Witam chciałbym zaczerpnąć waszej opinii cieknie mi olej prawdopodobnie z uszczelki pod głowicą od strony kabiny (nie sądzę że spod pokrywy zaworów bo tam uszczelkę wymieniałem). Tylko czy jest to możliwe jeżeli płyn chłodniczy jest OK a oleju wzioł ok 0,5L przez ostatnie 1000km. Mam zaciek też miedzy skrzynia a silnikiem raczej gdzieś w okolicach sprzęgła bo wycieka olej razem z brązowym szajsem charakterystycznym dla sprzęgła (jakby kurz). Jeżeli moja diagnoza jest trafna to co wymieniać i co sprawdzać, czy w ogóle jest sen naprawy ?
Sprawdź czy nie leje ci ropą pompa tandem (typowe dla 1,4 Tdi). Druga sprawa to u mnie tylko ori z aso uszczelka nie lała po założeniu na pokrywę zaworów. Czasem też lubi ciec z uszczelniacza wału od strony skrzyni.
Po umyciu silnika od spodu stwierdzam że delikatnie leci jednym rogiem z uszczelki pod pokrywą zaworów ale uszczelka oryginał jeszcze walnięta silikonem. tu poprawka nie jest problematyczna. Sprawa druga tandem odkręcałem i tak samo uszczelki wymienione + silikon. Jednak leci miedzy skrzynią a silnikiem wiec pewnie uszczelniacz wału od strony skrzyni,ciekawe jak sprzęgło się trzyma :/. Czy uszczelniacz mogę wymienić jak zdemontuję skrzynie czy trzeba demontować cały silnik aż do wału. Swoją droga może jakiś poradnik demąntarzu skrzyni?
Witam,nie trzeba poradnika; odkręcasz skrzynie nie ruszając silnika.
Pierw ściągasz koło-wiadomo,ściągasz zacisk i tarczę, demontaż półośki,odpinasz linki od skrzyni i odkręcasz skrzynie. Jak dobrze pamiętam to do 2 śrub jest utrudniony dostęp ale da rady.
ile ogólnie śrub trzyma skrzynie?
I najważniejsze jak nazywa się klucz którym odkręca się półoś od skrzyni jest tam wewnętrzny klucz jakby gwiazda z kilkoma ramionami???
Smarowanie pompy tandem i wtrysków silikonem nie jest dobrym pomysłem wystarczy że trochę się oderwie i trafi do pompowtrysku. Wtedy pompka się zablokuje i masz ją do wymiany regeneracji.