[6N] Pasek klinowy 1.9D AEF

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Maciek94
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 24 lut 2015, 22:03

[6N] Pasek klinowy 1.9D AEF

Post autor: Maciek94 »

Cześć, pasek zaczął piszczeć, obrotomierz czasem nie działa, co oznacza, że czas paska dobiega końca...

Chciałem zamawiać lecz kurde nie wiem który wybrać?

http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... k1220.html
http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... k1219.html

jeden to 5PK1220 drugi 5PK1290
jeden do alternatora drugi od pompy wody...
ale jak skoro pasek jest jeden?
który wybrać?

dodam, że nie mam klimy, jedynie wspomaganie z takich "dodatków"
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Jak do samego alternatora to ten drugi, jest napisane, do czego on jest.
Awatar użytkownika
Maciek94
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 24 lut 2015, 22:03

Post autor: Maciek94 »

No tak, ale tam są ogólnie dwa paski od osprzętu?

To nie jest tak że jeden "łapie" pompe wody, wspomagania i alternator?
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

nie patrzyłeś pod maskę ??
Awatar użytkownika
Maciek94
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 24 lut 2015, 22:03

Post autor: Maciek94 »

No patrzyłem od góry, ale chyba niewystarczająco dobrze... ide popatrzeć jeszcze raz :D
Awatar użytkownika
Maciek94
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 24 lut 2015, 22:03

Post autor: Maciek94 »

Pasek od pompy wody to pasek rozrządu tak?
Bo ja tam widzę pasek rozrządu i drugi na dole od osprzetu
Awatar użytkownika
Maciek94
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 24 lut 2015, 22:03

Post autor: Maciek94 »

Przyjechał do mnie kolega teraz z 1.9SDI i on ma 2 paski plus pasek rozrządu oczywiście, u mnie jest jeden od osprzętu i oczywiście rozrząd



Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

pasek od rozdzadu nei napedza pompy wodnej w AEF. Pasek 5PK napedza pompe wodna i wspmaganie kiery. jaki tam idzie ot nei pamietam juz bo wymienilem chyba ze 8 lat temu. Jesli pasek aktualny sie ślizga a nie jest mocno spekany to na pracujacym aucie dotknij do tych rowkow na pasku kawalkiem twardej smolu a zobaczysz ze bedzie tryzmal lepiej jak nowy paseczek. Ja tam odświeżam paski co jakis czas i generalnie nie mam potrzeby ich wymieniac. JEdnakze sam napinacz w AEF paska PK jest dosc awaryjny z racji zacierania sie. Dobrze by bylo jakbyś go choć rozebral i nasmarowal juz przy tej robocie.
Awatar użytkownika
Maciek94
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 24 lut 2015, 22:03

Post autor: Maciek94 »

A jeśli jednak pokusiłbym się o wymiane to ten będzie dobry?

http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... k1219.html
t
tutzzi
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 10 paź 2014, 14:48

Post autor: tutzzi »

Ja wymieniałem pasek i napainacz w swoim 1.9d aef jakieś pół roku temu i pasek był jeden, napędzał alternator pompe wody i pompe wspomagania. dodam że pasek jest dość długi i idzie chyba od wału potem jest pompa wody, wspomagania napinacz i alternator ale co do kolejności nie jestem pewien :D
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

pasek klinowy jak sama nazwa wskazuje ma kształt klina. pasek o który pytasz to pasek wielorowkowy - w tym przypadku ma 5 rowków. właściwy rozmiar do AEF to 5PK1219. do AGR (1.9 SDI) dedykowany jest dokładnie ten sam pasek (każdy diesel miał wspomaganie, żaden nie miał klimy). na zdjęciu które wrzuciłeś jest jeden pasek a nie dwa. patrząc od lewej, mamy koło pasowe wału korbowego, koło pompy wody, napinacz paska, koło pompy wspomagania i sprzęgiełko alternatora.
Awatar użytkownika
Maciek94
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 24 lut 2015, 22:03

Post autor: Maciek94 »

Kupiłem pasek Contitech 5PK1219, jutro pewnie spróbuję go wymienić... Jakieś wskazówki? :D
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

poczytaj może się przyda viewtopic.php?f=25&t=21532
Awatar użytkownika
Maciek94
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 24 lut 2015, 22:03

Post autor: Maciek94 »

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5596E147

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5596E6DC

tak wyglądał pasek :D aż dziwne, że osprzęt działał :D

dodam że, po wymianie paska na nowy drgania silnika jeszcze mniej są odczuwalne
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”