe i czy nie pospadałby z kopułki i cewki, docisnąć je odpalić przejechać się i sprawdzić.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Byłam u Pana mechanika z autem-podłączył komputer 'sprawdził' i faktycznie wyskoczyło kilka błędów, następnie skasował je i poinformował abym pojeździła kilka dni i wróciła sprawdzić raz jeszcze. Udało mi się zrobić zdjęcie,nie potrafię wstawić zdjęcia w poście więc postanowiłam je wypisać,nóż widelec udzielicie kilka cennych wskazówek ;)

1) kod błędu 16514 PO130 Bank1-Sondal Błąd w obwodzie elektrycznym
2) kod błędu 16804 PO420 Bank1,System katalizatora. Zbyt niska wydajność
3) kod błędu 16517 PO133 Bank1-Sonda1 Zbyt słaby sygnał
4) kod błędu 17978 P1570 Zablokowana jednostka sterująca silnika
5) kod błędu 16587 PO203 Wtryskiwacz, cylinder 3-N32 Błąd w obwodzie elektrycznym
6) kod błędu 16687 PO303 Cyl.3 Rozpoznano wypadanie zapłonu

Proszę o fachową radę! Ps: Jacob dziękuję! :)
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Witam,na tyle ile mogę postaram się pomóc;
1-sonda katalizatora nr 1,problem,jak dla mnie do wymiany.
2-drugi błąd narazie bym pominą,zlikwidować ten 1-szy
3-trzeci błąd raczej powiązany z 1-szym
4- zablokowany komputer-problem z komunikacją kluczyka z immo,skasować i zobaczyć czy wróci
5,6- błędy ze sobą powiązane,prawdopodobnie siada cewka na tym cylindrze więc raczej do wymiany,chyba że świece mają przejechane nie wiadomo ile,to pierw je wymienić.
Pozdro :D
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Bez wizyty u dobrego mechanika się nie obejdzie, bo ewidentnie jak kolega wyżej napisał błędy 1-3 są powiązane.
Błąd 3 może być spowodowany zaśniedziałymi stykami, więc bardzo możliwe że oczyszczenie i skasowanie błędów rozwiąże problem.
Trochę do poczytania:
1- http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 130/000304
2- http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 420/001056
3- ... nie opisane
4- http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 570/005488
5- ... nie opisane
6- http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 303/000771

PS dobrego czyli takiego który nie palie "tu trzeba wszystko wymienić, a najlepiej cały silnik, to się nie opłaca"
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Marcin86c, Danielzy Wielkie dzięki ! :) Jutro jestem umówiona z mechanikiem, sprawdzimy raz jeszcze błędy. To co udało mi się wywnioskować,jeżeli błędy się powtórzą to wymiana sondy lambda, sprawdzenie świec (podejrzewam że również wymiana-ponieważ jeżdżę tym autem już 3 rok i nie były one wymieniane), jeżeli będzie konieczna wymiana świec a to nie pomoże to wymiana cewki. Czy to dobry krok w przód? Proszę również o ewentualny kosztorys ile za co powinnam zapłacić :)
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Może taka kolejność będzie najlepsza;
-Świece wymiana (oczywiście na markowe typu Bosch,NGK itp.)
-jeśli zapłon dalej będzie wypadał to wymiana cewki (również markowa),ale narazie tylko na tym cylindrze na którym wypada zapłon.
- jeśli dalej będą błędy od sondy lambda,to tylko wymiana na markową i nową (żadnych używek)

Koszty to ok;
-Świece kilkadziesiąt złotych (50-60)
-sonda lambda ok 250 zł
-cewka ok 140-150 zł
Pozdrawiam. :D
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie wymieniaj od razu sondy lambda, bo jak napisałem może być sprawna, a tylko styki wtyczki sa zaśniedziałe
Awatar użytkownika
Minimarek
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 24 lis 2013, 14:58

Post autor: Minimarek »

Moim zdaniem świec nie trzeba od razu wymieniać, można wykręcić i zobaczyć stan.
U mnie błąd wypadania zapłonów był spowodowany właśnie uszkodzeniem cewki, wymiana załatwiła sprawę ale:
5) kod błędu 16587 PO203 Wtryskiwacz, cylinder 3-N32 Błąd w obwodzie elektrycznym
6) kod błędu 16687 PO303 Cyl.3 Rozpoznano wypadanie zapłonu
Nad tym bym się zastanowił. Bo skoro występuje błąd w obwodzie wtryskiwacza to może on nie wtryskiwać benzyny i wtedy również będzie wypadanie zapłonu. Wtedy ani wymiana cewki, ani wymiana świec nie pomoże.

Dodatkowo błędy:
1) kod błędu 16514 PO130 Bank1-Sondal Błąd w obwodzie elektrycznym
4) kod błędu 17978 P1570 Zablokowana jednostka sterująca silnika
Mogą sugerować problemy elektryczne. Myślę, że warto byłoby się przyjrzeć samej jednostce sterującej, konkretnie wtyczce i kablom, może dostała się woda. Warto też sprawdzić wtyczkę przy wtryskiwaczu cylindra 3. Odłączyć, sprawdzić czy piny są całe, przedmuchać.
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Na dzień dzisiejszy byłam u Pana mechanika i wymienił świece, trzy-marki Dengo(koszt 33zł) Niestety nie miał już czasu podłączyć komputera i sprawdzić błędy,jadę więc w poniedziałek. Z tego co powiedział świece nie były w złym stanie(lecz mogły być również uszkodzone we wnętrz) Autem dziś prowadzi się bez drgań podczas jazdy. Co radzicie, pojechać sprawdzić błędy ewentualnie skasować i przeczekać tydzień i ponowić spr komputerem? -wtedy się okaże i interweniować?

Dziękuje za zainteresowanie, jest mi niezmiernie miło.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Jak jest poprawa to dobrze, ale warto sprawdzić i pokasować dla pewności
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Byłam dziś u Pana mechanika! :piwo: Podłączył komputer i o dziwo-nie wyskoczyły błędy,kompletnie wcale(żadne!) Stwierdził abym pojeździła tydzień-dwa i wróciła ponownie i dla pewności sprawdzimy. Jestem zadowolona. Natomiast martwi mnie to że przy odpalaniu czuć benzynę, wyraźnie czuć. No nic, minie kilka dni i pojadę raz jeszcze.

Z góry serdecznie dziękuję wszystkim za udzielone mi wskazówki! :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

komputer sam wykrył że nic już go nie uwiera to skasował ;)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote="Izabelka"]Natomiast martwi mnie to że przy odpalaniu czuć benzynę, wyraźnie czuć.[/quote]

Jak silnik jest zimy to zawsze będzie czuć przez chwile benzynę. Auto chodzi na ssaniu (większa dawka benzyny) i katalizator jest nie rozgrzany. Sprawdź dla pewności, jak silnik się rozgrzeje, czy dalej czuć benzynę. Jeśli nie to znaczy, że jest ok. Jeśli dalej będzie czuć benzynę to możliwe, że sterownik nie wyłącza automatycznego ssania i pewnie będzie do sprawdzenia czujnik temperatury. Będzie też wtedy podwyższone spalanie.
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Cieszę się że istnieje to forum i mogę zwrócić się do ekspertów-przydatne to jest,ponieważ nie mam orientacji w mechanicznych sprawach a dobrze czasem cokolwiek wiedzieć :) W przyszłości postanowiłam wybrać się na tzw. 'Zlot' VW Polo to będzie okazja się zapoznać osobiście. Dziękuje raz jeszcze :good:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”