[9N/9N3] Stukanie po wymianie sprężyn na obniżające

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Dziś po kolejnej wizycie u mechanika okazało się że sprężyna u góry ma większy obwód niż ta "miska" w łożysku amortyzatora i najprawdopodobniej to ona tak stuka przemieszczając się. Teraz są dwa rozwiązania albo wymieniać sprężyny na oryginalne albo dopasować jakieś gumy miedzy sprężyny obniżające a łożyska. Co lepsze?
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

Bartosz85, jakiej firmy masz te sprężyny? Nie założyłeś ich na odwrót?



(choć to nie powinno mieć wpływu. Przynajmniej w zawieszeniu fabii przy sprężynach weitec nie miało)
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Nowe sprężyny Sparco -35 mm, w drugą stronę nie dało się założyć bo nie pasowały w talerzyki przy amortyzatorach - w oryginalnych sprężynach dolny zwój ma ok 9 cm średnicy wewnętrznej, a górny zwój 8 cm średnicy wewnętrznej.
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

A czy były wskazane przez producenta do Twojej wersji/silnika?
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Tak. Sprężyny kupione w sklepie: http://www.rallyshop.pl/index.php?p1492 ... wagen-polo na pudełku jest info że do Polo V 1,2 i 1,4
Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2015, 22:01 przez Bartosz85, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adrian_Malbork
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:27

Post autor: Adrian_Malbork »

A czy nie powinno być aby adapterów między poduszkę amorka a sprężyne ? Ja mam coś takiego u siebie bo spręzyna też była za szeroka i miała luzy.

Wydaje mi się, że też masz ten sam problem co ja.. Coś stuka ale nikt nie wie co.
Jedź na stacje diagnostyczną i wytrzep samochód kilka razy na teście amortyzatorów.
Otwórz maskę i nasłuchuj podczas trzepania czy i skąd nadchodzi hałas (powinien nadchodzić pod koniec sesji) Rada, która może ale nie musi pomóc..
Obrazek
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Stukanie zostało już zdiagnozowane - stuka sprężyna która jest za luźna i przesuwa się po "miseczce" łożyska.
Nie, w zestawie nie było adapterów miedzy poduszkę i sprężynę, a pewnie one załatwiłyby sprawę.
Wiesz może jakie i gdzie można dokupić te adaptery?
Awatar użytkownika
Adrian_Malbork
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:27

Post autor: Adrian_Malbork »

Nie powiem, bo miałem już jak kupiłem zawias używke.
Obrazek
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Ja do sprężyn Eibach Pro Kit w zestawie miałem takie metalowe krążki. Nie zostały zainstalowane, a nic się nie dzieje. W sumie nie wiem po co były.
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

jakiś link jak to powinno wyglądać?
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

No właśnie. Powinien być to ten krążek metalowy czy w innej formie? Przy demontażu starych sprężyn, podejrzałem że w starych były też takie jakby gumowe stożki. Może to właśnie to?
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

U mnie w oryginalnych sprężynach nie było żadnych gum i nic nie stukało. W książce "Sam naprawiam" też nie ma żadnego takiego elementu, którego by u mnie brakowało.
Obrazek
Awatar użytkownika
Adik1993
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 11 lis 2014, 23:49
Lokalizacja: Boguszów-Gorce
Kontakt:

Post autor: Adik1993 »

Przejąłem od kolegi te sprężyny i u mnie taż jest efekt stukania polo 9n 2003/2004 1.2 12v, ma ktoś zdjęcie jak wyglądają adaptery ewentualnie czy można zastosować sportowe amortyzatory o skróconym tłoczysku ?
Nie znam się, więc wypowiem się :)

1sze miejsce w Świątecznym konkursie fotograficznym 2015
Polo 9N 1.2 12v Germański Oprawca
Polo 6C 1.2 TSI Bluemotion

Polena na Fejsie
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Ja teraz mam sprężyny Eibach -30mm - jest to samo, ale trochę cichsze i też nie było z nimi żadnych podkładek. Dlatego wydaje mi się, że nie jest to wina sprężyn tylko czegoś w zawieszeniu. Ja się poddałem (zdiagnozowano do wymiany jeszcze kilka rzeczy) i powoli się przyzwyczajam.
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

U mnie siedzą eibachy -30mm felga 17 i nic się nie dzieje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”