Piszczenie w silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Piszczenie w silniku

Post autor: Anonymous »

Skoro nowe forum, to nowy temat ;-)

Otóż w mojej polówce ostatnio zaczęło coś piszczeć w silniku. Tzn. odgłos jest taki, jakby ślizgał się zużyty pasek od alternatora - ale ten wymieniałem parę miesięcy temu, czy to możliwe, że już go szlag trafił?

A może to coś innego piszczy? Objaw pojawia się przy stojącym samochodzie, przy zatrzymaniu się na światłach, w każdym razie po dodaniu gazu odgłos znika.

Co to może być?
Awatar użytkownika
Grzechu
Fotomaniak
Posty: 784
Rejestracja: 10 lis 2008, 21:19
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Grzechu »

Łożysko alternatora może kończyć swój żywot ... głośno piszczy?
Obrazek

Ślesin 09 ]I Miejsce[/color]-Naj bodykit 6n2 -> Ibiza look
III Miejsce-Rzut felgą (10 kija długości)[/colo
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote="Grzechu"]Łożysko alternatora może kończyć swój żywot ... głośno piszczy?[/quote]
No raczej głośno, ale tylko wtedy gdy samochód stoi lub bardzo powoli się toczy. Kolega z pracy mówi, że to może być łożysko sprzęgła - że powinno piszczeć tylko wtedy, gdy wcisnę pedał sprzęgła. Może faktycznie tak jest, muszę sprawdzić, bo nie zwróciłem na to uwagi...
Awatar użytkownika
cormoran
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: cormoran »

To będzie pasek od alternatora-mam ten sam problem.Objaw nasila się szczególnie w "wilgotne dni".Pomaga na jakiś czas posypanie rowków paska talkiem,albo pudrem dla niemowląt.Jeśli wymienisz pasek na nowy,to na kilka miesiecy bedziesz miał spokój.
Polo 6N 1.4   8V 97r.
Polo 9N 1.2 12V 05r.
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Układ paska klinowego jest z napinaczem czy bez, bo może rolka napinacza się odzywa. Ja bym zdjął pasek i wtedy posłuchał czy występuje ten dźwięk - być może coś z rozrządu??
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

[quote="cormoran"]Jeśli wymienisz pasek na nowy,to na kilka miesiecy bedziesz miał spokój.[/quote]

Wszystko zależy na jaka markę się zdecydujesz (i gdzie taki pasek wyprodukowano), są paski które od razu piszczą i są inne które na końcu żywota dopiero się odezwą.
Druga sprawa na piszczenie wpływa także stan rolek, stan techniczny napinacza, nie zapominajmy o tych elementach.
Obrazek
m
marcin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:02
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: marcin »

może pasek jest za słabo naciągnięty i się ślizga? Albo tak jak pisał Grzechu Łożysko..
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No, a co z tym łożyskiem sprzęgła (nie alternatora)? Może to to?
g
goldi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:20
Lokalizacja: Katowice

Post autor: goldi »

otwórz maskę i sprawdź skąd piszczy, ja obstawiam że pasek ci trafiło napisz za ile kupiłeś i jakiej firmy to ma bardzo duże znaczenie. Poza tym pasek przy złym założeniu może również od razu piszczeć, sam niedawno wymieniałem i teraz mam spokój.
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

u mnie ten sam problem tylko że w 1,9 SDi, wymiana paska nie pomogła, samo napinacz szlak trafił i trzeba go wymienić, najgorsze to że jak wjadę w kałużę wody to obrotomierz spada praktycznie do zera, zdarza się że kontrolka ładowanie się świeci oraz ciśnienia oleju.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: ar1000 »

[quote="_Maniek_"]u mnie ten sam problem tylko że w 1,9 SDi, wymiana paska nie pomogła, samo napinacz szlak trafił i trzeba go wymienić, najgorsze to że jak wjadę w kałużę wody to obrotomierz spada praktycznie do zera, zdarza się że kontrolka ładowanie się świeci oraz ciśnienia oleju.[/quote]
Osłona pod silnik to podstawa ;)
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

[quote="ar1000"][quote="_Maniek_"]u mnie ten sam problem tylko że w 1,9 SDi, wymiana paska nie pomogła, samo napinacz szlak trafił i trzeba go wymienić, najgorsze to że jak wjadę w kałużę wody to obrotomierz spada praktycznie do zera, zdarza się że kontrolka ładowanie się świeci oraz ciśnienia oleju.[/quote]
Osłona pod silnik to podstawa ;)[/quote]


Wiem, uszkodziła się niedawno ;)
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No i byłem u mechanika, naciągnąłem mi trochę pasek i przestało piszczeć... Widocznie to jednak pasek - nie wiem jakiej jest firmy, bo nic na nim nie pisze, a nie pamiętam co pisało na opakowaniu, kiedy go kupowałem. Ale przynajmniej już wiem co to może być.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

Odświeżę temat bo mam podobny problem w mojej polówce 999cm3 z tym że to nie pasek ani rolki, piszczy tylko na wolnych obrotach przy dobrze rozgrzanym silniku dźwięk dobiega od przodu silnika, zacząłem od zmiany rozrządu bo już był na niego czas ale nic nie pomogło zmieniłem zdjąłem pasek od altka i też piszczy co dziwne jak się zwiększy obciążenie przy założonym pasku - włączę klimę to przestaje piszczeć ale mechanik sugerował zmianę płynu i oleju że może gdzieś na jakimś kanaliku przytkane i piszczy ?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”